2006-11-01, 05:46
Medlem
Made of stones avatar
Mitt förslag är följande:
Dom trådar som ska till att kastas i papperskorgen borde helt raderas. Det är ju ändå oftast bara trams iallafall. Det skulle underlätta betydligt när man söker efter ämnen i sökfunktionen om dessa tramstrådar inte fanns. Istället för att få upp en massa låsta trådar så får man då upp "schyssta" trådar. Och flashback växer ju så det knakar så sökfunktionen är ju idag som en djungel.
Dessutom så går det nu inte heller att söka på ämnen. Vad tycker ni om detta?
Citera
2006-11-01, 05:51
Medlem
dallassallads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Made of stone
Mitt förslag är följande:
Dom trådar som ska till att kastas i papperskorgen borde helt raderas. Det är ju ändå oftast bara trams iallafall. Det skulle underlätta betydligt när man söker efter ämnen i sökfunktionen om dessa tramstrådar inte fanns. Istället för att få upp en massa låsta trådar så får man då upp "schyssta" trådar. Och flashback växer ju så det knakar så sökfunktionen är ju idag som en djungel.
Dessutom så går det nu inte heller att söka på ämnen. Vad tycker ni om detta?
Du kan ju exkludera vissa forumdelar när du söker. Vad är problemet?
Citera
2006-11-01, 06:43
Medlem
många väldigt bra trådar har av i mitt tycke konstiga anledningar hamnat i papperskorgen,jag välkomnar en ny sorts papperskorg,kanske en andra chans för trådar som hamnat där, vilka som skall få chansen kan avgöras med röstning eller dylikt.
Citera
2006-11-01, 10:26
Medlem
ABBORREs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mullenö
många väldigt bra trådar har av i mitt tycke konstiga anledningar hamnat i papperskorgen,jag välkomnar en ny sorts papperskorg,kanske en andra chans för trådar som hamnat där, vilka som skall få chansen kan avgöras med röstning eller dylikt.
Undrar vem som rekordet i att starta trådar som sen hamnar i papperskorgen?
Kan det vara mullenö
Citera
2006-11-01, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABBORRE
Undrar vem som rekordet i att starta trådar som sen hamnar i papperskorgen?
Kan det vara mullenö
Det tror jag knappast,men det har hänt att även trådar som jag startat olykligtvis hamnat i papperskorgen.
Citera
2006-11-01, 12:09
Medlem
RoscoTanners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nadasurf
Börjar alltid min kväll i papperskorgen, där finns mycket roligt och intressant...

När man läser detta kan man för sin inre syn verkligen se hur det stryker omkring diverse suspekta typer rotandes i papperskorgen efter saker av värde på kvällstid.

Nån ny papperskorg behövs knappast. Däremot undrar jag över detta fenomen när trådar av hyfsad kvalitet som postats i fel delforum hamnar i papperskorgen, samtidigt som vissa andra trådar brukar flyttas till rätt delforum av moderatorerna.

Min fråga är: Finns det något kriterium för när tråden flyttas till annat delforum, respektive slängs i papperskorgen? Eller är det bara beroende på inställningen hos specifika moderatorer och om dessa är på det lata humöret och kastar tråden istället för att tänka efter var den hör hemma?

(Frågorna gäller självklart enbart trådar som uppfyller rimlig kvalitet för att finnas kvar)
Citera
2006-11-02, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mullenö
Man tackar..nån som tycker som jag...äntligen.
Jag såg nån tråd här om att om det var för mycket chattande i tråden så slängs den.....då är det väl perfekt om dom kan chatta vidare i papperkorgen och det stör ingen och ingen bryr sig, och tänk vad många trådar ni skulle slippa att
se för att ni har kastat deras trådar.
Så.....ny papperkorg= går att posta i....syns inte när man söker....trådarna hamnar inte överst när man skriver i dom.....ingen moderator får styra och ställa....allt får sin tid på att hamna i glömskans rike.
Citera
2006-11-02, 00:23
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Man tackar..nån som tycker som jag...äntligen.
Jag såg nån tråd här om att om det var för mycket chattande i tråden så slängs den.....då är det väl perfekt om dom kan chatta vidare i papperkorgen och det stör ingen och ingen bryr sig, och tänk vad många trådar ni skulle slippa att
se för att ni har kastat deras trådar.
Så.....ny papperkorg= går att posta i....syns inte när man söker....trådarna hamnar inte överst när man skriver i dom.....ingen moderator får styra och ställa....allt får sin tid på att hamna i glömskans rike.

Chatta i chatten.

Vårt nya ledord på flashback.

Sedan är det ju verkligen super att du har stöd av Mulle, för övrigt tror jag nästan att din ide inte kommer att genomföras.
Citera
2006-11-02, 01:56
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
då är det väl perfekt om dom kan chatta vidare i papperkorgen och det stör ingen och ingen bryr sig,

Då skulle man kunna säga att "jag hänger mest i soptunnan på Flashback"...

Dålig idé.
Citera
2006-11-02, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
för övrigt tror jag nästan att din ide inte kommer att genomföras.
Detta tolkar jag som att du nu tycker det är en halvbra ide.
Trevligt med folk som kan ändra sig, så då är vi tre som vill ha en ny
och bättre papperskorg.
Citera
2006-11-02, 23:56
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Detta tolkar jag som att du nu tycker det är en halvbra ide.
Trevligt med folk som kan ändra sig, så då är vi tre som vill ha en ny
och bättre papperskorg.
Då tolkar du fel.

Jag tycker det är en idiotisk ide faktiskt den sämsta jag hört sedan Adams tid, jag försökte vara finkänslig.

Iden är inte halvbra, den suger rakt igenom.
Citera
2006-11-03, 01:03
Medlem
IMPlicits avatar
Citat:
Man ska kunna skriva i trådarna, men dom ska inte hamna överst när man skrivit i dom, trådarna försvinner långsamt in i glömskans rike.och dom ska inte synas
när man söker.
Men varför ska man kunna skriva saker i trådar som inte går att hitta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in