2007-06-13, 21:32
Medlem
Moegs avatar
Du har säkert en massa bra poänger lilla Ajajaj. Och säkert ännu fler anledningar till dina åsikter. MEN!

Citat:
Ursprungligen postat av Ajajaj
Är det något som överhuvudtaget bekymrar er på yttersta vänsterkanten? Eller stoppar ni huvudet i sanden och avfärdar allt som "rasism"?

Hur kan du ens förneka att du är rasist? Du försöker förtvivlat övertala folk att araber och negrer är sämre människor. Är inte det rasism så vet jag inte vad som är det. Hur man än definierar ordet. Jag har iallafall en gnutta, en liten gnutta, respekt för folk som erkänner att de anser att olika raser har olika egenskaper och att genetik är långt mer avgörande än miljö. Hur som helst. Ajajaj, du suger och det gör din frågeställning, din politiska läggning, din människosyn och ditt parti också.

EDIT: http://www.debatthuset.com/forums/archive/index.php/t-4041.html
Hittade detta inlägg på en liten googling. Har inte läst rapporten, men ni som har kan säkert bekräfta eller förneka.
2007-06-13, 21:35
Bannlyst
Citat:
Intressant "logik" det där:

"Jag provoceras av din goda ekonomi svennejävel, smaka på mitt baseballträ"!

Med den sortens "logik" kan man rättfärdiga mord!

Människor som är i ekonomiskt trångmål, bor i en överfolkad lägenhet och har lägsta sociala status tenderar att bli utåtagerande och frustrerade. Du har förmodligen aldrig känt på frustrationen av att stå utanför samhället och tillhöra en underklass, utan någon som helst tradition av studier. Jag har förvisso inte heller suttit i den situationen, men jag kan p.g.a min psykiska sjukdom sympatisera med dem.

Citat:
Antingen är du från en annan dimension eller så sitter du här och blåljuger rakt av!

Jag hänger inte upp hela mitt liv och all argumentation på rapporter som har fått enorm kritik.
2007-06-13, 21:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fittfitta
Så här ligger det ju inte till. Men du skojar kanske bara lite.

Det är inte värt att diskutera med dig, du förstår dig inte på hur man för en diskussion.
2007-06-13, 21:42
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gersonides
Det är inte värt att diskutera med dig, du förstår dig inte på hur man för en diskussion.

Det är inte värt att diskutera med dig för du snackar en massa dynga. (Just därför struntade jag i att föra en diskussion med dig, det kan du göra med någon annan som orkar)
2007-06-13, 22:19
Medlem
Ajajajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moeg
Du har säkert en massa bra poänger lilla Ajajaj. Och säkert ännu fler anledningar till dina åsikter. MEN!

Hur kan du ens förneka att du är rasist? Du försöker förtvivlat övertala folk att araber och negrer är sämre människor. Är inte det rasism så vet jag inte vad som är det. Hur man än definierar ordet. Jag har iallafall en gnutta, en liten gnutta, respekt för folk som erkänner att de anser att olika raser har olika egenskaper och att genetik är långt mer avgörande än miljö. Hur som helst. Ajajaj, du suger och det gör din frågeställning, din politiska läggning, din människosyn och ditt parti också.

EDIT: http://www.debatthuset.com/forums/archive/index.php/t-4041.html
Hittade detta inlägg på en liten googling. Har inte läst rapporten, men ni som har kan säkert bekräfta eller förneka.
Att jag skulle ha talat om "sämre människor" får nog stå för dig det.

Om det är "rasistiskt" att erkänna skillnader mellan olika folkslag är jag rädd att de flesta människor på jorden är "rasister"...

Att du tycker jag "suger" beror antagligen på att du vet hur jävla rätt jag har i det mesta av vad jag säger!

2007-06-13, 22:33
Medlem
Moegs avatar
Citat:
Att jag skulle ha talat om "sämre människor" får nog stå för dig det.

Jag bara antog det eftersom du hävdar att det beror på folket att de begår brott. Jag säger inte att de inte kan hållas delvis ansvariga för deras brott, men du vill få det att framstå som att araber och negrer begår mer brott p.g.a. att de är negrer och araber. Jag hävdar istället att det beror på social status och klass. Så är fallet i stora delar av västvärlden nu, inte minst USA, att raskriget dör och klasskriget tar vid.

Citat:
Om det är "rasistiskt" att erkänna skillnader mellan olika folkslag är jag rädd att de flesta människor på jorden är "rasister"...

Mycket möjligt, undrar om det beror på alla vackra människor som du och er fina raspropaganda.

Citat:
Att du tycker jag "suger" beror antagligen på att du vet hur jävla rätt jag har i det mesta av vad jag säger!

Som vanligt drar du bara slutsatser som passar dig.
2007-06-13, 22:39
Medlem
Ajajajs avatar
Citat:
Jag bara antog det eftersom du hävdar att det beror på folket att de begår brott. Jag säger inte att de inte kan hållas delvis ansvariga för deras brott, men du vill få det att framstå som att araber och negrer begår mer brott p.g.a. att de är negrer och araber. Jag hävdar istället att det beror på social status och klass. Så är fallet i stora delar av västvärlden nu, inte minst USA, att raskriget dör och klasskriget tar vid.
Det beror på många saker, men enligt er politiskt korrekta FÅR det bara bero på VISSA saker.

Citat:
Mycket möjligt, undrar om det beror på alla vackra människor som du och er fina raspropaganda.
Nej, det beror på om personen har en normalt fungerande hjärna och ögon att se med.

Citat:
Som vanligt drar du bara slutsatser som passar dig.
Vem är du då? "Moeg" ?

För övrigt handlar den här tråden inte om vad jag har för åsikter om saker och ting.

2007-06-13, 23:10
Medlem
stfu!s avatar
Citat:
Jag ser ingen anledning varför du ska vara misstänksam mot SD för det. Europeer ses som tämligen ok av dem törs jag nog lova. Vissa Balkaneser finns det ju problem med, men du tillhör ju inte dem.

Ja, men jag vill inte ses som "tämligen ok", jag är för europeisk invandring eftersom det bidrar till Sverige.

Citat:
Jag vet inte om jag uppfattat dig riktigt, men tillhör du dom som tar avstånd ifrån vänsterextremisternas hot och våld, eller inte? I och med att du svarade ja på frågorna 2-4 så borde du ta avstånd, såvida du inte är extremist och hyllar våld och terror?

Våld kanske var rättfärdigat för 90 år sen för att få ett mer rättvist samhälle, nu har vi demokrati och bara efterblivna människor utan argument använder våld för att uppnå sina mål.

Citat:
Jo det vet jag, det är därför jag varken röstar höger, vänster eller på något riksdagsparti överhuvudtaget. SD är ett mittenparti förövrigt.

SD är för oseriösa och för mycket nazistkopplingar helt enkelt.
2007-06-13, 23:25
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stfu!
SD är för oseriösa

På vilket sätt är SD oseriösa?
2007-06-14, 00:05
Medlem
Dynamos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yatzy_winner
AFA ser sig själva som en motsvarighet till Säpo. En hemlig polis som vill motverka nazism och fascism. Svårare än så är det inte, AFA behöver inte diskuteras.

Jaha, så du tycker att det är okej att ta lagen i egna händer och leka Säpo efter bästa förmåga...

Ser AFA sig själva som demokrater överhuvudtaget?
2007-06-14, 09:08
Medlem
stfu!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittfitta
På vilket sätt är SD oseriösa?

"Två män, 26 och 24 år, har av Falu tingsrätt dömts för vapenbrott. Båda är aktiva i den nazistiska rörelsen. 24-åringen kandiderade även vid valet 2002 för Sverigedemokraterna i Borlänge och 26 åringen är ledare för Svenska Motståndsrörelsen i Dalarna."
Källa: Expo.

Sådana efterblivna incidenter.
2007-06-14, 12:06
Medlem
Carradines avatar
Är det ingen som vill länka till saklig och trovärdig kritik av BRÅ:s rapport?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in