2006-11-09, 08:28
Medlem
K of Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KukOchSkinn
Tack fõr infon alla, rõkte faktist halsbloss hela cigarren, vart fõrvånad hur svag rõken var. Fõrõvrigt har jag rõkt aktivt i 2 månader och bara festrõkt tidigare.

Testa att dra halsbloss hela cigarren på en fyllig kuban och gå sedan till närmaste spegel för att se vilken färg ditt anlete antagit.

När jag slutade röka cigaretter efter 20 år med ett pack om dan tog det ett tag innan jag lärde mig att inte dra halsbloss på cigarer. Skillnaden är dock enorm. Prova att röka en bra cigarr till ca hälften utan att dra halsbloss. Låt röken rulla runt i munhålan så att du kan tillgodogöra dig den fulla aromen innan du försiktigt puffar ut den. Testa sedan att dra ett halsbloss på samma cigarr och du upptäcker att den fantastiska cigarr du just puffat på nu endast är en ordinärt smakande leverantör av en rejäl dos nikotin. Komplexitet, smaker och aromer reduceras till ett minimum och du kan lika gärna röka Gauloises utan filter istället.
Citera
2006-11-09, 09:03
Medlem
PH1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K of K
Låt röken rulla runt i munhålan så att du kan tillgodogöra dig den fulla aromen innan du försiktigt puffar ut den.

Blåsa ut röken genom näsan är också tillåtet, och bidrar till smakuppelvelsen.
Citera
2006-11-16, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PH1
Blåsa ut röken genom näsan är också tillåtet, och bidrar till smakuppelvelsen.

Eh, röken måste väl först ner i lungorna för att sedan kunna färdas ut genom näsan?
Citera
2006-11-16, 19:17
Medlem
Köses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanson
Eh, röken måste väl först ner i lungorna för att sedan kunna färdas ut genom näsan?

eeeh, neeeej...
Citera
2006-11-16, 21:34
Medlem
David Banners avatar
Är det farligare att röka cigarr än cigarretter ?

hur farlig är cigarr jämfört med cigarretter?

finns ju ingen innehållsmärkning på cigarrer, hur mkt co, nikotin mm som man får i sig.
Citera
2006-11-16, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David Banner
hur farlig är cigarr jämfört med cigarretter?

finns ju ingen innehållsmärkning på cigarrer, hur mkt co, nikotin mm som man får i sig.

Eftersom den inte har ett filter så tror jag den är farligare.. mera tjära och bös vettö
Citera
2006-11-16, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Makemerun
Eftersom den inte har ett filter så tror jag den är farligare.. mera tjära och bös vettö

Cigarrer känns ju renare, det är bara fermenterade blad + möjligen fästlimmet (vet ej vad för lim de stryker täckbladet med för att fästa), inte uppblandat tobaksspill och papper som i cigaretter.
Visst det är mer koncentrerad nikotin och därför starkare, men eftersom man inte drar halsbloss så tror jag i alla fall inte att det är farligare än cigaretter.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in