• 1
  • 2
2006-11-06, 04:09
Medlem
GaiNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 666Hate
Är det bruna bara brända chips?

Tyvärr tenderar OLW att göra sådanna chips. Nu för att inte gå för mkt OT så ska jag göra ett nytt försök att sova.

Ska bli intressant vad folk fyller på med, måhända man får ett gott recept härifrån...

Nu är mitt recept iaf 2x Stilnoct 5mg enl. läkaren och ett till försök att sova som sagt.

Må väl
GaiN
Citera
2006-11-06, 04:48
Medlem
em krejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tortoriello
Kör också på ostmackan
Men då gärna en varm dryck till.....så osten får smälta

Vad tusan, häller du drycken på mackorna?

Citat:
Ursprungligen postat av GaiN
GaiN Finns bara ett alternativ som även är vinnaren, se bifogad!

En till som kör chips på mackan! Det är faktiskt gott. Jag tycker folk allmänt är för rädda när det gäller att blanda olika saker. Mackor är nog det bästa som finns, jag brukar slänga på allt möjligt. Om det finns t.e.x lite spaghetti i kylen så slänger jag på det, eller varför inte frukost flingor? Våga testa lite! Det skadar inte direkt, man förlorar på sin höjd en macka.
Citera
2006-11-06, 04:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av em krej
Vad tusan, häller du drycken på mackorna?

En till som kör chips på mackan! Det är faktiskt gott. Jag tycker folk allmänt är för rädda när det gäller att blanda olika saker. Mackor är nog det bästa som finns, jag brukar slänga på allt möjligt. Om det finns t.e.x lite spaghetti i kylen så slänger jag på det, eller varför inte frukost flingor? Våga testa lite! Det skadar inte direkt, man förlorar på sin höjd en macka.

Jag doppar...
Citera
2006-11-06, 04:58
Medlem
em krejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tortoriello
Jag doppar...

Åfan, jag får nog ta tillbaka det jag skrev innan om att man ska våga testa saker, för det där är ta mig fan sjukt . Jag kan inte föreställa mig att man sitter och doppar mackor i te,mjölk eller saft. Dessutom verkar du göra det med kalla drycker
Citera
2006-11-06, 13:02
Medlem
Flickan Melindas avatar
Jag tar fram toastern och fixa maffiga ost & skinkmackor!

Raskens fullkornsbröd (som kan rostas)
Skinka
Ost
Tomater
Örtkrydda
Salt

Jag hoppar smöret eftersom osten smälter och gör det saftigt och gott ändå. En skiva med ost, sedan två skivor skinka och därefter ännu mer ost!
Medens mackorna värms i toastmaskinen tar jag fram kniven och skär upp tomater i skivor. Dessa kryddas med örtkryddan och saltet, ganska rikligt.
När mackorna är färdiga öppnar man dem lite i kanten och pressar ner cirka två tomatskivor och sluter igen.
Detta är suveränt gott eftersom tomaten inte vart med och blivit brännhet, utan är sådär saftigt god och salt i kombination till all smält ost och skinka!

(Nu vattnas det i munnen på mig.. slurp! Vet vad som nalkas ikväll!)
Citera
2006-11-06, 17:14
Medlem
pinzors avatar
Glömde en ingridients som lyxar till min kötfärssås-toast till max, mozarella
Stoppa in några småbitar i den stora klicken kötfärssås som ligger mellan mackorna, fan vad sugen jag blev nu

Det finns även någon god toast man kan göra med toscana blandning eller vad det heter, det är någon sorts tomatröra med en speciell kryddblandning, får återkomma när jag vet ingridientserna
Citera
2006-11-07, 00:50
Medlem
Tjingelings avatar
Hmm..

En god nattmacka, det är väl en vanlig prickekorvmacka med varm o´boy.
Enkelt, snabbt och gott att sova på.
Citera
2006-11-07, 01:33
Medlem
En mycket enkelt, och väldigt god macka.

1. Vetekaka.
2. Två tomatskivor på mackan.
3. Lägg över två skivor ost.
4. Värm tills dess att osten smälter.

Mmmmmmm. En annan favorit, som jag faktiskt äter i skrivande stund, är en hederlig macka med skärgårdssallad på.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in