Citat:
Ursprungligen postat av Fedora
Tack för all info! Jag själv ska in i Kvarn 2008, januari som stridsfordonsförare/skytt. Jag är naturligtvis enormt nyfiken på allt som har att göra med Kvarn!! Hur är utbildningen, befälen, maten? Finns det några roliga bollsporter, t ex innebandy och pingis tillgängliga? Vilka fordon är aktuella osv? Jag tror du fattar vinken!

Om du har någon msn så vill jag gärna höra mer! Har läst något om att man testar ny utrustning på Kvarn...
Utbildningen är bra på Kvarn, jag har inte så mkt att jämföra med, men det jag har sett av andra förband så står sig nog P4 och Kvarn väldigt bra. Befälen är också mkt bra, tror att det är lite speciell stämning mellan befäl och värnpliktiga på Kvarn, och då menar jag på ett positivt sätt. Det finns bra tränings möjligheter, ett bra mil-spår, en kortare löpslinga. Gympasal med gym, gympasalen är lite liten men ok. Det finns pingisbord ja

Maten är bra, inget att anmärka på! Det stämmer att det prövas ny mtrl på Kvarn, utvecklingsenheten MSS ligger där. Det har testats mycket Markus mtrl, AK5C mm mm. Jag var med och testade ett nytt NBC undeställ som var som en pyjamas i filt som vi skulle ha på oss under uniformen, i tre veckor. Till historien tillhör att vi övade strid dessa veckor, mycket dricka vatten med andra ord.