2012-10-05, 20:30
Medlem
Skyishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FractalDimension
Helt rätt. Den promillen kan därför undkomma polisiära myndigheter eftersom dessa dränks i information som är nonsens.
Däremot så finns det en sammanslutning av dessa promillen som styr Anonymous. Vilka tror du startade hela skiten? Ska vi låta kidsen ta över namnet? Tror inte det.

Här är senate uttalandet från Anonymous, alltså de riktiga Anonymous:
THIS IS AN ANNOUNCEMENT FROM ANONYMOUS: The DDOS-attack is no longer sanctioned by the original operators. | Please stop this madness. | The attack has been hijacked by a bunch of kids. | Stop the operation and go back to your posts. | You are risking other peoples life in other ongoing operations. | More info: http://anonsweden.se/natsabotorerna-jagas-av-riktiga-anonymous/
The operators behind the last days attack who used our name without our permission are welcome to contact us on this e-mail: **********@hushmail.com | Due to the new information we have received, your names will not be given to the authorities if you contact us. | Thank you for your cooperation. | We need all help we can get in our ongoing operation and you are welcome to join us.

Kan folk FATTA detta? Bra, tack.
Citera
2012-10-05, 20:30
Medlem
FractalDimensions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mawizda
Dessa ageranden är bara patetiska, föga förvånande att media ska ge dem utrymme också.

Och hur vet du vilka som är de riktiga Anonymous?

För att jag tillhör en av grupperna bakom och har varit medlem i den gruppen sen mitten av 90-talet.
Citera
2012-10-05, 20:32
Medlem
Vad kan man få för straff om man ddosar en myndighet? Ifall nu dessa p12 killar åker fast
Citera
2012-10-05, 20:32
Medlem
Blefss avatar
Citat:
För att jag tillhör en av grupperna bakom och har varit medlem i den gruppen sen mitten av 90-talet.
källa på det?
Citera
2012-10-05, 20:39
Medlem
budadis avatar
Helt ärligt? Vars är domedags-attacken som skulle komma? Visst dom får ner sidor och det är väl skoj med lite bus, men nog förväntade man sig mer Bli historiskt? Ja på något sätt men inte på det sättet dom tänkt sig.
Citera
2012-10-05, 20:39
Medlem
Citat:
Jag förstår mig inte på hur och varför folk hittar på sånt här.
Citera
2012-10-05, 20:40
Medlem
Citat:
Ja jävlar vad troligt du. Inga seriösa hackers skulle använda sig av hushmail. Du kanske föddes i mitten av 90-talet, det låter mer troligt.

Citat:
Ursprungligen postat av __087
Vad kan man få för straff om man ddosar en myndighet? Ifall nu dessa p12 killar åker fast
Förutsatt att killarna är 12 år gamla är de inte straffmyndiga och ärendet lämnas över till socialtjänsten, varpå det är mest troligt att ingenting kommer hända.
Citera
2012-10-05, 20:41
Medlem
Tänk om de kunde göra något vettigt istället, tex få alla bankomater att börja spruta ut pengar, gratis bensin på mackar, öka bidragen via försäkringskassan till kultursvenskar, höja vinsten på JackVegas till 15000 kr osv
Citera
2012-10-05, 20:41
Medlem
Citat:
Helt rätt. Den promillen kan därför undkomma polisiära myndigheter eftersom dessa dränks i information som är nonsens.
Däremot så finns det en sammanslutning av dessa promillen som styr Anonymous. Vilka tror du startade hela skiten? Ska vi låta kidsen ta över namnet? Tror inte det.

Här är senate uttalandet från Anonymous, alltså de riktiga Anonymous:
THIS IS AN ANNOUNCEMENT FROM ANONYMOUS: The DDOS-attack is no longer sanctioned by the original operators. | Please stop this madness. | The attack has been hijacked by a bunch of kids. | Stop the operation and go back to your posts. | You are risking other peoples life in other ongoing operations. | More info: http://anonsweden.se/natsabotorerna-jagas-av-riktiga-anonymous/
The operators behind the last days attack who used our name without our permission are welcome to contact us on this e-mail: **********@hushmail.com | Due to the new information we have received, your names will not be given to the authorities if you contact us. | Thank you for your cooperation. | We need all help we can get in our ongoing operation and you are welcome to join us.

okok, jag läste bara det där när jag skrev mitt svar, såg sedan att du verkade vara någon av de mer kunniga Vilka styr? Svårt att säga som sagt, men man kan väl säga att den lilla promillen gör det då deras saker är ofta de som syns mest i media. Hörde att attackerna som pågår nu har blivit fördömda av andra grupperingar inom anomymous och inte bara AnonSwe, förvånar mig verkligen inte, pågående attacker är verkligen uddlösa och onödiga.

Man skulle kunna säga att jag är en sk. veteran fag, eller ancient fag så är väl medveten om Anonymous historia. Tidigare hacktivist men numera bryr jag mig inte så mycket till att bidra till vad som händer, det verkar ju ändå som de flesta idag förstår hur Anonymous styrs och att många kids gör skitsaker, exempelvis Radio1 - Anonymous.

Anonymous har ju gjort sjukt mycket bra också, exempelvis när de hängde ut pedofiler i våras. Sen har ju den kompenta promillen gjort en del skit också, ex. vad AnonOPS gjorde i slutet av sin karriär var ju bara onödigt, tex hacka Sony och Steam användardatabas för att sedan läcka privatpersoners konton och kontokortsnummer... Rätt skönt att de åkte fast helt ärligt.

Skriver det sista för att ge lite lärdom för andra om Anonymous.
Senast redigerad av qraanium 2012-10-05 kl. 20:52.
Citera
2012-10-05, 20:43
Medlem
Citat:
Okej, om vi säger att killarna är 18 år eller äldre. Vad väntar dom då i rätten?
Beror helt och hållet på vad de utfört. Sitter de enbart med LOIC eller har de kapat datorer för att skapa ett botnet och DDoS:a?
Citera
2012-10-05, 20:45
Medlem
Ska klargöra det hela.

Vad väntar dessa ddosare i rätten ifall dom är över 18 år och har ddosat regeringen.
Citera
2012-10-05, 20:50
Medlem
Flusons avatar
Citat:
Ska klargöra det hela.

Vad väntar dessa ddosare i rätten ifall dom är över 18 år och har ddosat regeringen.
Jag gissar på böter, fängelse låter extremt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in