2006-11-03, 16:43
Bannlyst
Jag Undrar om det är bra att kombinera rygg och biceps tillsammans egentlingen i samma träningspass. för under Ryggträning aktiveras biceps jävligt mycket tycker jag, så är det bra eller ska man lägga biceps någon dag senare med något annat isf vad? får man ut mer av det så eller att köra det tillsammans med Ryggen.
Citera
2006-11-03, 16:51
Medlem
Suomis avatar
Känn efter

Som nybörjare och om man inte är alltför seriös lägger många in dem tillsammans. Men som sagt är det inte alltför härligt att träna biceps efter rygg. Men är som det mesta andra individuellt. I början av min träningskarriär tränade jag dem tillsammans, nu skulle jag aldrig göra det. Av den enkla anledningen att jag tycker mig få mycket bättre resultat i bicepsträningen då dessa är åtskillda. Antar att de flesta håller med om det?
Citera
2006-11-03, 17:26
Medlem
Axons avatar
En nybörjare har väldigt svårt att koppla ur biceps vid ryggträning men efter några års träning så går det faktiskt mycket bra att koppla ur biceps. Man lär sig "dra med ryggen". Men som sagt det är inget man lär sig över en dag.

Testa dig fram. Rygg och biceps kanske funkar assbra för dig, jag personligen kör ej biceps efter rygg men det är en smaksak. Vill du skära ner på antal pass så är ju just biceps och rygg / bröst och triceps bra kompis då dom har samma funktioner på flertalet leder som dom passerar.
Citera
2006-11-03, 18:42
Medlem
Alladins avatar
Precis, som Axon skriver är det en smaksak skulle jag också vilja säga. Sen handlar det lite om hur man prioriterar och vad som fungerar för dig individuellt...
Citera
2006-11-03, 22:31
Bannlyst
okej, ja har kört med de ett tag och de funkar ju bra, men ska nog testa separera iaf.
Citera
2006-11-04, 00:04
Medlem
Axons avatar
Jag sitter själv och knåpar på ett schema där jag står inför dilemmat att få in armarna i passen. Antingen kör jag dem separat eller tillsammans med deras agonister men de känns som att de tar så mkt tid o plats att träna dem separat.

Hmm hur fan ska man göra nu da
Citera
2006-11-04, 00:25
Medlem
Alladins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axon
Jag sitter själv och knåpar på ett schema där jag står inför dilemmat att få in armarna i passen. Antingen kör jag dem separat eller tillsammans med deras agonister men de känns som att de tar så mkt tid o plats att träna dem separat.

Hmm hur fan ska man göra nu da

Ja egentligen hade man velat träna 5dagar i veckan, då hade man kunnat blanda och ge lite mer... men 5dagar blir jag helt utsliten på i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in