2006-11-01, 11:56
Medlem
Miljön och vårat klimat är en extremt aktuell fråga, flera trådar finns i ämnet. Tycker det är väldigt märkligt att det inte finns ett eget delforum här på Flashback för att diskutera denna typ av frågor. Visst skulle man kunna diskutera många av dessa frågor i Politik – Inrikes men så är även fallet med Integration o Invandring, Droger, Feminism mm. Upplever att det saknas något på Politik och samhällsmedvetenhet, tror ett forum med inriktning på Miljö- och klimatfrågor skulle kunna fylla detta tomrum och eventuellt även locka till sig många seriösa debattörer.

Vad tror/tycker ni?
Citera
2006-11-01, 12:13
Medlem
RoscoTanners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerArnold
Miljön och vårat klimat är en extremt aktuell fråga, flera trådar finns i ämnet. Tycker det är väldigt märkligt att det inte finns ett eget delforum här på Flashback för att diskutera denna typ av frågor. Visst skulle man kunna diskutera många av dessa frågor i Politik – Inrikes men så är även fallet med Integration o Invandring, Droger, Feminism mm. Upplever att det saknas något på Politik och samhällsmedvetenhet, tror ett forum med inriktning på Miljö- och klimatfrågor skulle kunna fylla detta tomrum och eventuellt även locka till sig många seriösa debattörer.

Vad tror/tycker ni?

Håller med om att det är ett relevant ämne som borde ha ett eget delforum (kanske inkluderande väder då som berörs i en annan tråd). Tycker dock att det passar minst lika bra under "Vetenskap och teknologi" som under "Politik och samhällsmedvetenhet".
Citera
2006-11-01, 12:14
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
det är defenitivt ett relevant ämne..

men oftast är det väldigt inlindat i andra frågor..
och jag tror att ett eget miljöforum skulle få ganska få besökare (och därmed bara ryggdunk)
Citera
2006-11-01, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RoscoTanner
Tycker dock att det passar minst lika bra under "Vetenskap och teknologi" som under "Politik och samhällsmedvetenhet".

Visst kan det göra det.. men man måste ju välja här
Citera
2006-11-01, 12:18
Medlem
Jag tycker absolut att vi ska ha ett eget väderforum med inrikting även på klimatfrågor.
Citera
2006-11-01, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
men oftast är det väldigt inlindat i andra frågor..
och jag tror att ett eget miljöforum skulle få ganska få besökare (och därmed bara ryggdunk)

Visst... inlindat i andra frågor.. men på detta sättet skulle Miljöfrågorna samlas bättre tror jag.

Eventuellt skulle det vara relativt få besökare till en början men jag tror det skulle öka relativt snabbt.
Citera
2006-11-01, 19:02
Medlem
Aquabots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerArnold
Visst kan det göra det.. men man måste ju välja här
Knepigt val dock. Jag tycker att man i detta forum borde kunna diskutera miljön både ur ett politiskt perspektiv och ett teknologiskt perspektiv. Till exempel potentialer för olika tekniker vad gäller bilmotorer, samtidigt som man diskuterar hur politikerna och lagstiftnignen bör förhålla sig till de olika teknologierna.
Citera
2006-11-01, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aquabot
Knepigt val dock. Jag tycker att man i detta forum borde kunna diskutera miljön både ur ett politiskt perspektiv och ett teknologiskt perspektiv. Till exempel potentialer för olika tekniker vad gäller bilmotorer, samtidigt som man diskuterar hur politikerna och lagstiftnignen bör förhålla sig till de olika teknologierna.

Håller med om det. Alternativet är väl då att lägga det i "Övrigt". Men samtidigt tycker jag det känns som en i grunden politisk fråga.
Citera
2006-11-18, 03:55
Bannlyst
Bump.

Ett miljöforum vore väldigt bra nu när det har blivit trendigt att uppmärksamma klimathotet. Nej men allvarligt talat, varför inte? Miljön är ett brett ämne.
Citera
2006-11-18, 05:19
Medlem
relativs avatar
Djur och natur verkar inte ligga högt på admins lista.. Men att varje drog har ett eget forum, det är ruskigt viktigt
Citera
2006-11-18, 06:53
Bannlyst
Ja varför kan admin-jan inte bara lägga upp ett miljöforum på prov, och sen efter en tid så utvärderas det om den ska vara kvar. Måste allt vara så svårt i världen?
Citera
2006-11-18, 07:02
Medlem
Tuesdays avatar
Jag är positiv till ett miljöforum.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto