Bor ni också i en lägenhet där man bara kan slänga på värmen till en viss grad? Värmen på elementen är förvisso på, men det är inte särskilt mycket och det går inte att dra på så mycket man vill. Sitter fan här med långkallingar och kall näsa. Det suger.
Har inte ringt hyresvärden än men hur är det hos er? Ska man inte kunna dra på värmen som man vill?
Bor ni också i en lägenhet där man bara kan slänga på värmen till en viss grad? Värmen på elementen är förvisso på, men det är inte särskilt mycket och det går inte att dra på så mycket man vill. Sitter fan här med långkallingar och kall näsa. Det suger.
Har inte ringt hyresvärden än men hur är det hos er? Ska man inte kunna dra på värmen som man vill?
Ring hyresvärden så fixar dom det direkt. Man ska inte behöva ha så kallt hemma.
Är också lite tveksam, det var samma sak när jag bodde på ett annat ställe. Det gick på nån slags termostat som avgjorde hur mycket värme som skulle släppas på, och givetvis är det jävligt snållt tilltaget. Det är det som suger nått förbannat.
Normalt styrs ju värmen av en termostat i källaren (eller dylikt) och som hyresgäst kan man bara välja hur mycket varmvatten som ska släppas på av den mängd som värden har bestämt.
Men det finns ju regler för hur kallt det får vara i lägenheten, är det kallare än så bör det ju gå att anmäla någonstans.
Har samma problem. Förra vintern löste jag det genom att brassa ungen på max medans jag var hemma. Men nu skall de splitta elen så jag tänkte bygga någon typ av vatten radiator som jag kopplar in på det vanliga vatten nätet. Kanske skall säga att vattnet ingår i hyran
Ta en plastpåse med is och lägg på termostat som tror att det är - 20 grader i lägenheten och värmen går på max på elementet.jag har testat och det fungerar.
Det tvivlar jag på. De går efter sina riktvärden och om du fryser eller inte skiter de oftast totalt i (gäller kommunala hyresvärdar).
Grejjen är den att det är vanligt att en mojäng (kommer inte ihåg vad det var) som ofta går sönder, det medför att lägenheten blir kallare än den ska vara. Jag har själv varit med om det.
Rätt skönt med hus, då kan man ha så varmt man vill.
Hade liknande problem när jag bodde i lägenhet, det är verkligen tråkigt att inte kunna bestämma sin värme själv.