Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2006-10-26, 21:24
Medlem
liten_anns avatar
Letar efter nåt program som ska kunna begränsa spel & internet tiden för barnen....
Har 3 datorer i huset & skulle vilja att det gick att ha nåt prog som man kan ställa in tex hur länge de får spela osv..
Finns det????
Citera
2006-10-26, 21:28
Moderator
rancors avatar
Flyttar tråden från Open source och fri mjukvara till Köpråd och tips
Citera
2006-10-26, 21:38
Medlem
Luxmans avatar
Har inte prövat programet, men PC-Time Manager borde funka.
Citera
2006-10-27, 18:07
Medlem
em krejs avatar
Ja det finns program för det, PC för Alla testa något program för ett tag sen. Testa leta på deras hemsida eller maila.

Löser du problemet på rätt sätt? Nej det tycker jag inte, de kommer bara sätta sig framför TVn istället. Säg till dem att de får gå ut å spela fotboll eller annan aktivitet en gång per dag, sen kan de spela. Det bästa sättet är däremot att undervisa dina barn. Visa lite bilder på några 200kg datornördar så går de nog ut frivilligt.
Citera
2006-10-27, 20:06
Medlem
F-Secure Internet Security har en sådan funktion, den kan även "blocka" sidor inehållandes "olämpligheter", om man så önskar.

Så om du har Norton så råder jag dig till att avinstalera dyngan, gå sedan och köp eller ladda ned F-Secure Internet Security och instalera det.
Citera
2006-10-27, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liten_ann
Letar efter nåt program som ska kunna begränsa spel & internet tiden för barnen....
Har 3 datorer i huset & skulle vilja att det gick att ha nåt prog som man kan ställa in tex hur länge de får spela osv..
Finns det????

För att återgå till topic och för att lilla anns korspostade tråd i detta ämne där jag redan svarat blivit kastad:
  1. sälj datorerna
  2. köp bärbara datorer
  3. lägg beslag på batteriladdarna
alternativt: sno strömkabeln till routern, funkar dock bara mot internetbruk

för som jag sa i den andra tråden, dina ungar kommer hacka dina försök att mjukvaruvägen hindra surfning så fort du vänder ryggen till, speciellt som du tillåter dem att sitta så mycket framför datorn att du känner att du måste hindra dem
Citera
2006-10-27, 22:46
Medlem
em krejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onebigmob
För att återgå till topic och för att lilla anns korspostade tråd i detta ämne där jag redan svarat blivit kastad:
  1. sälj datorerna
  2. köp bärbara datorer
  3. lägg beslag på batteriladdarna
alternativt: sno strömkabeln till routern, funkar dock bara mot internetbruk

för som jag sa i den andra tråden, dina ungar kommer hacka dina försök att mjukvaruvägen hindra surfning så fort du vänder ryggen till, speciellt som du tillåter dem att sitta så mycket framför datorn att du känner att du måste hindra dem

Ojoj, här ser vi en kreativ man. Tycker du inte det är lite bättre att bara dra ut strömkabeln från dator?
Citera
2006-10-27, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av em krej
Ojoj, här ser vi en kreativ man. Tycker du inte det är lite bättre att bara dra ut strömkabeln från dator?

Nej, det tycker jag inte, då det inte är en lösning på lilla anns problem, såtillvida lilla ann inte menar "fullständigt hindra" när hon skriver "begränsa". Jag tror dock att lilla ann i sådana fall redan listat ut att datorer inte fungerar utan ström.

Se för övrigt http://www.flashback.org/showthread.php?t=198042 speciellt inlägg 1, 4 och 5. Tydligen funkar den metod jag beskrev...
Credit går dock till .LA.
Citera
2006-10-28, 00:09
Medlem
em krejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onebigmob
Nej, det tycker jag inte, då det inte är en lösning på lilla anns problem, såtillvida lilla ann inte menar "fullständigt hindra" när hon skriver "begränsa". Jag tror dock att lilla ann i sådana fall redan listat ut att datorer inte fungerar utan ström.

Se för övrigt http://www.flashback.org/showthread.php?t=198042 speciellt inlägg 1, 4 och 5. Tydligen funkar den metod jag beskrev...
Credit går dock till .LA.

Du sa följande:

"1. sälj datorerna
2. köp bärbara datorer
3. lägg beslag på batteriladdarna"

De ger samma effekt som att dra ut strömkabeln från datorn, skillnaden är att din medtod är onödig och dyr.
Citera
2006-10-28, 03:50
Moderator
Ruskigbusss avatar
Nej, nej, nej! Vill ni diskutera barnuppfostran finns det lämpligare forum. Icke i ett forum som handlar om köpråd och tips.

Dessutom rättade jag rubriken. Dator, inte data. Och ingen särskrivning, tack.

Återgå nu till topic - datorprogram som begränsar tiden vid datorn.

Inget annat.

Tack.

/Mod
Citera
2006-10-28, 07:56
Medlem
IKEA säljer ett sådant program.
Game monitor för 69:-.
Funkar kanon
Citera
2006-10-28, 09:42
Medlem
Z4Ws avatar
PC-Time manager verkar bra. Eller så installerar du bara en rat och stänger av datorn från den när du känner att det har gått för långt.

Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in