Citat:
Ursprungligen postat av Chattanoga
Hej, lånar tråden lite.
Är ute efter en bra familje/allround-dator och tycker det föreslagna paketet ser skitbra ut.
Fråga1:
För att den ska bli riktigt "allround" vill jag ha ett ljudkort. Eftersom jag definitivt inte är någon audiofil ska det vara så billigt som möjligt.
Det finns två hyfsat billiga tillval (270:- resp. 820:-), är något av dessa bra?
Fråga2:
Jag vill kunna använda datorn för att spela in/upp video/TV (med time-shift och hela köret...), behöver jag komplettera med ett TV-kort för det?
Fråga3:
Finns det något annat ni skulle ha ändrat?
Coupland?
Fråga 1: Om du inte ska köra på några dyrare högtalare/hörlurar, så räcker det gott och väl med ett ljudkort för 270 kr. Du får bättre ljud och mer prestanda från processorn (som slipper ta hand om ljudhanteringen).
Fråga 2: Du kommer behöva ett TV-kort för det där. Jag har aldrig varit intresserad av TV-kort, så jag vet inte så mycket om det. Jag föreslår att du söker efter trådar om tv-kort här i forumet och om du inte hittar något, så starta en ny tråd enbart om detta.
Fråga 3: Om budgeten är stram, så kan man ju alltid ta billigare tangentbord och mus, men det är inget jag hade rekommenderat. Tangentbordet och musen använder man så mycket att man ångrar sig direkt när man snålat in på det. Båda alternativen i konfigurationen är dessutom klockrena, speciellt om man ska spela.
I övrigt ser det väldigt bra ut, i min mening.