2006-11-08, 23:37
Medlem
Hemligstämpeln som Senator mycket riktigt påpekar finns och används inom försvaret, är kvar på HSU.
Motivet sägs vara sammanställningen av uppgifterna. dvs inte uppgifterna i sig men att det tillsammans därför skulle vara till men för någon...
Det känns som om det mesta i detta praktverk dock är ganska passé..samlar och vill-ha värdet är iaf högt..
/Primigenia
Citera
2006-11-09, 16:49
Medlem
ZätaGustavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balthazaer-
Jodå, nu babblar du i nattmössan, hemliga handlingar inom försvarsmakten har en stämpel där det med stora bokstäver står "HEMLIG" och sen typ "enligt XXX:e paragrafen bla bla".

Fast nu har både du och Realizt rätt på sätt och vis. I teorin är Realizt:s resonemang helt rätt och i praktiken har Balthazaer- helt rätt.

Och självklart stämplas handlingar hemliga! I en enkel röd ram för normalgraden och i en dubbel röd ram för kvalificerat hemliga. På sikt kommer vi nog att få ett annat system, mer likt NATO där skalan går från "top secret", "secret", "confidential", "restricted" till "unclassified"

Fan, nu blev jag ju tvungen att byta avatar. Men å andra sidan var ju min gamla rätt föråldrad.
Citera
2006-11-09, 18:00
Medlem
Friedensengels avatar
Jag fick med mig en "Lärobok i utländsk materiel", del 1 och 2 vid muck, dessa är "hemliga" vilket framgår av text på fösrsättsbladet också. Men inte så hemliga att de inte fick användas i utbildningssyfte...

I övrigt så vet ju fienden om vad han själv har, så det gör väl inte så mycket om det läcker?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in