2006-11-04, 18:07
Medlem
Martijowskijs avatar
Hi

Hur är det egentligen att dricka till det även fast man fortfarande är bakis från kvällen innan? Försvinner baksmällan och kommer igen dubbelt så mycket nästa dag eller hur funkar det? Nån som vet?
Man vill ju gärna ha lite power imorgon också..

Cheers!
Citera
2006-11-04, 18:12
Medlem
George Wittigs avatar
Ta dig nåt lättdrucket precis när du vaknar (om du inte är superkräkbakis alltså). En cider eller en Irish Coffee. Sen är det bara att köra på. Och nej, du får inte dubbel baksmälla dagen efter, enligt min erfarenhet så blir man snarare mindre bakis när man kört några dagar. Var dock beredd på att du måste dricka mera och mera för att känna av spriten....
Citera
2006-11-04, 18:27
Medlem
johanbtks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martijowskij
Försvinner baksmällan och kommer igen dubbelt så mycket nästa dag eller hur funkar det?
Ja, bakruset försvinner och om det kommer igen dubbelt beror på vad och hur mycket du dricker. För att döda bakruset utan att det kommer tillbaka rekommenderar jag att du dricker något riktigt svagt (t.ex. folköl) och ser till att du inte blir berusad av återställaren.
Citera
2006-11-04, 18:48
Medlem
Martijowskijs avatar
Okej tack för svaren.

Lutar åt att jag drar ut ändå, trots huvudvärken. Vad gör man inte för att ha lite skoj
Citera
2006-11-04, 21:45
Medlem
This_is_me_s avatar
Det skönaste som finns är ju att korka upp en flaska och bli full igen om man är ganska eller mycket bakfull.
Citera
2006-11-04, 22:06
Medlem
Kafes avatar
Första ölena är så jävla hemska tycker jag. Men sen går ju bakfyllan över ganska snabbt
Citera
2006-11-04, 22:11
Medlem
Corazons avatar
Ibland måste man ju köra ett fest-race som vara flera dagar i rad. Jag känner i regel bara bakfylla efter den första kvällen, restarande dagar funkar utmärkt.
Citera
2006-11-04, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av This_is_me_
Det skönaste som finns är ju att korka upp en flaska och bli full igen om man är ganska eller mycket bakfull.

Ja, detta måtte ju verkligen "vara du"...

Topic: Är det inte precis just så, som de börjar sin "karriär", alkoholisterna? Börjar sin "suparkarriär" med just att ta sig en "återställare". Är väl också just detta de varnar för, "dem som vet"= alkoholisterna, att ta just denna "återställare"...

Men alla som nu råkar befinna sig på det pubertala stadiet, vad gäller att trotsa båd' mamma och pappa och vetenskaplig bevisföring på ämnet, behöver ju inte ta åt sig härvidlag(var det 18- årsgräns här, eller??).
Citera
2006-11-04, 22:15
Medlem
Lutass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafe
Första ölena är så jävla hemska tycker jag. Men sen går ju bakfyllan över ganska snabbt
Jag älskar den! Att hälla i sig en folkis, när man precis slagit upp ögonen, har dunkande huvudvärk, är torr i käften och blåsan är sprängfylld, är riktigt jävla gött! Det är inte ofta öl är godare.
Citera
2006-11-04, 23:08
Medlem
This_is_me_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tortoriello
Ja, detta måtte ju verkligen "vara du"...

Topic: Är det inte precis just så, som de börjar sin "karriär", alkoholisterna? Börjar sin "suparkarriär" med just att ta sig en "återställare". Är väl också just detta de varnar för, "dem som vet"= alkoholisterna, att ta just denna "återställare"...

Men alla som nu råkar befinna sig på det pubertala stadiet, vad gäller att trotsa båd' mamma och pappa och vetenskaplig bevisföring på ämnet, behöver ju inte ta åt sig härvidlag(var det 18- årsgräns här, eller??).

Förlåt, men förstår tyvärr inte vad det är du vill säga.
Citera
2006-11-04, 23:10
Medlem
Kan va så sjukt skönt och roligt, speciellt om man är flera som vart igång dagen innan och alla eller några fortsätter.
Dra några starköl och vara småfull hela dagen är grejen..

Och nej, bakfyllan blir inte dubbelt värre, det är vad som kallas mjuklanda. Man håller sig lite smålugn så att man mår bra och känner sig halvlullig när man lägger sig igen. Sen mår man som en prins nästa dag. Om man har tur =)
Citera
2006-11-04, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av This_is_me_
Förlåt, men förstår tyvärr inte vad det är du vill säga.

Öh? Du skojar, vad?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in