2011-08-08, 20:09
Medlem
ant's avatar
Citat:
Ursprungligen postat av h20h_
Bara en, topiary.
Och tflow.
Citera
2011-08-08, 20:27
Medlem
Chevrons avatar
Sparsmakat med information... Inget nytt?

Läste de få artiklar som fanns om detta. Beskrivningen från "the developer" är ju ren smörja.
Citera
2011-08-08, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chevron
Sparsmakat med information... Inget nytt?

Läste de få artiklar som fanns om detta. Beskrivningen från "the developer" är ju ren smörja.

Antagligen för att dem inte vill att företag ska veta vad det är den gör innan dem använder den.
Citera
2011-08-09, 01:55
Medlem
EnSmutskalles avatar
Har inte läst igenom hela tråden men har Anonymous gjort någon typ av motattack?
Citera
2011-08-09, 02:57
Medlem
Citat:
Bara en, topiary.
Både Tflow och Topiary har väl blivit arresterade? Förövrigt så skulle jag snarare kalla de för LulzSec medlemmar. Visst, de är säkerligen "med" i Anonymous också, men det är ju tusentals 12-åriga wannabe hackers också. LulzSec däremot består av 6 medlemmar, och de är bra mycket duktigare än Anonymous.

Några huvudmän har jag heller inte hört att de skulle ha varit i Anonymous...

Citat:
LulzSec var bara en 'gren', ett utskott, från Anonymous men har nu slutit sig åter till 'legionen' som är anonymous.

Källa? Om det är på det här viset så är jag minst sagt ute och cyklar i det jag skrev ovan.
Senast redigerad av Timblix 2011-08-09 kl. 03:02.
Citera
2011-08-09, 12:34
Bannlyst
Ni vet att ni använder internet va?

Dom flesta som har blivit gripna i USA har redan släppts. Alltså inte misstänkta för något.

Källa?

Ni använder ju internet för i helvete!
Citera
2011-08-09, 14:02
Medlem
Theomanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C586
Sry för oft men, SUF har såvitt jag vet inget medlemsregister? SUF är väl heller ingen registrerad organisation/förbund/whatever? Och kan på så sätt visst liknas vid anonymous.(?).

Nja. Anonymous fungerar på så sätt att om jag och tre kompisar hackar en sida och signar Anonymous så var det i princip Anonymous som ligger bakom det. Anonymous är mer en samling idéer och tankar och begår man en aktion och signar Anonymous så är man med i Anonymous. SUF däremot har medlemmar, vem som helst kan inte hålla en blockad mot något företag och säga att "Vi tillhör SUF och gör detta i SUF:s namn", eftersom det inte är någon av SUFs medlemmar som gör det. Dessutom måste man bestämma om vilka aktioner som ska hållas i SUFs namn på ett medlemsmöte innan. I Anonymous finns det ingen struktur alls, inga styrelsemöten, ingen organisation ovanifrån, ungefär som Djurens Befrielsefront (DBF). Begå en aktion i Anonymous namn så ligger de facto anonymous bakom det, helt enkelt.

Citat:
Ursprungligen postat av C586
Sen kan jag inte riktigt hålla med om liknelse anonymous-al qaida... Vad jag vet så dödar inte anonymous människor, en av alla rejäla skillnader.

Vem har snackat om Al-Quaida? Al-Qaidas struktur liknar varken Anonymous eller SUF/MUF/Djurens rätt/whatever, utan Al-Qaida opererar i celler, vilket är en helt annan sak.

Av vad jag hart läst så tror somliga terroristexperter att det inte finns någon ledning i Al-Qaida och att det snarare är ett namn som olika islamistiska organisationer använder sig av utan att faktiskt vara med i något med det namnet. Man använder det för att folk ska tro att man tillhör något mycket, mycket större och globalt, trots att den egentliga organisationen som utfört dåden består av ett 20-tal skäggiga gubbar i någon random grotta.
Senast redigerad av Theomania 2011-08-09 kl. 14:10.
Citera
2011-08-10, 07:00
Medlem
h20h_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timblix
Både Tflow och Topiary har väl blivit arresterade? Förövrigt så skulle jag snarare kalla de för LulzSec medlemmar. Visst, de är säkerligen "med" i Anonymous också, men det är ju tusentals 12-åriga wannabe hackers också. LulzSec däremot består av 6 medlemmar, och de är bra mycket duktigare än Anonymous.

Några huvudmän har jag heller inte hört att de skulle ha varit i Anonymous...

Källa? Om det är på det här viset så är jag minst sagt ute och cyklar i det jag skrev ovan.

Om du orkar gå tillbaka i deras twitter-timeline så kommer du hitta sådana indikationer, är man lite mer insatt så har det tett sig uppenbart att sådan är fallet.

Anonymous består inte 'endast' av 12åriga script kiddies, även om dom tjänar sitt syfte (loic) , det finns ett helt gäng mer utbildade hacktivister, och nu när teampois0n har anslutit sig lär vi knappast se aktiviteten avta, som sagt härstammade LulzSec från anonymous och 6 personer är långt från den duktiga skaran.
Citera
2011-08-14, 21:54
Medlem
O_o Han har LOIC coolingen där , vem är denna Anonymos ? eller vad han nu hette, Jag menar det är inte direkt att Ddosa folk, själv har jag ett 14.3k Botnet, vilket kostade mig runt 169$
Citera
2011-08-14, 22:02
Medlem
hajamptres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiisen
O_o Han har LOIC coolingen där , vem är denna Anonymos ? eller vad han nu hette, Jag menar det är inte direkt att Ddosa folk, själv har jag ett 14.3k Botnet, vilket kostade mig runt 169$

Är du ironisk eller allvarlig? Scriptkid.
Citera
2011-08-14, 23:20
Medlem
http://www.refref.org/p/refref.html

Haha, vilket jävla skämt.
Citera
2011-08-15, 09:34
Medlem
TMMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myztico
http://www.refref.org/p/refref.html

Haha, vilket jävla skämt.

Skämt och skämt... Som injectionscript funkar det säkert bra. System som är sårbara för SQL-injections kan nog få stora problem om SQL-frågan skickas in i systemet ett antal gånger - i synnerhet om det görs av många samtidigt.

Men någon större revolutionerande nyhet var det ju definitivt inte tal om.

Något som är desto värre är att man satt en copyright-text i scriptet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in