2006-11-08, 15:48
Medlem
desperathemmafrs avatar
Tänkte här skriva svar på mailet jag skickade till Herr Reinfeldt, trots att jag mailade honom fick jag svar från någpn Håkan Boberg.
Hittar dock inte mailet jag skrev till honom, men det handlade om höjningen iallafall

Här är mitt svars brev.

Fi2006/5123

Tack för din e-post om höjningen av tobaksskatten. Jag har tagit del av dina synpunkter. Det är många som skrivit till departementet om detta och du får samma svar som alla andra.

Regeringen föreslår i budgetpropositionen för 2007 en höjning av tobaksskatten. Skatten på cigaretter har varit densamma sedan den 1 augusti 1998. Skatten på snus, tuggtobak, cigarrer och cigariller har varit oförändrad sedan den 1 august 1997. Skatteförändringarna och skälen till regeringens förslag finner du på vår hemsida i regeringens förslag till statsbudget, kapitel 5 Skattefrågor och 5.7.3 Tobaksskatt.

http://finans.regeringen.se/content/1/c6/06/96/26/f9078b24.pdf

Vänligen

Håkan Boberg
Kansliråd

Har någon mer fått något sånt här kronligt svar från någon av dessa "nya" moderater?
Citera
2006-11-08, 16:13
Medlem
Jag fick EXAKT samma mail :P
Antagligen massutskick till alla som skrivit om tobaksskatten.
Kan ju säga att det inte direkt svarade på mina frågor
Citera
2006-11-08, 17:46
Medlem
desperathemmafrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yangiana
Jag fick EXAKT samma mail :P
Antagligen massutskick till alla som skrivit om tobaksskatten.
Kan ju säga att det inte direkt svarade på mina frågor

Precis!! ja skrev massa frågor och klagade allt jag kunde, men inte, allt bortkastat finns det inget annat man kan göra då?
Till exempel storma Rosenbad eller något i den stilen
Citera
2006-11-08, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av desperathemmafr
Precis!! ja skrev massa frågor och klagade allt jag kunde, men inte, allt bortkastat finns det inget annat man kan göra då?
Till exempel storma Rosenbad eller något i den stilen

Om alla tar sitt använda snus, och kletar på Riksdagshuset i form av nån fin text, och sen trycker in cigarettfimpar i kletet så
Citera
2006-11-08, 22:18
Medlem
Kan vi inte starta en protestmarch och ha feta banderoller och slås med polisen?
Citera
2006-11-08, 22:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av smurfis291
Kan vi inte starta en protestmarch och ha feta banderoller och slås med polisen?
och kasta snusdosor fulla med grus i?

OnT: I en demokrati ska alla ha rätt att yttra sig. Att sedan politikerna inte ger någon (vettig) respons när de kallar de för demokrati är ju inte bra :thumbsdow
Citera
2006-11-08, 23:13
Medlem
desperathemmafrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snusar´n
och kasta snusdosor fulla med grus i?

OnT: I en demokrati ska alla ha rätt att yttra sig. Att sedan politikerna inte ger någon (vettig) respons när de kallar de för demokrati är ju inte bra :thumbsdow

Jävla diktatur!!
Man kanske borde starta en namn insammling?
http://www.namninsamling.com/site/
Citera
2006-11-10, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smurfis291

Haha,jag är iaf på!=).
Citera
2006-11-10, 14:16
Medlem
Polisen kanske hakar på i protesterna
Jag minns ett avsnitt av Blåljus som gick på trean, där en av poliserna sa "Jag måste ha snus! Vi ska köra o köpa snus nu!"

Man kan ju även ha stockar att slå med, som batonger
Citera
2006-11-10, 14:26
Medlem
paggans avatar
äh...börja snusa Kronan istället.
De dosorna köper jag för 11 spänn nu och med höjningen hamnar de max på 18:-
Citera
2006-11-10, 14:32
Medlem
Heinekens avatar
Ännu bättre hade det varit om en armé rökare på 200 pers hade anslutit sig till Tobaksgrossen.se och propagerat på stan för internetköp. Tänk vilket handelskrig det hade blivit, tunnelbanan bombaderas med flyers och rabattkoder, swedish match etablerar en taxfreeförsäljning som systerföretag.

Frågan är varför knegare ska betala skatt för snus när "en hel del" moderater skattefuskar för deras slott.
Citera
2006-11-10, 18:32
Medlem
desperathemmafrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heineken
Frågan är varför knegare ska betala skatt för snus när "en hel del" moderater skattefuskar för deras slott.

Ja. men kolla bara på dom, fyfan. men vissa grejer med dom är väll bra men fyhelvete hörde att dom skulle höja priserna på den kära spriten också

Så vi svenskar får inte snusa längre o inte supa oss fulla heller
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in