2006-10-29, 23:36
Medlem
Snajders avatar
Instämmer med alla som tycker detta verkar bluff..
2006-10-30, 01:21
Medlem
Oddballs avatar
Får yrkesofficerare sparka sönder underlivet på värnpliktiga?

Är det en fråga som ens behöver ställas?!

Hela tråden känns rätt "fejk" och nu som kronan på verket så läser vi om svenska kaptener som örfilar upp engelska överstar... *harklingar*

Låser denna tråd nu, om inte annat så har ju trådskaparen fått svaret på sin fråga - det är inte okej för yoff:are att trasa sönder vpl:s köttpåle med tillhörande kulpåse.

Synpunkter på låsningen samt eventuella motiveringar för att låsa upp den tas via PM.

Bästa hälsningar,

/Mod
2006-10-30, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pelle_P
Jag kan iofs låna tråden lite här och berätta om en rolig incident som händer under Cold Response i Norge som jag själv bevittnade...

Syster plutonen till våran gick till anfall mot en brittisk förläggning.. Britterna var yrkesmilitärer och hade enligt rykten flera liknande multinationellaövningar varje år.. hur som hellst så överaskas dem av anfallet och är vid tidpunkten utspridda över hela förläggningen..

Britterna öppnar sporadisk eld med P-Skott och Grg.. Grejen är bara den att britterna har sina grg och p skott laddade med eldmarkeringsamunition som inte lämpar sig för beskjutning på folk.. Någon sort spårljusvariant..

Plutchefen för den svenska plutonen ger så klart order om att alla skall lucka ner.. då deras ammunition klingar friskt i pansaret..
Plutonen gör reträtt och kontaktar Blågul som sett hela förloppet...

Britterna stoltserar över sin "vinst" och fattar inte alls vad det var för fel med att skjuta projektiler mot oskyddade soldater..

15 min senare åker våran pluton förbi en samlingsplats.. där ser jag våran Kompanichef som var blågul ge en rejäl Örfil på en engelsk överste =)

Britterna blev anmälda och avstängda från övningen..

Fy fan...
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in