2006-10-27, 09:31
Medlem
Carradines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seagate
Ja, det är naturligtvis ännu enklare.

Personligen tycker jag hellre att man bör filtrera bort ord som förmodligen drar till sig minderåriga, som jag föreslog i mitt förra inlägg. Många vettiga debattörer hittar säkerligen till Flashback genom just Google.
Personligen tror jag att man söker på Google med just ordet 'flashback' eftersom det är namnet alla känner till och då hittar man hit oavsett tidigare diskussioner.

Men vi är i a f överrens, huvudsaken är att vi blir av med alla dessa 12-åringar som vill lära sig hacka MSN.
Citera
2006-10-27, 10:07
Medlem
Seagates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carradine
Personligen tror jag att man söker på Google med just ordet 'flashback' eftersom det är namnet alla känner till och då hittar man hit oavsett tidigare diskussioner.

Men vi är i a f överrens, huvudsaken är att vi blir av med alla dessa 12-åringar som vill lära sig hacka MSN.

Haha, om man söker i syfte att hitta till Flashback är det klart man väljer att söka på just Flashback, var dock inte så jag menade.

Det jag menade var att om det finns en tråd om hur man exempelvis odlar gurkor på bästa sätt på Flashback och någon söker efter "gurkodling" på Google och hittar hit, så finns även chansen att denna person väljer att registrera sig om personen finner forumet intressant. Alla svenskar känner tyvärr inte till Flashback.
Citera
2006-10-27, 10:20
Medlem
Carradines avatar
Citat:
Haha, om man söker i syfte att hitta till Flashback är det klart man väljer att söka på just Flashback, var dock inte så jag menade.

Det jag menade var att om det finns en tråd om hur man exempelvis odlar gurkor på bästa sätt på Flashback och någon söker efter "gurkodling" på Google och hittar hit, så finns även chansen att denna person väljer att registrera sig om personen finner forumet intressant. Alla svenskar känner tyvärr inte till Flashback.
Det kanske kom fram lite dåligt men jag menade att om man hört om Flashback så söker man på det på Google, hur som helst.

Nu vill säkerligen Flashback Media Group få in fler medlemmar hit och fler personer som kollar på reklamen men om man väger detta mot hur mycket skit som IT-forumen har så måste något göras - kanske kan man göra som du föreslår att man maskerar alla de orden som småkidsen hittar hit med eller så måste man helt enkelt blocka hela forumet från indexering och då får vi hit folk som faktiskt har lite koll på vad som finns här.

Jag skulle vilja ha ett svar/kommentar från admin på detta dilemma.
Citera
2006-10-27, 11:11
Medlem
Seagates avatar
Citat:
Det kanske kom fram lite dåligt men jag menade att om man hört om Flashback så söker man på det på Google, hur som helst.

Precis. Och det jag menade var att om man inte hört talas om Flashback så kan man ändå hitta det via Google om man exempelvis är ute efter att läsa mer om gurkodling. Man skulle alltså förlora fler framtida vettiga debattörer om man valde att "robotera" bort alla trådar (dvs allt utom startsidan) än om man endast roboterade bort trådar med ord som småkidsen använder.

Exempelscenario (monolog): Hur odlar man bäst gurkor? Jag får söka på Google. G-u-r-k-o-d-l-i-n-g. Sök. Ah, där. Klick. Hmm "Flashbacks officiella gurkodlingstråd", vad är det här Flashback? Klick. Alternativa sexualiteter? Religion? Tobak? Det här Flashback verkar ju intressant. "Registrera"? Ja, tack. Klick.

Citat:
Jag skulle vilja ha ett svar/kommentar från admin på detta dilemma.

Jag med.
Citera
2006-10-27, 11:37
Administrator
admins avatar
Citat:
Jag vet att man kan stoppa robotar från sökmotorer såsom Google med enkla medel, varför har inte detta gjorts?

För att man även kan hitta många bra och viktiga trådar här. Ofta när jag söker på Google så får jag diskussioner på Flashback som svar. De ämnen jag söker på har varit seriösa, och jag har varit tacksam att jag hittade dessa trådar.

Jag förstår problemet du nämner, men jag tror vi får hantera det på ett annat och bättre sätt dock.

admin
Citera
2006-10-27, 13:31
Medlem
Carradines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
För att man även kan hitta många bra och viktiga trådar här. Ofta när jag söker på Google så får jag diskussioner på Flashback som svar. De ämnen jag söker på har varit seriösa, och jag har varit tacksam att jag hittade dessa trådar.

Jag förstår problemet du nämner, men jag tror vi får hantera det på ett annat och bättre sätt dock.

admin
Tack för ett relativt snabbt svar - har ni diskuterat detta i Outlaw, har det ens tagits upp av de moderatorer som modererar just IT-forumen?

Har ni kanske planer på att fixa detta eller hur hade du tänkt att ni skulle hantera problemet?

Jag skulle gärna höra lite från de moderatorer som finns i IT-forumen också - vad tycker ni om detta, är det ett stort problem?
Citera
2006-10-27, 13:33
Medlem
dallassallads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin

admin
Vad tycker du då om mitt förslag?

Citat:
Ursprungligen postat av dallassallad
Mitt förslag: tillåt även moderatorer hålla omröstningar (i Outlaw) för "tillför inget"-bannlysningar, istället för att bara låta admin sköta dem.
Citera
2006-10-27, 13:39
Medlem
Ruskigbusss avatar
Citat:
Jag skulle gärna höra lite från de moderatorer som finns i IT-forumen också - vad tycker ni om detta, är det ett stort problem?

Alltså, jodå, även jag kan bli irriterad när det kommer folk som frågar efter sånt som de antingen borde lärt sej innan de ens startat datorn, eller kunnat hitta genom google.

Men, detta är inte unikt för IT-forumen.

Detta sker hela tiden i alla forum.

Är det inte "hacka dator" så kan det vara frågor om var en stad ligger, någon som blivit arg för att en gammal tant från mellanöstern trängt sej i en kö, någon som hittat en länk som funnits här sedan admin var ung eller nån som har kommit på att Bibeln inte skrivits av Gud.

Kort sagt, nybörjare, newbies eller n00bs - finns det inom alla områden.

Och alla börjar inte med att läsa innan de postar.

Jag tror inte heller att vi är betjänta av slutna delar som inte nås via Google.
Jag håller helt med admin i att man blir lite glad när man söker och ser att FB faktiskt finns med i alla områden.
Citera
2006-10-27, 14:00
Medlem
Carradines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Alltså, jodå, även jag kan bli irriterad när det kommer folk som frågar efter sånt som de antingen borde lärt sej innan de ens startat datorn, eller kunnat hitta genom google.

Men, detta är inte unikt för IT-forumen.

Detta sker hela tiden i alla forum.

Är det inte "hacka dator" så kan det vara frågor om var en stad ligger, någon som blivit arg för att en gammal tant från mellanöstern trängt sej i en kö, någon som hittat en länk som funnits här sedan admin var ung eller nån som har kommit på att Bibeln inte skrivits av Gud.

Kort sagt, nybörjare, newbies eller n00bs - finns det inom alla områden.

Och alla börjar inte med att läsa innan de postar.

Jag tror inte heller att vi är betjänta av slutna delar som inte nås via Google.
Jag håller helt med admin i att man blir lite glad när man söker och ser att FB faktiskt finns med i alla områden.
Nu måste du dock hålla med om att IT är ett område med extremt mycket nybörjare och väldigt många av dessa är unga människor som tror att man kan komma hit och ställa vilka frågor som helst och dessutom varken ge information nog för att lösa ett eventuellt problem eller stava korrekt, de puckon som startar trådar som "Min son umgås med en neger" m m är inte lika frekventa som de sinnesslöa människor som huserar i IT-forumen.
Citera
2006-10-29, 07:59
Bannlyst
Citat:
Ja, det är naturligtvis ännu enklare.

Personligen tycker jag hellre att man bör filtrera bort ord som förmodligen drar till sig minderåriga, som jag föreslog i mitt förra inlägg. Många vettiga debattörer hittar säkerligen till Flashback genom just Google.
Hur många är det som hittar till Flashback via google? Jag blev tipsad av en vän om forumet och registrerade mig efter en månad eller två av läsande.

Om jag är en av de "vettiga debattörer" som du talar om vet jag dock inte.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in