2011-02-06, 20:42
Medlem
Kaaris avatar
Jag tycker också firefly är bland de bästa serierna, synd att den la ner... kunde ha blivit riktigt episk!
Citera
2011-02-08, 11:44
Medlem
3rdstones avatar
Streckkollade den här serien i höstas, och kan bara hålla med om att den är mycket bra. Och då blev jag ändå aldrig ett fan av Buffy, Angel och allt vad Whedons serier hetat.

Firefly kändes som nåt helt annat IMHO.
Citera
2011-02-17, 22:16
Medlem
RoomFullOfRatss avatar
Kollade genom serien plus filmen för några år sedan och var helt chockad över att de lagt ner en så bra serie.

Kollade genom serien plus filmen åter igen för några dagar sedan, och är helt chockad över att de lagt ner en så bra serie.

Utan tvekan den bästa serie som sänts någonsin. Känslan och stämningen i den är oslagbar. "Moralen" är perfekt, de springer inte runt och knockar ut alla och vinner över allt och alla utan att någonsin ha ihjäl någon, men de mördar inte i massor bara för att få in lite billigt underhålningsvåld.
Karaktärerna är en klass för sig och så även atmosfären.

Fyfan vad jag hatar Fox.

Hade faktiskt inte haft något emot en revival och fortsättning av serien trots att det gått 9 år sen den sändes. Den känns för övrigt verkligen inte som den har 9 år på nacken när man kollar på den.

Får testa på Buffy nu för första gången, men är väldigt tveksam inför den...
Citera
2011-02-23, 22:31
Medlem
booreds avatar
browncoats in action again

Internet-savvy 'Firefly' fans fly back into the fight
http://edition.cnn.com/2011/TECH/web...ex.html?hpt=C2

Citat:
Last week, Fillion, who now stars in ABC's "Castle," told Entertainment Weekly he'd love to play Mal again. Then, he ratcheted things up a notch.

"If I got $300 million from the California Lottery, the first thing I would do is buy the rights to "Firefly," make it on my own, and distribute it on the internet," Fillion told EW, a CNN.com partner.
Then, some possibly surprising online reactions started rolling in.

The next day, former "Firefly" writer Jose Molina wrote on Twitter: "For what it's worth, I've told him I'd drop what I was doing and follow."

Then, Jane Espenson, who wrote an episode, chimed in: "I'm there, if needed," she tweeted.
Jewel Staite, who played ace mechanic Kaylee on the show, had a simple answer when a Twitter follower asked if she'd be on board: "Is the Pope Catholic?"

That was more than enough for fans (whose "Browncoat" nickname, by the way, comes from the Western-style dusters worn by Fillion and others on the show).

A website, "Help Nathan Buy Firefly," popped up, under the title "Let's get the Captain his money."
The goal? To set up a means of collecting pledges that would turn into donations if a revived "Firefly" looks like it could become a reality.

The pledge system hadn't been officially created as of Tuesday, but fans were already writing in the site's comment section that they're willing to pony up.

In five days, the site's Facebook group had picked up more than 33,000 members -- about 10,000 of them in the past 24 hours.
Citera
2011-02-23, 23:12
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boored

Man kan ju drömma om att den här underbara serien skulle börja sändas igen

Man hade dock varit tvungen att byta ut ett par medlemmar på skeppet med tanke på vilka som dog i slutet av Serenity.
Citera
2011-02-24, 00:00
Medlem
GoogleThats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackMetal
Man hade dock varit tvungen att byta ut ett par medlemmar på skeppet med tanke på vilka som dog i slutet av Serenity.

Eller så hade avsnitten utspelat sig emellan säsong 1 och filmen

I en rättvis värld hade FOX sålt rättigheterna till Nathan. Jag vill ha mer avsnitt!! Tyvärr kommer detta aldrig att hända, men hoppet är det sista som överger en.
Citera
2011-02-24, 15:16
Medlem
RoomFullOfRatss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boored

Härligt. Man tycker det är konstigt att ingen kört igång serien på nytt med en så kämpande fanbase.

Testat ge mig på Buffy nu (pga samma skapare), är verkligen inte i närheten av att vara lika bra, och ändå fick det 7 säsonger plus en spinn-off på 5 säsonger. Kan bara skaka på huvudet åt fenomenet.
Citera
2011-07-24, 02:39
Medlem
.Buddahs avatar
Har kollat igenom hela serien + filmen och måste bara säga att det är den bästa serie jag någonsin sett. Det sjuka är att har hört så mycket hype kring serien och lyckades ändå bli överraskad för att den höll så hög standard. Ofta när en film eller serie hypas brukar man ju tämligen bli lite besviken. Men inte här.

Det enda jag egentligen ångrar är att jag faktiskt såg filmen innan serien. Ett stort misstag för min del. Jag såg dock om filmen efter serien och jävlar vad mycket bättre filmen blev. När det kommer till episoder så finns det två riktiga guldkorn, Lost in Space som använder sig av en annorlunda berättarteknik samt bakgrundsfakta om samtliga av karaktärerna på Serenity. Sen kommer de snäppet vassare episoden (enligt mig) Objekts in Space som täcker lite mer hål angående Rivers förflutna samt en otroligt fascinerande och rolig lönnmördare som har en av de roligaste dialoger jag någonsin skådat.

http://www.youtube.com/watch?v=jyAmR...eature=related

Det är ju så episkt, för samtidigt som man tror att det är oplanerat så är det ändå planerat. Han använder uttrycket för att slingra sig ur frågan. Så jävla briljant.
Senast redigerad av .Buddah 2011-07-24 kl. 02:43.
Citera
2011-07-24, 22:58
Medlem
Empireofthesuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Buddah
Har kollat igenom hela serien + filmen och måste bara säga att det är den bästa serie jag någonsin sett.
Det enda jag egentligen ångrar är att jag faktiskt såg filmen innan serien. Ett stort misstag för min del. Jag såg dock om filmen efter serien och jävlar vad mycket bättre filmen blev.

Jag gjorde ditt misstag med att se filmen först. Gillade filmen riktigt mycket så jag letade runt om det fanns en uppföljare eller något. När jag hittade att filmen utgick från en serie blev jag överlycklig och tittade på avsnitten direkt. Även jag såg om filmen efteråt och den blev ännu bättre.

Hade blivit så lycklig om dom hade kört igång nån säsong till.
Citera
2011-07-25, 12:31
Medlem
shws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoomFullOfRats
Härligt. Man tycker det är konstigt att ingen kört igång serien på nytt med en så kämpande fanbase.

Testat ge mig på Buffy nu (pga samma skapare), är verkligen inte i närheten av att vara lika bra, och ändå fick det 7 säsonger plus en spinn-off på 5 säsonger. Kan bara skaka på huvudet åt fenomenet.

Titta på Dollhouse istället, den ligger närmare Fireflys nivå.
Citera
2011-10-03, 17:49
Medlem
P.Gs avatar
För er som alltid undrat hur Inara ser ut naken rekomenderar jag första avsnittet av Homeland.
Citera
2012-07-14, 17:33
Medlem
BlackMetals avatar
Firefly 10th Anniversary Panel på Comic-con den här veckan.
http://www.youtube.com/watch?v=V85ol...layer_embedded

Jag blir tårögd så bra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in