Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2006-11-12, 12:52
Medlem
När jag gick i skolan brukade jag öppna Word och infoga objekt och skriva sökvägen till cmd.exe, sen kryssa för Visa objekt som ikon (?) och Länka till fil.

Om system åtstramats med GPO brukar det inte gå att köra dos-program över huvudtaget. Då får man snickra ihop ett eget program eller knäcka GPO'n.

Tydligen är det inte så i era system så antingen behöver ni kunna köra dos-program eller så är Admin jävligt kass.
Citera
2006-11-27, 12:44
Medlem
SodRs avatar
jag har provat alla förslag i denna tråd. Några mer tips? Får alltid "kommandotolken har inaktiverat av administratören". Dock när jag gjorde "word-hacket" så fick ja upp ytterliggare två rader text; det var något med att UNC sökvägar stöds inte. Någon som vet något annat man kan pröva?
Citera
2006-11-27, 15:23
Medlem
groils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SodR
jag har provat alla förslag i denna tråd. Några mer tips? Får alltid "kommandotolken har inaktiverat av administratören". Dock när jag gjorde "word-hacket" så fick ja upp ytterliggare två rader text; det var något med att UNC sökvägar stöds inte. Någon som vet något annat man kan pröva?

Har ni behörighet att köra nerladdade program?
Citera
2006-11-27, 16:09
Medlem
SodRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av groil
Har ni behörighet att köra nerladdade program?

Nej :S

Har dock ej prövat köra från usb pinne, tror dock resultatet blir detsamma.
Citera
2010-07-16, 11:02
Medlem
Fredros avatar
när jag gick i skolan så använde jag mig av egna varianter av taskmgr.exe och regedit.exe patchade bort checken som kollar upp policy.

Men du kan fortfarande inte göra saker som du normalt inte kan, men nu kan du få upp programmen och läsa data samt använda taskmgr för att stänga program som kanske har hängt sig.

ändrade i xp varianten men de ska nog funka ändå.

regedit.exe
http://www.megaupload.com/?d=AV0HJWKS

taskmgr.exe
http://www.megaupload.com/?d=VMKZ4TSP

Vet som sagt inte om de funkar. Men testa kan man ju alltid göra
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto