Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-11-03, 22:31
Medlem
Sälklubbarns avatar
Ja, hur mycket kan det kosta att bli bärgad från motorvägen in till närmaste stad, på ett ungefär? Och vem ska man ringa? Är Falck bäst?
Citera
2006-11-03, 23:52
Medlem
Ågentraads avatar
Jag beställde nyligen en bärgning på ca 4 mil. Jag betalade 1200 spänn, vilket var självriksen på försäkringen. Hade jag inte haft försäkring hade det kostat 1600.
Citera
2006-11-04, 02:29
Medlem
core_s avatar
Det beror sig dels på när på dygnet du blir bärgad, hur långt det är från motorvägen in till närmaste stad (minns jag inte fel så är standarden till närmaste märkesverkstad vad gäller bogsering på försäkringen. Vill du ha den någon annanstans får du betala övermilen) o.s.v.
Priserna är väl väldigt olika beroende på vad för försäkringsbolag du har bilen i.

Vad gäller vilken firma du ska ringa, så lutar det för mig åt Assistancekåren. Dels för att i den här delen av Sverige suger Falck något så fruktansvärt vad gäller fordonen dom har och deras service, plus några andra orsaker.
Så för min del är det kåren som gäller över hela Sverige
Citera
2006-11-04, 18:44
Bannlyst
"Vill du ha det svart?"
"- 500 spänn"

Var svaret när jag ringde en gång
Eniro HBG
Citera
2006-11-04, 21:53
Medlem
rebbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av core_
Det beror sig dels på när på dygnet du blir bärgad, hur långt det är från motorvägen in till närmaste stad (minns jag inte fel så är standarden till närmaste märkesverkstad vad gäller bogsering på försäkringen. Vill du ha den någon annanstans får du betala övermilen) o.s.v.
Priserna är väl väldigt olika beroende på vad för försäkringsbolag du har bilen i.

Vad gäller vilken firma du ska ringa, så lutar det för mig åt Assistancekåren. Dels för att i den här delen av Sverige suger Falck något så fruktansvärt vad gäller fordonen dom har och deras service, plus några andra orsaker.
Så för min del är det kåren som gäller över hela Sverige

Så funkar det. Priset beror på vad du har för försäkring och självrisk osv.
Vilken firma som du ska ringa beror på vem du frågar..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in