Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
Du talar om att strypa yttrandefriheten, vad gör du själv här och nu då?
Jag delgav min input i tråden eftersom det var jag som låste och slängde den. Eller du kanske ville ha ett medgångssvar bara? Isåfall ber jag om ursäkt eftersom jag inte delar din syn på saken.
Lustigaste är ju att personen som skapat tråden inte ens verkar bry sig.
Du är ju otrolig. Jag har ingen som helst avsikt att strypa yttrandefriheten genom att säga att du och jag inte borde prata mer om detta. Orsaken till att jag sade det var att du och jag inte verkar komma någonstans och att jag vill höra andras syn på detta fenomen, ok? Du får gärna säga vad du vill, men eftersom du i ett pm till mig sade att du tänkte lägga ned den här diskussionen så tänkte jag att det vore en bra lösning..?
Jag vill inte ha ett medgångssvar, jag startade denna tråd för att höra andras syn på detta, dig har jag ju redan pratat med, både via PM och via denna tråd.
Och att personen som skapade tråden inte verkar bry sig påverkar väl inte min inställning till vad jag anser vara godtycklig och ofta onödig låsning av trådar, eller hur? Och det var ju vad tråden handlade om. För det går inte att försvara låsning av en tråd med att det finns en snarlik tråd, är den inte uppenbart likadan så är den inte. Med din inställning kan vi ju samla alla opiattrådar till en och samma, eftersom det ju redan finns en hel del snarlika sådana. Eller varför inte samla alla porrsidespasswords i en och samma tråd, det är ju garanterat samma ämne och samma intressenter som läser dem? Men det vore som tidigare sagts vansinnigt och totalt oöverblickningsbart.
Du är hjärtligt välkommen att delta i denna diskussion, men med tanke på att du sade att du tänkte lägga ned den sade jag som jag sade. Ber om ursäkt och välkomnar dig igen. Men som sagt, jag vill främst höra andras åsikter. Synd bara att den var tvungen att hamna under flashbackforumet, och inte i censur och yttrandefrihet där jag lade den först, för där verkar det vara fler besökare.