2006-10-30, 11:19
Medlem
Smörjmedels avatar
Fick ett brev idag med posten ifrån Högkvarteret.

1 A4 med svammel om det nya världsläget och information om Nordic Battlegroup, och vidare ombeds man att söka till styrkan. Dom bifogar en länk i brevet där man kan gå in och söka tjänsterna och få mer information, www.forsvarsmakten.nu/nbg/.
Skulle surfa in och kålla lite på sidan och döm om min förvåning när sidan inte funkar. får "Directory Listing Denied" i FF och "Du har inte tillåtelse att visa denna sida" i IE.
SÅ JÄVLA KLUMPIGT AV FÖRSVARSMAKTEN!

Är det fler som fått detta brev idag eller tidigare ?
Citera
2006-10-30, 12:35
Medlem
Bajsfacistens avatar
..

länken funkar för mig
Citera
2006-10-30, 12:40
Medlem
ceziums avatar
Brev om Nordic Battle Group?

Idag damp det ner ett brev om Nordic Battle Group genom brevlådan här hemma. Jag undrar vad de har satt för krav för att man ska få en sådan "inbjudan". Muckade med 10 7 7 och tycker att det borde va minimum för att de ska vilja ha med en i en sådan styrka. Så min fråga är väll igentligen vilka mer här på fb som fått inbjudan och vad ni hade för betyg?
Citera
2006-10-30, 12:41
Medlem
fahlenovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cezium
Idag damp det ner ett brev om Nordic Battle Group genom brevlådan här hemma. Jag undrar vad de har satt för krav för att man ska få en sådan "inbjudan". Muckade med 10 7 7 och tycker att det borde va minimum för att de ska vilja ha med en i en sådan styrka. Så min fråga är väll igentligen vilka mer här på fb som fått inbjudan och vad ni hade för betyg?

http://www.flashback.org/showthread.php?t=394520
Citera
2006-10-30, 12:54
Medlem
BigDukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fahlenovic
http://www.flashback.org/showthread.php?t=394520

Men den här tråden hade en bättre titel
Citera
2006-10-30, 13:01
Medlem
Det nya betygssystemet kommer att vara lite annorlunda. Uppförandesiffran har försvunnit och istället ersatts med ett ja/nej. Det avser då om soldaten är lämplig för internationell tjänst. Det är "ja"-ett som er viktigt nu. I teorin kan man alltså mucka med Ja-1-1 och ändå ha möjligheten att komma med i utlandsstyrkan/NBG.
Citera
2006-10-30, 13:11
Medlem
DoubleWoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsfacisten
länken funkar för mig
Inte för mig. Öht verkar FM's website ha lite problem idag, fruktansvärt trög och många time-outer.
Citera
2006-10-30, 14:12
Medlem
Oddballs avatar
Funkar för mig med. Den är kanske överbelastad pga att många fått brevet och går in där samtidigt? Verkar ju vara en relativt "tung" sida med mycket som ska hämtas...
Citera
2006-10-30, 15:52
Medlem
Scrambles avatar
Fick också brev vilket känns lite märligt med tanke på att jag muckade -01.

Hade jag inte pluggat vidare så hade jag nog faktiskt varit ganska intresserad, även om det känns som att detta kommer bli en samlingsplats för stridspittar landet runt.

Nä, lumpen räckte nog när jag tänker efter.

Jag hade 10-7-7 om nu någon var intresserad.
Citera
2006-10-30, 15:56
Medlem
nollans avatar
Vafan! Hittade samma brev jag med idag. Befinner mig också mitt i studier och bedömer det inte därför speciellt intressant även om det lät lockande...

Hade 10-9-8, btw
Citera
2006-10-30, 16:10
Medlem
-Latex-s avatar
Vad står dom tre sifforna för?
Citera
2006-10-30, 16:47
Medlem
Smörjmedels avatar
UppfÖrande//duglighet-som-soldat//duglighet-i-din-befattning

alt kan de 2 sista vara tvärtom.