2012-10-07, 02:30
Medlem
jag tycker anonymous är bra när dem protesterar för wikileaks julian assange m.m. men på sista tiden förstår jag inte mycket deras allmäna budskap , vill dem sätta själv lagar hur internet skall vara.dem skapar en del problem för sig själva och oss andra.tycker att dem borde sätta sig ner och fundera hur dem kan uppnå sina mål utan att kasta bensin på nätet .
Citera
2012-10-07, 04:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Judith-
Om detta stämmer spricker myten om att VEM som helst kan vara med i anonymous hur som helst... jag kan inte se det på ett annat sett
Jo det är ju lixom ett krav att man är anonym för att kalla sig anonymous..

Asså gäsp samma gamla vanliga ddos och sql-injections? har de inte kommit med någon dump av databaser? where is the booty?!
Citera
2012-10-07, 04:27
Medlem
Denna person som säger sig ha skickat Hulix till polisen outar personer så kommer jag att se dessa personer som förrädare.Jag har redan en av dessa personers uppgifter,det är dumt att gå med i ett publikt nedlagt forum där databasen fortfarande ligger på nätet. Denna Hilux är inte i polisens förvar men att raida PRQ servrar är inte så svårt så om dessa personer ger sig på PRQ så kommer jag att ta ner Swedbanks och handelsbankens betalsystem under måndagen och tisdagen samt mellan den 23 när lönerna betalas ut tills den 26e. Det är inte så svårt att spåra folk men om ni ger er på PRQ så är ni vidriga patetiska nollor och det kommer att slå tillbaka mot era kära svenska webbsidor. Vi får se vem som vinner om ni vill ha krig så kör. Jag va inte med och sänkte dem svenska sidorna i fredags men ni ska gefan i att sätt dit folk, tala dem tillrätta istället. Detta slår bara tillbaka mot er nollor. LoU eller vadfan ni kallar er. Som sagt jag outar en av er och verkställer mitt hot om ni slår till mot PRQ. Om du undrar så har jag 2800 shells och jag kan sänka vad fan jag behagar.
Citera
2012-10-07, 04:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nejda
Jo det är ju lixom ett krav att man är anonym för att kalla sig anonymous..

Asså gäsp samma gamla vanliga ddos och sql-injections? har de inte kommit med någon dump av databaser? where is the booty?!

Om du tror att allt man får tag i dumpas så är du en idiot som dem flesta är.Och riksbankens såk säkerhetsexperter är inte så duktiga, vem som helst kan få titeln säkerhetsexper numera. Håll ögonen öppna mellan den 12-23 december, och då menar jag inte på flashback. Den som söker kommer att finna.
Citera
2012-10-07, 04:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MVC
Det här är min uppfattning om vad anonymous är och hur det startade.

Det började på 4chan, fanns många duktiga personer som kunde sitt inom "Social engineering", de stred emot staten för internetfrihet. Duktiga hackers samt ett stort antal som inte kunde någonting speciellt om datorer eller hacking, men de ville hjälpa till och stå för någonting. Protestera helt enkelt.

Så de använde sig av lätta program som LOIC/HOIC för att belasta hemsidor, utan att skada någon, men för att få sin poäng framhävd. Sen fanns det delar ur anonymous som gjorde andra saker, större saker. De erfarna lirarna. De som tog ner FBI/West Borrow Baptist Church och la upp meddelanden på hemsidor etc. Lulzec som hackade Sony mm.

Det är nog i princip samma sak idag men medelåldern har sänkts, det går inte att ta dessa personer seriöst längre. Alla vill styla med sina coola masker och ha bilder på anonymous på facebook. Och detta gör mig riktigt förbannad. Ren cancer.

Och snälla, ni som själva inte är så insatta och kan någonting om ämnet, hänvisa inte anonymous som "hackers". Det är bara larvigt. Speciellt inte kidsen, en nedladdning och ett par musklick är allt som behövs.

Hur kan du säga att dessa personer som tog ner FBI är erfarna? Dem kunde sitt genom att cracka webbservrar osv, det mesta genom sql och blind sql.men om man inte kan gömma sig bakom en DDoS attack så man inte särskilt erfaren. Du kan väl minnas att dessa personer togs av just FBI? Jag skulle vilja säga att Sverige har bland dem mest erfarna crackarare. Allt handlar om att kunna gömma sig och vara anonym på internet, Se bara på VFH, den gjorde en heldel grova saker, nästan värre än vad Lulzsec gjorde och dessa åkte inte fast.
Citera
2012-10-07, 10:57
Medlem
http://www.youtube.com/watch?v=uUDwAUfpZNs&feature=player_embedded

Intressant...
Citera
2012-10-07, 11:24
Medlem
Finns en sådan dubbelmoral inom Anonymous. Man får inte outa personer på flashback men om jag lägger upp en fil på mediafire med personens adress samt en gammal bild på honom och hans signatur på flashback så bryter jag inte mot reglerna?

(ibland är det jävligt korkat att ha sin egen bild och namn på ett gammalt forum och skryta lite väl mycket om vad man sysslar med)

Tycker det är dags att outa en av personerna bakom attackerna på voxanon och som hotar att lämna ut ddosande kids uppgifter till polisen.Det är bättre att tala dem tillrätta än att sätta dit dem.Golare förtjänar att dö. Och jag är sugen på att ta ner swedbank och handelsbankens webbsidor om denna gubbe fortsätter att hota med att lämna ut uppgifter till polisen och att raida PRQ.

Jag va själv inte med och sänkte sidorna i veckan men att hota kids och att sätta dit dem för en sån skitsak är vidrigt.
Senast redigerad av komtitta 2012-10-07 kl. 11:28.
Citera
2012-10-07, 11:33
Medlem
Hur gick det med den häftiga hackergruppen som skulle stoppa attackerna i fredags? Vilket misslyckande va? Kan ni ta på er det att ni misslyckades? Ni sänkte voxanon och det stoppade ju jättemycket.. ajajaj mitt huvud så bakfull orkar inte skratta mer åt hackergrupper som gråter ut hos expressen för att kids tar ner deras älskade sidor i några timmar
Citera
2012-10-07, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av komtitta
Hur kan du säga att dessa personer som tog ner FBI är erfarna? Dem kunde sitt genom att cracka webbservrar osv, det mesta genom sql och blind sql.men om man inte kan gömma sig bakom en DDoS attack så man inte särskilt erfaren. Du kan väl minnas att dessa personer togs av just FBI? Jag skulle vilja säga att Sverige har bland dem mest erfarna crackarare. Allt handlar om att kunna gömma sig och vara anonym på internet, Se bara på VFH, den gjorde en heldel grova saker, nästan värre än vad Lulzsec gjorde och dessa åkte inte fast.

Må så vara, men lulzec var fortfarande mer kompetenta än gemene anonymousmedlem i varje fall. Och sen är det lite löjligt att jämföra lulzec och anonymous tycker jag, då jag inte tycker att de två grenarna (det ena är en grupp och det andra är väl i princip bara en titel) har särskilt mycket gemensamt.
Citera
2012-10-07, 12:45
Medlem
bugulus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av komtitta
Kan ni ta på er det att ni misslyckades? Ni sänkte voxanon och det stoppade ju jättemycket.. ajajaj mitt huvud så bakfull orkar inte skratta mer åt hackergrupper som gråter ut hos expressen för att kids tar ner deras älskade sidor i några timmar

Intressant, jag trodde att småungarna som tog ner dessa sidor i sin tur grinade för att deras torrentsidor gick ner.
Citera
2012-10-07, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bugulu
Intressant, jag trodde att småungarna som tog ner dessa sidor i sin tur grinade för att deras torrentsidor gick ner.

80% brydde sig inte om att torrentsidorna togs ner och dem vet inte varför och dem visste inte heller varför folk attackerade svenska webbsidor. Kidsen ddosar för att dem tycker det är kul dem tror att de är hackers när dom använder ett program som kan ta ner sidor hit och dit.Anonymous är omtalat och många kids vill tillkännage sig som anonymous när sådana här saker händer. Tragiskt men dem är bra verktyg att använda när man utför en DDoS attack men ibland går det överstyr som det gjorde i fredags.
Citera
2012-10-07, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glasstarta
Må så vara, men lulzec var fortfarande mer kompetenta än gemene anonymousmedlem i varje fall. Och sen är det lite löjligt att jämföra lulzec och anonymous tycker jag, då jag inte tycker att de två grenarna (det ena är en grupp och det andra är väl i princip bara en titel) har särskilt mycket gemensamt.

Det är ju samma personer som är anons, bara det att dem hade en egen grupp i 50 dagar innan dem återgick till anonymous och dess agenda.Sen består anons av en hel drös med grupperingar som går tillsammans under namnet Anonymous när det vankas något stort, det är ett sätt att arbeta tillsammans, allt är inte så löst sammansatt som det verkar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in