2012-10-03, 18:47
Medlem
cap0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Om jag fattat detta rätt: TPB och MegaUpload stängs ner. Anonymous stänger efter det ner ett flertal viktiga svenska och utländska sajter?

Förstår inte riktigt poängen. Det poppar ju upp sidor likt TPB och Megaupload hela tiden.

De bryr sig speciellt inte om TPB men att regeringen får göra vad dom vill, speciellt på sidor som inte bryter några lagar, och att dessa sidor inte får chans och förklara sin oskyldighet i en domstol. Utan att regeringen är lite som barbarer, skjuter först och frågar inte sen.
Citera
2012-10-03, 18:47
Medlem
cap0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rambovic
Hur fan vet ni ens att Anon existerar, är det någon som har sett honom någongång????

Anon är inte en person, grupp eller sak. Det är människor.
Citera
2012-10-03, 18:49
Medlem
teflonpannan69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckTheWhat
Är du någon av dessa blödiga låtstasmoderatorer som slickar pung och snaskar kotte för att få bli en moderator på flashback?

Nej, bara en person som irriterar sig enormt på sådana arroganta finniga ''hackers'' som dig.

Näää, duuh, jag är ingen hacker, bla bla bla.

Kontentan av det hela är att era fjantiga protester är likt den övriga delen av vänstern, små fisar i rymden som inte gör någon pissig skillnad. Gemene man och kvinna blir bara irriterade och smått förbannade över att ni stänger ned viktiga myndighetssidor som de behöver i sin vardag, sidor som ändå är uppe inom några timmar.

Tro verkligen inte att ''folket'' sympatiserar med er själva, bara för att ni stänger ned riksbanken i ett par timmar, på natten?
`
Nä kom med in i matchen pappskalle, sällan jag beter mig så otrevligt, men du förtjänar det verkligen.
Citera
2012-10-03, 18:52
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Vilka tror du att jag menar. Vilka delar ut bidrag??? Min jävla hemkommun, är du helt bakom flötet eller? Och att pengarna kommer från skattebetalarna skiter jag fullständigt i. Jag hatar samhället och tar så mycket jag kan ifrån det. Det här hör inte ens till tråden så knip nu.

Du tar från oss alltså. Vad har detta med anonymous att göra? Du får vara ett socialfall om du vill, synd bara att vi andra betalar för såna som dig, och anonymous består nog inte bara av källarboende hatande män som bor hemma och aldrig betalat en krona i skatt till staten eller kommunen. Hoppas det är hög radonhalt där nere så din hemkommun slipper försörja dig. Brukar du ddos:a hemkommunen också, är du med i anonymous? Isåfall kanske du vet hur hög källarfaktor den anonyma gruppen har...
Citera
2012-10-03, 18:54
Medlem
FuckTheWhats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teflonpannan69
Nej, bara en person som irriterar sig enormt på sådana arroganta finniga ''hackers'' som dig.

Kontentan av det hela är att era fjantiga protester är likt den övriga delen av vänstern, små fisar i rymden som inte gör någon pissig skillnad. Gemene man och kvinna blir bara irriterade och smått förbannade över att ni stänger ned viktiga myndighetssidor som de behöver i sin vardag, sidor som ändå är uppe inom några timmar.

Tro verkligen inte att ''folket'' sympatiserar med er själva, bara för att ni stänger ned riksbanken i ett par timmar, på natten?
`
Nä kom med in i matchen pappskalle, sällan jag beter mig så otrevligt, men du förtjänar det verkligen.

Om våra protester är som små fisar i rymden så sluta bry och stick härifrån men uppenbarligen så bryr du dig jävligt mycket din jävla ärthjärna Så du är en utav dessa som inte kan säga nej som har haft ont i röven ända sedan födseln. Vad du än gör. dina barn om du ens har några kommer nog att lära sig att säga ifrån så våldta dem inte såsom dina föräldrar gjort mot dig för att du inte kan säga ifrån.
Citera
2012-10-03, 18:54
Bannlyst
Varför har dom börjat rikta in sig på svenska sajter för, vad har vi gjort liksom?
Citera
2012-10-03, 18:55
Medlem
Blacklight6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rambovic
Hur fan vet ni ens att Anon existerar, är det någon som har sett honom någongång????

Det är en idé, människor som delar samma tanke om frihet och internet censur.
Citera
2012-10-03, 18:55
Medlem
Rambovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenGurka
Varför har dom börjat rikta in sig på svenska sajter för, vad har vi gjort liksom?

Sabbat Anons kvällsfika genom att skriva på ett språk han inte förstår. Den där Anon är en lurig liten herre.
Citera
2012-10-03, 18:57
Medlem
Blacklight6s avatar
Citat:

ACTA, razzia mot Piratebay... Ja, allt dumt regeringen kommer på med
Citera
2012-10-03, 18:58
Medlem
cap0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teflonpannan69

`

Att detta är en nyhet i t.ex. aftonbladet är hela poängen med attacken, de skickar ett meddelande och media nappar upp det, de får sin uppmärksamhet gällande deras sak.

Man stänger ner den 20:00 GMT då detta är en universell tid när de flesta runt i världen har möjlighet att delta i protesten. När det är en majoritet av länder som inte har natt. Man kan fortfarande säga att poängen är att inte försöka förhindra anslutning till denna sida, ju längre desto bättre i media men så klart är poängen redan gjord. Händer det inget, om den inte stängs ner några timmar så kommer folk inte att tro på "Anonymous" längre.
Citera
2012-10-03, 19:00
Bannlyst
Citat:

"vi" har sänkt tankafetast och piratebay, därför ska vi ha smisk.

Citat:
små fisar i rymden

Citat:
din jävla ärthjärna[

Citat:
ont i röven ända sedan födseln.

Citat:
Ursprungligen postat av domastsen
Jag anar att en varning närmar sig.

Jag hör ända hit hur modsen just nu tar sats!

Nåja, man kan sänka riksbank.se om man tycker det är kul, det kommer ju inte att påverka deras verksamhet på något sätt, speciellt inte mitt i natten, som nån påpekade.

Vore betydligt skojigare om de sabbade verksamheten.
Senast redigerad av En jävla smartskalle 2012-10-03 kl. 19:03.
Citera
2012-10-03, 19:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Blacklight6
ACTA, razzia mot Piratebay... Ja, allt dumt regeringen kommer på med

Hur stora skador kan som vålla? Har inte läst om dem så mycket men vad äre för siter dom riktar in sig på? Skulle dem försöka sig på flash om dem visste om den här sidan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in