2006-10-29, 16:20
Medlem
Jag har sökt igenom massor av trådar om deffning, men har aldrig riktigt förstått hur man skall gå tillväga för att deffa, vad man ska göra steg för steg då, det vill säga. Måste man ha styrketränat ett tag innan man deffar?

Själv så är jag normalbyggd, lite fett här och där som jag med hjälp av deffning(som jag hört, skall ta bort underhudsfettet) ska kunna få bort. Jag löper varje dag, kör även situpps efter varje löpning. Jag är inte så intresserad av att bygga på så mkt, vill nog mer att allt fett ska bort på den kropp jag har just nu.

Så hur ska jag gå tillväga?
Citera
2006-10-29, 16:26
Medlem
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=26881 - där står allt du behöver veta.

Kortfattat så handlar det om energi in kontra energi ut. För att minska i fett och vikt måste du göra av med mer energi än vad du stoppar i dig.
Citera
2006-10-29, 18:12
Medlem
Deffa kan vem som helst göra i princip när som helst!

Deffa är bara ett coolare ord för bantning...
Citera
2006-10-29, 19:14
Medlem
brobbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konsensus
Deffa är bara ett coolare ord för bantning...
Sant. Folk skriver att det inte funkar att banta men sedan skriver de om deffa som om det vore en helt annan grej fast det handlar om samma sak. Att äta mindre.
Citera
2006-10-29, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brobban
Sant. Folk skriver att det inte funkar att banta men sedan skriver de om deffa som om det vore en helt annan grej fast det handlar om samma sak. Att äta mindre.

kan ju bero på att bantning asossieras med att typ sluta äta helt.

EDIT: plus att man behöver ju inte äta mindra om man i stället rör på sig mera.
Citera
2006-10-30, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brobban

Jo men visst är det så! Kärt barn har många namn...

Skulle kännas väldigt fel att kalla det bantning när man deffar med diverse prepp! Många inte vet vad deffa där, när man förklarar vägrar man använda ordet banta. Vill inte bli sedd som en anorektiker.
Ordet banta är förknippat med överviktiga människor som i desperation letar efter genvägar att gå ner i fettmassa.
Deffa är något superhäftigt vi coola träningsnördar gör för att bejaka muskeldefinition och sjuka kroppsideal
Citera
2006-10-30, 18:02
Medlem
chillionaires avatar
ar inte bantning nagot man gor enbart for att ga ned i vikt medans deffning handlar om att fa definition av musklerna?
Nagon som bantar kanske helt enkelt bara drar ned pa maten medans nagon som deffar hojer protein intager och sanker kolhydrats intaget.. till exempel. Men sen finns det vall manga satt att deffa o banta pa?
Citera
2006-10-30, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chillionaire
ar inte bantning nagot man gor enbart for att ga ned i vikt medans deffning handlar om att fa definition av musklerna?
Nagon som bantar kanske helt enkelt bara drar ned pa maten medans nagon som deffar hojer protein intager och sanker kolhydrats intaget.. till exempel. Men sen finns det vall manga satt att deffa o banta pa?

Deffa = gå ner i fett
Banta = gå ner i fett

Individuella skillnader i begreppstolkning förändrar inte ordens innebörd...
Syftet är ändå att gå ner i fett. Same shit!
Citera
2006-10-30, 18:14
Medlem
chillionaires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konsensus
Deffa = gå ner i fett
Banta = gå ner i fett

Individuella skillnader i begreppstolkning förändrar inte ordens innebörd...
Syftet är ändå att gå ner i fett. Same shit!

Well man gar ju ned mindre i muskelmassa om man kor en bodybuildar deff diet an en hant i veckan banta med grapejuice diet...
Citera
2006-10-31, 21:47
Medlem
Apos78s avatar
Grejen med en deffning är att tappa kroppsfett samtidigt som man behåller maximal andel muskemassa. Vid en bantning så drar man helt enkelt ner på det totala energiintaget, främst fett, för att tappa vikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in