2012-10-04, 01:32
Medlem
LadyGanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Norrland
Hoppas att de gör en Breivik och spränger Rosenbad.
Pw dump, samt mail om det går annars har vi en backup plan
Citera
2012-10-04, 01:35
Medlem
Anonymous, vad är det för jävla snorungar? Hackers var coolt på 90-talet. Töntar.
Citera
2012-10-04, 01:38
Medlem
LadyGanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoNick
Anonymous, vad är det för jävla snorungar? Hackers var coolt på 90-talet. Töntar.
Välkommen till 2000-talet där hacking kulturen är som störst, kolla bara runt så får du se.
Kanske ska läsa lite om ANON innan du skriker o skämmer ut dig själv.
Citera
2012-10-04, 01:39
Medlem
LadyGanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Om man nu vill hjälpa Anonymous med denna aktion mot Sveriges övermänniskor - hur gör man då?
Laddar ner HOIC eller liknande o börjar anfalla det dom andra anfaller typ ?
Eller så tar du ditt net o upplåter till ända målet.
Citera
2012-10-04, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Om man nu vill hjälpa Anonymous med denna aktion mot Sveriges övermänniskor - hur gör man då?

Just den här attacken så hjälper du bara till genom att sprida den här videon http://www.youtube.com/watch?v=LPzdbDSk6Hg

Sen kan man signa upp sin ip adress och hjälpa till i ett botnet med att ddosa hemsidor men kommer inte ihåg vart det är. (ip adressen är givetvis skyddad).

Citat:
Äh, jag tycker ändå det är sjukt dåligt att förstöra för oskyldiga människor. Terrorister. Det är inte coolt någonstans. Det är bara jävligt töntigt.

Avslöjandena som Wikileaks gjort är knappast töntigt.
Senast redigerad av volwave 2012-10-04 kl. 01:44.
Citera
2012-10-04, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyGanja
Välkommen till 2000-talet där hacking kulturen är som störst, kolla bara runt så får du se.
Kanske ska läsa lite om ANON innan du skriker o skämmer ut dig själv.

Äh, jag tycker ändå det är sjukt dåligt att förstöra för oskyldiga människor. Terrorister. Det är inte coolt någonstans. Det är bara jävligt töntigt.
Citera
2012-10-04, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chippzy
> öppet internet, friare värld
> tystar ner sidor

Mycket ni krigar för då.
Ut och demonstrera istället för att sänka sidor som småbarn.

Du menar väl starta ett fackeltåg?
Citera
2012-10-04, 01:47
Medlem
LadyGanjas avatar
Citat:

Nja allt är relativt , bryr mig inte om anon egentligen.
Men jag stödjer dom efter som dom är i mot övervakning as well.

Sen är väll du o jag i olika situationer, jag håller på med virus/trojaner o du vad vet jag.
Citera
2012-10-04, 01:50
Medlem
LadyGanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlasMydia
Du menar väl starta ett fackeltåg?
Nja vet inte det roliga är att dom håller hårt om TBP som Muslimerna om deras profet,
Skillnaden är att den ena krävde lite människo liv för sin ska
Citera
2012-10-04, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyGanja
Nja allt är relativt , bryr mig inte om anon egentligen.
Men jag stödjer dom efter som dom är i mot övervakning as well.

Sen är väll du o jag i olika situationer, jag håller på med virus/trojaner o du vad vet jag.

Ja, du är precis en av dom jävla skit människorna jag pratar om. Sådana jävla losers som har växt upp i sina små pojkrum och är arga på världen, men aldrig riktigt sett den. Pekar ett finger bara för att peka ett finger. Hjälper inte någon, inte ens sig själv.
Citera
2012-10-04, 02:06
Medlem
alexims avatar
Har bara läst igenom några sidor, men min åsikt är följande:

Dem gör rätt imponerande saker, men varför? Klart vi ska ha rätt att göra vad vi vill och läsa vad vi vill på nätet och andra olika slags forum, utan censur.

Tankar själv men hur jävla konstigt är det att Piratebay och Tankafetast stängs ner egentligen?
Blir lite överdrift, att attackera hemsidor som inte har ett skit med nedstängningen av hemsidorna att göra. Samtidigt som det är imponerande att dem i princip kan stänga ner vilken hemsida som helst så går de över gränsen när de stänger ner företag som inte har gått ut med en åsikt som är emot deras, eller har med saken att göra. Förstår att man vill statuera exempel, men kan någon förklara varför man gör detta egentligen?

Det sista jag vill kommentera är allt kring USA och Wikileaks. Visst är det intressant läsning och visst stämmer nog en del konspirationer gentemot USA. USA är ett stort land och vissa guvernörer, medborgare, presidenter (och kandidater) har jävligt sjuka och extrema åsikter. Samtidigt får vi inte glömma vad USA gjort för världen (WWI, WWII är ett bra exempel).

Respekterar USA för vad dem gjort i historien och vad de fortfarande tillför idag. Är jävligt delad i frågan om detta är rätt eller fel, förstår människor som gör detta och har dessa åsikter (Anonymous). Men samtidigt har jag själv bekanta/polare som är genier när de kommer till datorer och dylikt, men hackar och håller på istället för att använda det till nånting bra. Synd att se folk som har potential och talang men inte använder den på rätt sätt.

Synd att ha så mycket kunskap och talang men slösa bort det på skit.
Citera
2012-10-04, 02:25
Medlem
yedis avatar
Tydligen ska de göra sin största kupp hittills på fredag. Anonymous tänker inte säga vad som blir deras nästa måltavla. Lästa massa kommentarer på Aftonbladet där folk ville att "pedofil-Flashback" skulle stängas ner. Undra varför?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in