Citat:
Ursprungligen postat av MVC
Det här är min uppfattning om vad anonymous är och hur det startade.
Det började på 4chan, fanns många duktiga personer som kunde sitt inom "Social engineering", de stred emot staten för internetfrihet. Duktiga hackers samt ett stort antal som inte kunde någonting speciellt om datorer eller hacking, men de ville hjälpa till och stå för någonting. Protestera helt enkelt.
Så de använde sig av lätta program som LOIC/HOIC för att belasta hemsidor, utan att skada någon, men för att få sin poäng framhävd. Sen fanns det delar ur anonymous som gjorde andra saker, större saker. De erfarna lirarna. De som tog ner FBI/West Borrow Baptist Church och la upp meddelanden på hemsidor etc. Lulzec som hackade Sony mm.
Det är nog i princip samma sak idag men medelåldern har sänkts, det går inte att ta dessa personer seriöst längre. Alla vill styla med sina coola masker och ha bilder på anonymous på facebook. Och detta gör mig riktigt förbannad. Ren cancer.
Och snälla, ni som själva inte är så insatta och kan någonting om ämnet, hänvisa inte anonymous som "hackers". Det är bara larvigt. Speciellt inte kidsen, en nedladdning och ett par musklick är allt som behövs.
Hur kan du säga att dessa personer som tog ner FBI är erfarna? Dem kunde sitt genom att cracka webbservrar osv, det mesta genom sql och blind sql.men om man inte kan gömma sig bakom en DDoS attack så man inte särskilt erfaren. Du kan väl minnas att dessa personer togs av just FBI? Jag skulle vilja säga att Sverige har bland dem mest erfarna crackarare. Allt handlar om att kunna gömma sig och vara anonym på internet, Se bara på VFH, den gjorde en heldel grova saker, nästan värre än vad Lulzsec gjorde och dessa åkte inte fast.