2010-12-13, 20:10
Medlem
WriteMasterTMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goremachine
Någon som sitter på en länk till online version av DDoS/LOIC klient?
https://github.com/NewEraCracker/LOIC/downloads
De har uppdaterat programmet, så den gamla direktlänken till version ...14.zip funkar inte.
Jag vet inget om den nya ...15.zip versionen och har inte sett någon annan kommentera heller.

Ser ut som om operation Payback är DDOS:ad just nu.
Det är helt enkelt för sårbart att organisera en sådan här operation från ett begränsat antal IRC-servrar.

Men jag tror att de som ligger bakom operationen har kunnigt folk som kan göra något av den öppna källkoden till LOIC som finns med i filen som folk laddat hem.

Om de tex ändrar till att instruktioner laddas hem (i krypterad?) form från en websida istf från en IRC-server så blir det betydligt svårare att slå ut.
Det är ju enklare att sätta upp 1000 websidor överallt än att sätta upp 10 IRC-servrar.

---
Får väl se om det kommer igång igen när DDOS-attacken är borta.
Citera
2010-12-13, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WriteMasterTM
https://github.com/NewEraCracker/LOIC/downloads
De har uppdaterat programmet, så den gamla direktlänken till version ...14.zip funkar inte.
Jag vet inget om den nya ...15.zip versionen och har inte sett någon annan kommentera heller.

Ser ut som om operation Payback är DDOS:ad just nu.
Det är helt enkelt för sårbart att organisera en sådan här operation från ett begränsat antal IRC-servrar.

Men jag tror att de som ligger bakom operationen har kunnigt folk som kan göra något av den öppna källkoden till LOIC som finns med i filen som folk laddat hem.

Om de tex ändrar till att instruktioner laddas hem (i krypterad?) form från en websida istf från en IRC-server så blir det betydligt svårare att slå ut.
Det är ju enklare att sätta upp 1000 websidor överallt än att sätta upp 10 IRC-servrar.

---
Får väl se om det kommer igång igen när DDOS-attacken är borta.

Syftade på online version, ej download.
Citera
2010-12-13, 20:15
Medlem
Citat:

Där finns väl ingen online version?
Citera
2010-12-13, 20:19
Medlem
DeckardCains avatar
Citat:
Här är en version.
Citera
2010-12-13, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLilaSko
Där finns väl ingen online version?

Jodå. Ett flertal JavaScript DDoS klienter samt LOIC's.

Citat:
Ursprungligen postat av DeckardCain
Här är en version.

Man tackar! Vart får man nyheter om target då? anonops.net är nere.
Citera
2010-12-13, 21:06
Medlem
Är det pga detta som jag inte kan betala med kort på de 3 onlinebutikerna jag har testat?
(Använder Visa)
Citera
2010-12-13, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jops
Är det pga detta som jag inte kan betala med kort på de 3 onlinebutikerna jag har testat?
(Använder Visa)

Jajamän.
Citera
2010-12-13, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neotux
117.135.137.126 är den enda som funkar för mig. men vet ej om den e officiell eller något. 687 online på den för stunden. svenska kanalen är död. och tror den är lite avläst av säkerhets-tjänster.

Tackar! Fungerar utmärkt.

IP till IRC-chatten: 117.135.137.126

#sweden - Den svenska kanalen
#operationpayback - Den officiella kanalen
Citera
2010-12-13, 21:13
Medlem
Citat:
Jajamän.
Jävla klåpare!
Vad ska detta göra för nytta?!
Citera
2010-12-13, 21:24
Medlem
joxarns avatar
Citat:
Jodå. Ett flertal JavaScript DDoS klienter samt LOIC's.

Man tackar! Vart får man nyheter om target då? anonops.net är nere.
Hallå från en nybörjarjare som första ggn är inne och som följt payback länge och undrar varför det inte skrivs vilket som är målet direkt (och Urladress) och sen hjälper de som inte kommer igång "i gänget" .För en samlad "förfrågan" till Payback med så många det går är ett måste för att lyckas !!
Citera
2010-12-13, 21:48
Medlem
bausts avatar
dog den här tråden till förmån förr terrorist-babblet ? jäklar för ett par dagar sedan var det glödhett.. eller var det för en där jester började bråka med alla ?
Citera
2010-12-13, 21:55
Medlem
Cazeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baust
dog den här tråden till förmån förr terrorist-babblet ? jäklar för ett par dagar sedan var det glödhett.. eller var det för en där jester började bråka med alla ?

Han och många andra. När det kom ut i media började attackerna mot Anons mer....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in