2006-11-01, 15:58
Medlem
Finns det något sätt att föra över pengar till folk anonymt (inte post)?
Citera
2006-11-01, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av k_carlstroem

Om du för över pengar till någon annans konto så kan de förmodligen få reda på vilket kontonummer pengarna kommer ifrån, men det är värre att få reda på vem personen bakom kontot är.

Banken vet det förstås, så du kommer inte att vara anonym inför banken.
Citera
2006-11-01, 16:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av k_carlstroem

Det är väl bara att skriva någon annans namn på inbetlningsav när du går till banken och sedan säga at du inte ha leg med dig. Det kanske funkar på mindre belopp?
Citera
2006-11-01, 16:29
Medlem
Det handlar om 400kr till 30 olika personer.. Det är inför banken jag vill vara anonym.
Citera
2006-11-01, 20:11
Medlem
Du behöver aldrig legga dig när du sätter in pengar. Jag har satt in storre belopp både till offshore och svartjobbare med avsändare Kalle Kula, lite slarvigt skrivet.

Betydligt säkrare att gå rakt in i huvudkvarteren (bankerna) än att transferera via nätet (internetbanker o dyl) . Tror inte bankerna bemödar sig att spela upp kamerafilmen för polisen, den borde väl ändå destrueras rätt snart om det inte blir bankrån samma dag
Citera
2006-11-01, 22:37
Medlem
Det handlar inte om brott. Vill bara vara helt anonym. För man över via internetbank så vet ju banken vem de kommer ifrån.

Det tråkiga är bara om dom frågar efter personnummer.
Citera
2006-11-02, 02:40
Medlem
På svensk kassaservice tror jag du kan betala in pengar helt annonymt,det gick iaf för något år sen.
Citera
2006-11-02, 10:51
Medlem
Går inte att sätta in pengar anonymt via bank, blev lite pinsam situtation då jag skulle sätta in 50 000 kr.. när allt var klart bad kärringen om Leg, då sa jag att jag skiter i det.. haha.. vill inte skylta med investeringar i bolag som tripplar ens pengar på 30 månader direkt haha.. hon undrade en del saker, men jag bara gick..

Så på Swedbank fungerar det inte iaf..
Citera
2006-11-03, 11:46
Medlem
Om man skulle använda sig av post då? Hur funkar rekommenderade brev och vad kostar det?
Citera
2006-11-04, 11:27
Medlem
Det funkar fint för mig, jag behöver aldrig legga mig - och jag är inte på något sätt känd av banken. Att sätta in pengar går bra utan leg, förstår inte problemet - för det kan väl inte vara så att de 3 banker jag har i närområdet "glömt" be om leg de senaste 4-5 åren jag satt in pengar till mitt akeliuskonto på bahamas..?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in