När jag gick i skolan brukade jag öppna Word och infoga objekt och skriva sökvägen till cmd.exe, sen kryssa för Visa objekt som ikon (?) och Länka till fil.
Om system åtstramats med GPO brukar det inte gå att köra dos-program över huvudtaget. Då får man snickra ihop ett eget program eller knäcka GPO'n.
Tydligen är det inte så i era system så antingen behöver ni kunna köra dos-program eller så är Admin jävligt kass.
jag har provat alla förslag i denna tråd. Några mer tips? Får alltid "kommandotolken har inaktiverat av administratören". Dock när jag gjorde "word-hacket" så fick ja upp ytterliggare två rader text; det var något med att UNC sökvägar stöds inte. Någon som vet något annat man kan pröva?
jag har provat alla förslag i denna tråd. Några mer tips? Får alltid "kommandotolken har inaktiverat av administratören". Dock när jag gjorde "word-hacket" så fick ja upp ytterliggare två rader text; det var något med att UNC sökvägar stöds inte. Någon som vet något annat man kan pröva?
när jag gick i skolan så använde jag mig av egna varianter av taskmgr.exe och regedit.exe patchade bort checken som kollar upp policy.
Men du kan fortfarande inte göra saker som du normalt inte kan, men nu kan du få upp programmen och läsa data samt använda taskmgr för att stänga program som kanske har hängt sig.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!