2006-10-30, 15:35
Medlem
Ja, som rubriken lyder, vart kan man hitta en vettig tjej?.. för på krogen suger det att ragga (iaf i stockholm, mindre städer funkar bättre av nån konstig anledning.. egen erfarenhet).
Citera
2006-10-30, 15:39
Medlem
Periods avatar
Det är viktigt att man själv är vettig, och hur vettig är man om man inte ens vet var man ska hitta jämlika?

Skämt åsido (eller?) så kan du väl gå och fika med en killkompis och leta upp tjejer som fikar, akta er dock för att hoppa in om de samtalar om nånting viktigt.
Detta har iaf funkat för mig.
Citera
2006-10-30, 15:41
Medlem
Var träffa tjejer, vad sägs om: varsomhelst utanför din lägenhet? Nej, jag vet fan inte, överallt och ingenstans känns det som. Det handlar bara om att du försöker skapa kontakt utan att verka för angelägen.
Universitetet är rätt givet, gå en kvällskurs så kan du komma på studentpubarna och andra events (om du har "rätt" ålder")
Annars kanske speeddating kan vara något? (vet dock inte mycket om det, men prova att googla)
Citera
2006-10-30, 15:50
Medlem
Daineas avatar
Bortsett från studentpubar så håller jag med Henkko: sök överallt men verka inte desperat. Prova att småflirta vart du än kommer, det brukar funka bra för mig iaf...
Citera
2006-10-30, 17:55
Medlem
Snövits avatar
Gå på kurs. Undvik då typisk manliga. Lär dig dreja, laga mat eller vad nu du kan vara intresserad av som även tjejer kan vara. Gå på spinning eller bodypump där finns alltid massa tjejer.
Citera
2006-10-30, 17:59
Medlem
Garfield.coms avatar
......Åhléns, Kicks, Bianco footwear ,Fikaställen, Nilson skor, Badhuset, Gym, Motionsspåret.......
Citera
2006-10-30, 18:02
Medlem
Garfield.coms avatar
....Mataffären, Bussen, Tåget, Rasta hunden, Stranden.......
Citera
2006-10-30, 18:08
Bannlyst
internet kan funka. då lär man känna varann ordentligt först innan man träffas

jag och min fästmö lärde känna varandra på ett internetforum
och vi hade nätkontakt 3-4 månader, innan vi träffades irl.

(obs: det var inte ett sånt där kontaktforum eller nåt liknande. den typen av kontaktannons-dejting tycker jag känns lite desperat. )
Citera
2006-10-30, 18:12
Medlem
Ledsen att behöva säga detta men chansen att hitta en vettig tjej är 1 på biljonen...

Men lycka till!

..annars rekommenderar jag utestället Solidaritet...lätt att fixa kjoltyg där
Citera
2006-10-30, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stierna875
jag och min fästmö umgick på nätet i flera månader innan vi träffades.

Hur umgås man på internet??

Skriver på msn: *håller hand* *kramar om och smeker ömsint din kind* *går med på stan*

??
Citera
2006-10-30, 18:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Konsensus
Hur umgås man på internet??

Skriver på msn: *håller hand* *kramar om och smeker ömsint din kind* *går med på stan*

??

Hur man umgås? Ja, med umgås menade jag såklart kommunicera: konversera, lära känna varandra, syn på livet, intressen, småprata.. Dvs: Man skriver saker till varandra. Hört talats om MSN? E-post? Pm-funktioner? Sms? Telefon pratade vi också mycket.

Fast vi blev inte ihop förrän vi träffades, och började umgås "på riktigt" - dvs Irl. Men då "kände" vi ju redan varandra, och var redan intresserade av varandra, så det gick rätt fort.
Citera
2006-10-30, 18:32
Medlem
Daineas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
Gå på kurs. Undvik då typisk manliga. Lär dig dreja, laga mat eller vad nu du kan vara intresserad av som även tjejer kan vara. Gå på spinning eller bodypump där finns alltid massa tjejer.

Danskurs!!! Jag gick på danskurs i Skåne en gång i världen och träffade en mycket trevlig och framförallt attraktiv kvinna där. Och i värsta fall om du inte träffar någon där så har du lärt dig en gayhemlighet som hjälper dig att hitta kvinnor på andra ställen!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in