Flashback bygger pepparkakshus!
2009-01-13, 17:11
Medlem
boba fetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Du har lärt dig ser jag.
Synd att du glömde detta härom dagen...
Lärt mig att vara klar och tydlig så att ingen råkar missförstå, antar jag att du menar.

[Nu har jag annat att göra, återkommer senare]
2009-01-13, 17:13
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boba fett
[Nu har jag annat att göra, återkommer senare]
...med synpunkter på Posentalet, får vi hoppas...
2009-01-13, 17:15
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rusen
Samma Shirer som i ovan nämnda bok beskriver "receptet" på tvål?

"6 kg människofett, 9 liter vatten och 200-500 gram natronlut...kokas samman i två till tre timmar och sedan avkylas".

Trovärdighet?...
Jo, samma Shirer.. skulle jag väl tro i alla fall? Men just det där "receptet" har jag svårt att komma ihåg. Skulle du vänligen vilja upplysa mig om vilken sida man hittar den beskrivningen på? Jag har tillgång till boken och skulle gärna vilja kolla under vilka omständigheter Shirer berättar om det?

Annars har jag svårt att tänka mig att Shirer själv var med under någon tvåltillverkning. Han kanske bara beskrev ett rykte han hörde (som den journalist han var) och kanske till och med avfärdade det?

Beskrivningen av stämningen på Berlins gator är däremot en ren förstahandsuppgift, alltså Shirers egen erfarenhet av det Hitlerdyrkande Tyskland när kriget "äntligen" bröt ut..
2009-01-13, 17:23
Medlem
Surfingbird_swes avatar
Citat:
Gravar i Belsen är inte så relevanta eftersom manparten av massmordet ska ha ägt rum vid dödslägren i Polen där tyskarna ska ha begravt aska eller rester efter miljoner människor. De påstådda massgravarna är de som behöver lokaliseras.

För mig är alla massgravar relevanta.
2009-01-13, 17:26
Medlem
Surfingbird_swes avatar
Citat:
Vad har det för betydelse? Läs trådarna människa. Bilda dig en egen uppfattning genom att läsa de diskussioner som förts.

Ditt oändliga tjat om måtten börjar bli en aning irriterande. Som tidigare konstaterats, vad spelar det för roll om man fyskiskt kunde förinta 10.000 om dagen om ingen idag vidhåller att så skedde?

Eftersom ni förnekar alla offentliga siffror, så spelar fakta en väsentlig roll.
2009-01-13, 17:28
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
vad spelar det för roll om man fyskiskt kunde förinta 10.000 om dagen om ingen idag vidhåller att så skedde?
Idag? En av de som hävdade detta blev ju avrättad 1962, Eichmann.
Och du anför att antalet offer per dygn inte stämmer som belägg för att han ljög.
Så varför vill du inte kolla om det var tekniskt möjligt? Det tar bara några minuter:

Ni revisionister undviker alltid obekväma frågeställningar.
2009-01-13, 17:29
Medlem
Surfingbird_swes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey
Jo, samma Shirer.. skulle jag väl tro i alla fall? Men just det där "receptet" har jag svårt att komma ihåg. Skulle du vänligen vilja upplysa mig om vilken sida man hittar den beskrivningen på? Jag har tillgång till boken och skulle gärna vilja kolla under vilka omständigheter Shirer berättar om det?

Annars har jag svårt att tänka mig att Shirer själv var med under någon tvåltillverkning. Han kanske bara beskrev ett rykte han hörde (som den journalist han var) och kanske till och med avfärdade det?

Beskrivningen av stämningen på Berlins gator är däremot en ren förstahandsuppgift, alltså Shirers egen erfarenhet av det Hitlerdyrkande Tyskland när kriget "äntligen" bröt ut..

Det är en väsentlig fråga du ställer, angående textens sammanhang. Man kan ju t.o.m bryta ut texten ur Rusens inlägg och påstå att han skrivit att det var så, med citatstecken och allt.
2009-01-13, 17:31
Medlem
Surfingbird_swes avatar
Citat:
Idag? En av de som hävdade detta blev ju avrättad 1962, Eichmann.
Och du anför att antalet offer per dygn inte stämmer som belägg för att han ljög.
Så varför vill du inte kolla om det var tekniskt möjligt? Det tar bara några minuter:

Ni revisionister undviker alltid obekväma frågeställningar.

I detta ögonblick räknar han ut hur många människor som kan få plats i en godsvagn. När han tror att vagnen är full, måste han dock multiplicera antalet med två för att få det faktiska värdet, dvs det antal som SS lyckades packa in.
2009-01-13, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surfingbird_swe
Den som har erfarenhet vet vad han talar om.

Ja faktiskt. Jag orkade inte läsa alla 900 sidor om 9/11 så jag skrev ändå och fick väldigt dåligt bemötande. Om det inte är för mycket begärt att jag läsaer 900 sidor innan jag postar så kan det knappast vara det att kräva att du ens läser 1/3, eller kanske 1/6 utav det innan du postar upprepningar här.

Citat:
Du tror inte att det är mer sannolikt att det handlar om lagstiftning mot hets mot folkgrupp eller ärekränkning då, istället för att vara ett taffligt försök att tysta ned den uppenbarligen mest gigantiska konspirationen i mänsklighetens historia?

All litteratur och alla videos etc som har gjorts av revisionisterna visar ju att det är fullt möjligt för dem att få komma till tals.

Jag har inte sett något revisionistiskt matrial från t.ex. tyskland... Allt jag har sett kommer från antigen USA eller Sverige där det inte är förbjudet.
Senast redigerad av Wo0ozle 2009-01-13 kl. 17:49.
2009-01-13, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surfingbird_swe
Nej. Det är fortfarande tillåtet i cirka 233 länder.

Oj vad jag måste ha sovit tungt under lektionen där man fick lära sig att europa har 244 länder.
2009-01-13, 17:45
Medlem
Citat:
Vad tror vår vän den objektive sökaren Wooozle?

Jag har inte kommit så långt än... Men jag har faktiskt inte ens sett några källor på att så många har försvunnit. Jag har sett utklipp från lite olika ställen, men alla har kraftigt varierande siffror. Annars kan det tänkas att många flydde, många dog i andra konsentrationsläger (ryssarnas). Dessutom kanske man har hittat en hel del av dem i och med att man sänkt dödssiffran i Auswitch från 4 000 000 till 1 500 000?

Det är bara gissningar, men det finns många här som har bättre koll än mig. Jag har faktiskt för mig att även det redan har diskuterats i tråden redan.
2009-01-13, 17:47
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Tyskarna måste alltså ha haft benkrossar för detta, och jag har åtminstone inte sett bevis för några sådana. Man måste alltså isåfall utgå ifrån att de hade det, vilket är en vansklig slutsats, "man har inte hittat några tänder, alltså måste de ha smulat sönder dem".

Nej, svamlet om de försvunna tänderna är ett av revisionisternas sämre villospår. Tänderna från 6 miljoner människor (150 milj tänder) är inte fler än att alltihop ryms på ett enda lastbilsflak (75 kubik ≈ 8x3x3m)*.

Utspridda, nergrävda eller fördelade över en landmassa på tusentals kvadratkilometer utgör de saknade tänderna en helt försumbar mängd.

* ca 2000 tänder / liter.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in