Citat:
Ursprungligen postat av C586
Sry för oft men, SUF har såvitt jag vet inget medlemsregister? SUF är väl heller ingen registrerad organisation/förbund/whatever? Och kan på så sätt visst liknas vid anonymous.(?).
Nja. Anonymous fungerar på så sätt att om jag och tre kompisar hackar en sida och signar Anonymous så var det i princip Anonymous som ligger bakom det. Anonymous är mer en samling idéer och tankar och begår man en aktion och signar Anonymous så är man med i Anonymous. SUF däremot har medlemmar, vem som helst kan inte hålla en blockad mot något företag och säga att "Vi tillhör SUF och gör detta i SUF:s namn", eftersom det inte är någon av SUFs medlemmar som gör det. Dessutom måste man bestämma om vilka aktioner som ska hållas i SUFs namn på ett medlemsmöte innan. I Anonymous finns det ingen struktur alls, inga styrelsemöten, ingen organisation ovanifrån, ungefär som Djurens Befrielsefront (DBF). Begå en aktion i Anonymous namn så ligger de facto anonymous bakom det, helt enkelt.
Citat:
Ursprungligen postat av C586
Sen kan jag inte riktigt hålla med om liknelse anonymous-al qaida... Vad jag vet så dödar inte anonymous människor, en av alla rejäla skillnader.
Vem har snackat om Al-Quaida? Al-Qaidas struktur liknar varken Anonymous eller SUF/MUF/Djurens rätt/whatever, utan Al-Qaida opererar i celler, vilket är en helt annan sak.
Av vad jag hart läst så tror somliga terroristexperter att det inte finns någon ledning i Al-Qaida och att det snarare är ett namn som olika islamistiska organisationer använder sig av utan att faktiskt vara med i något med det namnet. Man använder det för att folk ska tro att man tillhör något mycket, mycket större och globalt, trots att den egentliga organisationen som utfört dåden består av ett 20-tal skäggiga gubbar i någon random grotta.