2013-01-16, 08:02
Medlem
L-Y-Fs avatar
Försökte verkligen att tycka om den, men den måste räknas som en av de mest överskattade serierna, med tanke på hur uppburen den blivit post-nedläggningen.
Tiden har sprungit i från serien, och om man inte är ett sci-fi fan (som jag) finns tyvärr inte mycket att hämta. Övertyga mig gärna. Äger serien på dvd
Citera
2013-01-16, 17:09
Medlem
Riktigt riktigt bra serie, dock något segstartad i mitt tycke. Tur att man gav den något avsnitt för den tog sig sannerligen
Citera
2013-01-16, 18:42
Medlem
JesusLovesUs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Riktigt riktigt bra serie, dock något segstartad i mitt tycke. Tur att man gav den något avsnitt för den tog sig sannerligen

Har bara sett ett avsnitt och förstod inte alls varför den ligger typ 1a i imdb:s serielista.

Blir den bättre efter några avsnitt?
Citera
2013-01-16, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JesusLovesU
Har bara sett ett avsnitt och förstod inte alls varför den ligger typ 1a i imdb:s serielista.

Blir den bättre efter några avsnitt?

blir betydligt bättre, dels lär man ju känna karaktärerna sedan kommer man in i hur serien är gjord/filmad, är som sagt lite speciell
Citera
2013-01-19, 15:45
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L-Y-F
Försökte verkligen att tycka om den, men den måste räknas som en av de mest överskattade serierna, med tanke på hur uppburen den blivit post-nedläggningen.
Tiden har sprungit i från serien, och om man inte är ett sci-fi fan (som jag) finns tyvärr inte mycket att hämta. Övertyga mig gärna. Äger serien på dvd
Finns inte mycket att hämta?! Det finns hur mycket som helst att hämta. Den perfekta mixen mellan humor och drama, miljöerna, storyn, personkemin mellan alla. Såg om serien förra året och den har inte åldrats en dag. Helt obegripligt att du tycker att tiden har sprungit ifrån serien.
Citera
2013-02-14, 01:52
Medlem
Idiotpods avatar
Såg nyss klart serien och tja... den förtjänar inte riktigt sitt betyg på IMDB skulle jag säga.

Inte alls faktiskt, snarare en klar 7 dock i och med att det fortfarande är en bra serie, men den är däremot väldigt ouppklarad och har många lösa trådar som skulle kunna knytas ihop.
Pastorns bakgrund har jag läst lite om, skulle kunna bli en extremt bra säsong bara det faktisk!

Men som sagt, den har mycket som är ouppklarat i och med att den lades ned vilket var synd.
Den hade kanske kommit upp till en 8 för mig om den var längre och knöt ihop saker och ting mer.

Så synd, bra serie med skön potential.
Citera
2013-02-14, 16:02
Medlem
booreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotpod
Såg nyss klart serien och tja... den förtjänar inte riktigt sitt betyg på IMDB skulle jag säga.

Inte alls faktiskt, snarare en klar 7 dock i och med att det fortfarande är en bra serie, men den är däremot väldigt ouppklarad och har många lösa trådar som skulle kunna knytas ihop.
Pastorns bakgrund har jag läst lite om, skulle kunna bli en extremt bra säsong bara det faktisk!

Men som sagt, den har mycket som är ouppklarat i och med att den lades ned vilket var synd.
Den hade kanske kommit upp till en 8 för mig om den var längre och knöt ihop saker och ting mer.

Så synd, bra serie med skön potential.

Jo vill bli så när man inte får berätta hela historien
Såg du filmen också? Serenity

Den är ju iaf ett måste om man sett serien, sedan finns ju lite till i annat mediaformat

Preceded by
The Shepherd's Tale
(comic)

Followed by
Those Left Behind (comic)
Better Days (comic)
Serenity (film)
Citera
2013-04-21, 11:52
Medlem
har sett av 1 och det känns som allt som väntas kmr vara ren dynga. varför i helvete tkr folk den är bra? ska jag ge den en mer ordentlig chans?
Citera
2013-04-21, 12:02
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sipofa
har sett av 1 och det känns som allt som väntas kmr vara ren dynga. varför i helvete tkr folk den är bra? ska jag ge den en mer ordentlig chans?
Andra avsnittet är bättre.
Citera
2013-04-21, 14:07
Medlem
Citat:

Svårt att bedöma en serie genom första avsnittet, många gånger har man blivit lurad åt bägge hållen genom premiären. Just denna serie är enligt mig iaf en som växer på en efterhand, gillade själv inte den något enormt efter första avsnittet men den blir bara bättre och bättre
Citera
2013-04-21, 19:39
Medlem
Tord_Ywels avatar
Citat:

Det tyckte jag också efter att ha sett 2 avsnitt. Några månader senare fortsatte jag se serien och efter att ha sett alla avsnitt på två dagar så fällde jag en tår över att det inte skulle komma några nya. Och då hade jag även gjort misstaget att se Serenity innan Firefly.
Citera
2013-04-21, 20:11
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Det är en serie som växer på en. Det är karaktärerna som är kärnan av serien snarare än storyn och det tar ett par avsnitt att lära känna dem
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in