2023-03-02, 01:50
Medlem
Har ingen dödsorsak läckt ut ännu?
Citera
2023-03-02, 02:03
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Trippelmord på en familj för en cykel, sker det varje dag?

Det jag vill ha sagt var:
Dödskjutningar (med undantag för självmord var extremt ovanligt).
Idag betydligt mer vanligt.
Citera
2023-03-02, 02:20
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Det värsta är att Marita Routalammi (heter numera Alexandra Fouganthine - om hon inte ännu en gång byt namn), hans flickvän vi tiden för dådet, går nu fritt och andas morgonluft, var morgon. Hon var med vid morden och var medåtalad, men man ansåg att hon inte kunnat trycka av vapnet, eller något sådant skitsnack, då hon friades från att i alla fall mördat någon! I vilket fall var hon på plats och borde fått skaka galler på livstid.

Helvetet har i alla fall fått en ny gäst, för evigt!
Citera
2023-03-02, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Det var inte länge sedan en mamma med barn i armarna blev nedskjuten på öppen gata, eller barn i lekpark. Hur mycket pratar vi om det nu trots att det är nyligen? Juha har varit omtalad i 30 år.

Du jämför äpple med päron. Frågan är fortfarande inte besvarad.
Citera
2023-03-02, 02:31
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Det var inte länge sedan en mamma med barn i armarna blev nedskjuten på öppen gata, eller barn i lekpark. Hur mycket pratar vi om det nu trots att det är nyligen? Juha har varit omtalad i 30 år.
Juha var inte en ansiktslös pixlad neger som hette muhammed. man fick ett ansikte på ondskan, det var andra tider då också. Skjutningar var relativt ovanligt och ett trippelmord som nästintill raderade ut en hel familj minns jag inte hände innan, kanske det gjorde? Men det var mycket ovanligt.

Ondskan fick ett ansikte som är svårt att beskriva i dagens gängskjutningar och gruppvåldtäkter.
Att kallblodigt skjuta en 15åring som står på knä och ber för sitt liv rakt framifrån på en meters avstånd är än i dag ganska ovanligt i Sverige.
Citera
2023-03-02, 02:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
David Lagercrantz är en av Sveriges största författare och har gett ut mängder med böcker i 30-40 år nu så är ju ingen dåldis vi pratar om.
Skulle han vara Sveriges största författare? Karln är ju ett stort skämt. Riktigt dålig kritik fick han för sin millenniumbok.
https://www.svtplay.se/video/eaBpGBx...d-millennium-4

"Hösten 2015 sker ett av världens största boksläpp i modern tid, den fjärde boken om Lisbeth Salander släpps i augusti. Fortsättningen på Stieg Larssons Millenniumtrilogi lanseras samtidigt i 27 länder, på 46 språk. Mannen bakom romanen är David Lagercrantz, som tidigare gjort succé med boken om Zlatan. Den här gången kallar kritikerna honom omoralisk gravplundrare och simpel spökskrivare. Vi följer med bakom kulisserna, runt jorden, under året då han tar sig an sin största utmaning."

Hans sätt att prata om Åmselemorden gör mig riktigt spyfärdig. Det känns som om han kastar sig över allt som inbringar pengar. Han bryr sig inte ett skit om den brutalt mördade familjen i Åmsele.
Citera
2023-03-02, 02:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Du jämför äpple med päron. Frågan är fortfarande inte besvarad.

Jo frågan besvarades, nu skjuts barn och mammor på öppen gata och i lekparker och vi minns det knappt bara några månader senare. hade det hänt för 30 år sedan hade vi fortfarande pratat om det.
Citera
2023-03-02, 02:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Juha var inte en ansiktslös pixlad neger som hette muhammed. man fick ett ansikte på ondskan, det var andra tider då också. Skjutningar var relativt ovanligt och ett trippelmord som nästintill raderade ut en hel familj minns jag inte hände innan, kanske det gjorde? Men det var mycket ovanligt.

Ondskan fick ett ansikte som är svårt att beskriva i dagens gängskjutningar och gruppvåldtäkter.
Att kallblodigt skjuta en 15åring som står på knä och ber för sitt liv rakt framifrån på en meters avstånd är än i dag ganska ovanligt i Sverige.

Precis, skillnaden är att detta är normaliserat idag, därför kommer vi aldrig minnas dagens fall i mer än någon dag.
Citera
2023-03-02, 02:46
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Precis, skillnaden är att detta är normaliserat idag, därför kommer vi aldrig minnas dagens fall i mer än någon dag.
Mamman med barn på armen som blev nerskjuten var väl flickvän till en gängkriminell rånare som blåst sina kompisar på bytet vad jag minns, väljer man sådana hanar är det upplagt för besvär.

Familjen i Åmsele var var en vanlig liten byfamilj utan fiender, de blev utraderade tack vare en psykopat gick lös och råkade få bensinstopp i deras by. Viss skillnad anser jag (även om mamman med barn på armen inte förtjänade att dö för sitt dåliga karltycke)
Citera
2023-03-02, 02:49
Medlem
Citat:
Mamman med barn på armen som blev nerskjuten var väl flickvän till en gängkriminell rånare som blåst sina kompisar på bytet vad jag minns, väljer man sådana hanar är det upplagt för besvär.

Familjen i Åmsele var var en vanlig liten byfamilj utan fiender, de blev utraderade tack vare en psykopat gick lös och råkade få bensinstopp i deras by. Viss skillnad anser jag (även om mamman med barn på armen inte förtjänade att dö för sitt dåliga karltycke)

Den lilla flickan som blev ihjälskjuten när hon gick ut med hunden då, hur mycket talas det om henne?
Eller familjer som fått handgranater inkastade i lägenheten eftersom den kastades in i fel lägenhet.
Citera
2023-03-02, 03:14
Medlem
Citat:
Jo frågan besvarades, nu skjuts barn och mammor på öppen gata och i lekparker och vi minns det knappt bara några månader senare. hade det hänt för 30 år sedan hade vi fortfarande pratat om det.

Jag frågade när har en mamma pappa och unge mördats och du drar upp exempel som inte är jämförbara där tex ett fall mördas en mamma som är ihop med en grovt kriminell

Är du lågbegåvad??
Citera
2023-03-02, 03:16
Medlem
Citat:

Precis men han verkar tycka att det är rimligt att jämföra morden. Snacka om att pissa på de anhöriga i fallet från 1988.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in