2011-07-20, 01:14
Medlem
Theezs avatar
Det är som sagt ingen av de ledande som blivit arresterade.. (Tydligen så är det så, om nu Foxnews har rätt dvs..)

En oper på anonops, en rageop på anonops & en tjej bland annat..
Om dessa var med aktivt under DDoS-attackerna emot visa/mastercard etc vet jag inte, men fbi tycks gå efter vem som helst..

Det vi har sett är mindre betydelsefulla "anhängare" som blivit arresterade, vilket säger att dessa antingen inte brydde sig om att skydda sig (genom proxy/vpn etc) eller rent ut sagt inte bryr sig. (Typ som jag då.. Eheheh :3)

Synd att se tre av dom jag känner arresterade iaf. :<

Om det är som foxnews säger, Tflow.. Så är det ett ett stort slag emot lulzsec/antisec....
Citera
2011-07-20, 01:29
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theez
Det är som sagt ingen av de ledande som blivit arresterade.. (Tydligen så är det så, om nu Foxnews har rätt dvs..)

En oper på anonops, en rageop på anonops & en tjej bland annat..
Om dessa var med aktivt under DDoS-attackerna emot visa/mastercard etc vet jag inte, men fbi tycks gå efter vem som helst..

Det vi har sett är mindre betydelsefulla "anhängare" som blivit arresterade, vilket säger att dessa antingen inte brydde sig om att skydda sig (genom proxy/vpn etc) eller rent ut sagt inte bryr sig. (Typ som jag då.. Eheheh :3)

Synd att se tre av dom jag känner arresterade iaf. :<

Om det är som foxnews säger, Tflow.. Så är det ett ett stort slag emot lulzsec/antisec....
Du verkar vara initierad. Känner du igen några av namnen som fbi nämner i sin pressrelease?

Kolla här:
http://www.artificialeyes.tv/node/908

Antagligen en korkad fråga men på bilden jag länkar: Sol - The Sun - sänkt. Månen - Turkiet - hackad. The piratebays fartyg finns på bilden också och tpb ligger nere: http://www.downforeveryoneorjustme.com/thepiratebay.org

Men det kan väl inte finnas någón anledning att Lulz vill sänka tpb!?
Citera
2011-07-20, 02:13
Medlem
Madagascars avatar
Svensk arresterad i Holland?

Random twitter:

metalmaniac253 Anthony Arcese
Rumor's are @atopiary got #partyvan I really hope it's just a rumor, that'd be very bad for #Anonymous and @LulzSec in general
23 minutes ago

igår, http://www.guardian.co.uk/media/2011/jul/18/sun-website-hacked-lulzsec :
Citat:
"This is only the beginning. Fuck you Murdoch. You are next," tweeted the person behind the LulzSec Twitter account, thought to be the member known as Topiary, a Swedish-born citizen who lives in the Netherlands. A News International spokeswoman confirmed the company was "aware" of what was happening, but made no further comment.

atopiary = Topiary???
Citera
2011-07-20, 03:14
Medlem
en-vilsen-pojkes avatar
Ojoj, nu händer det grejer. Hoppas valfri hackergrupp gör en fet motattack.
Citera
2011-07-20, 06:05
Medlem
Zyraks avatar
Vilka straff kan dessa personer vänta sig, om ens nåt? Som jag har fattat det har de haffat några random som sitter och ddosar bara för att det är kul. Då kan de gärna ta in mig på förhör efter Visa/Mastercard attacken. Skulle vilja se den rättegång.

The Fuck.
Citera
2011-07-20, 07:57
Medlem
Doctor Whos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Enligt fbi-länken jag länkade ovan är de arresterade mellan 20 och 42 år gamla.

http://www.reddit.com/r/AskReddit/comments/iu93n/fbi_raided_my_house_with_a_search_warrant_today/

13-åring som lekt med Low Orbit Ion Cannon.

Citera
2011-07-20, 08:04
Medlem
TokyoBarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zyrak
Vilka straff kan dessa personer vänta sig, om ens nåt? Som jag har fattat det har de haffat några random som sitter och ddosar bara för att det är kul. Då kan de gärna ta in mig på förhör efter Visa/Mastercard attacken. Skulle vilja se den rättegång.

The Fuck.

Haha, precis.
Undrar hur många svenskar dom lär ta in, jag pallar inte nå löjligt förhör

Men verkar bara som dom tagit några randoms utan proxy/VPN
Citera
2011-07-20, 11:06
Medlem
Inte så konstigt när man bjuder in alla till en irc kanal. Som att bjuda storebror på fest.
Citera
2011-07-20, 11:12
Medlem
Firewaias avatar
Fortfarande inget från anonymous?
...Konstigt.
Citera
2011-07-20, 11:22
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
...Konstigt.
eller så ligger dem lågt medans fbi tror dem har något, sen slår dem till på stort. Som att spotta fbi i ansiktet
Citera
2011-07-20, 11:27
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
...Konstigt.
Det här är det enda jag sett:

anonymouSabu The Real Sabu
DJ Riotday - RadioPayback.com playing all night for our fallen Anons. Join in!
8 hours ago

Men någon som hänger på irc kan kanske fylla i med mer.
Citera
2011-07-20, 11:56
Medlem
Firewaias avatar
Men det är ju riktigt tafatt från några med så stor hybris att inte nu kliva upp och slå tillbaka hårt och snabbt. Ligga lågt är ju inte direkt anons M.O...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in