2011-12-20, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av COYB
Hon verkar själv tveka lite vilken etikett hon har. Men är nog ändå lite inne på min linje.

"– Lika lesbisk som jag känner mig i dag, lika heterosexuell kände jag mig när jag var ihop med Måns. Men när jag blir gammal och jag ser tillbaka på mitt liv så kanske man kan se att jag är bisexuell."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14107440.ab
En märklig utläggning av henne. Hon verkar ha en sorts instrumentellt social syn, jag inte riktigt greppar.
Hon vet väl dock, naturligtvis, bäst vad som passar henne och vilka benämningar som är relevanta.

Ändå, att hon använder begreppet bisexuell i ett ponerat avlägset framtidsperspektiv – låter för mig något konstigt. Försöker hon i en teoretisk mening "gardera" sig på något sätt ...
Har svårt att tänka mig att hon framgent skulle gå tillbaks till män, nämligen.
Citera
2011-12-20, 23:38
Medlem
tryffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laserturken
Kan det här med alla flator inom idrotten ha att göra med naturligt högre halter av manligt könshormon eller intagande av artificiella sådana?

Nej, man vet idag att det beror på att de utsattes för höga testesteronhalter redan när de låg i livmoden. Dessa tjejer har fått flera manliga egenskaper och har naturligtvis ett plus gentemot "riktiga" tjejer när det gäller all idrott. jag gissar att majoriteten av tjejer som är bra i idrott varit utsatta för höga testesteronvärden i mammas mage. Men att sen inte alla blivit utvecklade flator har förmodligen med miljön att göra.
Gissar att förvirring och bisexualitet är vanligast då man uppfostras till flickor.
Citera
2011-12-21, 06:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PontusEnhorning
En märklig utläggning av henne. Hon verkar ha en sorts instrumentellt social syn, jag inte riktigt greppar.
Hon vet väl dock, naturligtvis, bäst vad som passar henne och vilka benämningar som är relevanta.

Ändå, att hon använder begreppet bisexuell i ett ponerat avlägset framtidsperspektiv – låter för mig något konstigt. Försöker hon i en teoretisk mening "gardera" sig på något sätt ...
Har svårt att tänka mig att hon framgent skulle gå tillbaks till män, nämligen.

Nja, för tillfället så är hon kär i en annan kvinna, men hon avsvär sig inte kuk i framtiden..

Det kan ju dyka upp en FB-kuk som skulle smaka..

.
Citera
2011-12-21, 11:29
Medlem
Hur är det med Therese Alshammar då? Vilken planhalva spelar hon på egentligen?
Citera
2011-12-29, 01:32
Medlem
Danneuslingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snabelmannen66
Fast Anja nekar till det

Rädd att tappa sponsorer.
Citera
2011-12-29, 01:33
Medlem
Danneuslingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YouAskedForIt
Hur är det med Therese Alshammar då? Vilken planhalva spelar hon på egentligen?

Ja, uppenbar flatvarning där. Jag har samma vibbar som du.
Citera
2011-12-29, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Danneuslingen
Ja, uppenbar flatvarning där. Jag har samma vibbar som du.

Jag tror hon spelar på bägge planhalvorna beroende på vad som står till buds..

Men det gör väl de flesta kvinnor nuförtiden..?

.
Citera
2012-01-02, 15:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av caspianaslan
Lisa Dahlqvist har flickvän! Står det i alla fall i den här artikeln..

http://www.damfotboll.com/nyheter/2011/06/forsta-vmet-for-lisa-dahlkvist

Lisas flickvän heter anna Danielsson och fyller 27 år i år
Citera
2012-01-03, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bill_122
Lisas flickvän heter anna Danielsson och fyller 27 år i år

Helt off topic men undrar om inte du kan vara en av FB mest improduktiva medlemmar. Medlem sedan 2007 och detta var ditt första inlägg?!

On Topic så byter LD nu klubb och i den nya klubben får hon en innermittfältskollega som också har samma läggning.
Citera
2012-01-04, 14:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfiken2
Helt off topic men undrar om inte du kan vara en av FB mest improduktiva medlemmar. Medlem sedan 2007 och detta var ditt första inlägg?!

On Topic så byter LD nu klubb och i den nya klubben får hon en innermittfältskollega som också har samma läggning.

Jag är i chock Nu när det sr här att halva samlaget i fotboll är lesbiska och det är ju sjukt att det är så många tjejer som utövar någon sport är lesbiska
Citera
2012-01-04, 14:14
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Anja Pärson platsar väl in i detta gäng.
Citera
2012-01-04, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bill_122
Jag är i chock Nu när det sr här att halva samlaget i fotboll är lesbiska och det är ju sjukt att det är så många tjejer som utövar någon sport är lesbiska

Underbar freudiansk felskrivning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in