2007-02-25, 02:55
Medlem
Stalins avatar
Det roliga är att du antagligen inte ens är full.
2007-02-25, 03:05
Medlem
Tolvans avatar
AFA är odemokratiska och använder odemokratiska metoder. Det de glömmer är att det är folkets kamp för demokrati som gör det möjligt för dem att uttrycka sina odemokratiska åsikter.
2007-02-25, 03:15
Medlem
Detfårinteplatss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stalin
Det roliga är att du antagligen inte ens är full.

Jag ÄR full, Det roliga är att du ser fel i min text.
2007-02-25, 03:34
Medlem
inertia.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detfårinteplats
Jag har börjat fundera på vad AFA egentligen står för.
Det jag har kommit fram till, är att AFA är den som ger dig stryk om du inte håller med.

Det osar fascism. Trots sin ideologi, hävdar AFA att man är antifascism.

Men det ser ju inte bättre ut än verkligheten. "Tyck som AFA eller få ut för våra åsikter!"

Jävla anarkidrägg, man kunde ju iallafall valt ett mer passande namn än AFA.

Typ "håll käft, annars!"

Vart får "anti" plats i fascismen?

Det är tre saker som snurrar runt i mitt huvud (fyra med alkoholen) efter att ha läst ditt inlägg.

1. Varför startar du en tråd om AFA när det klart och tydligt finns en tråd redan om Antifascistisk Aktion där all diskussion om AFA ska hållas.

2. "Det jag har kommit fram till, är att AFA är den som ger dig stryk om du inte håller med. Det osar fascism."

Var det detta du fick lära dig på högstadiet? Att fascism var en ideologi som baserar på att människor ska få slå ner varandra om de inte är av samma politisk åsikt.

3. KOM MED NÅGOT NYTT. VI HAR REDAN HÖRT ARGUMENTET ATT DET ÄR SÅÅÅ KONSTIGT ATT AFA ÄR EMOT FASCISM NÄR DOM FAKTISKT SJÄLV ÄR FASCISTER FÖR ATT DOM ANVÄNDER VÅLD.

/Fascistisk aktion mot fascism
2007-02-25, 03:36
Medlem
Detfårinteplatss avatar
Det var faktiskt en spontantråd. Jag kände inte till AFA när jag gick i nian.
Men visst fan osar det fascism om en grupp som hotar folk, om man inte har rätt åsikt.
2007-02-25, 03:37
Medlem
Stalins avatar
Citat:
Jag ÄR full, Det roliga är att du ser fel i min text.

Du hade inga stavfel, det ska du ha en eloge för.
2007-02-25, 03:39
Medlem
inertia.s avatar
Citat:
Det var faktiskt en spontantråd. Jag kände inte till AFA när jag gick i nian.
Men visst fan osar det fascism om en grupp som hotar folk, om man inte har rätt åsikt.

Var det detta du fick lära dig på högstadiet? Att fascism var en ideologi som baserar på att människor ska få hota folk?

2007-02-25, 04:03
Medlem
Detfårinteplatss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inertia.
Var det detta du fick lära dig på högstadiet? Att fascism var en ideologi som baserar på att människor ska få hota folk?

Jag skrev ju att jag inget visste om AFA i nian. Det enda jag vet om fascism, och AFA är att det är precis samma tanke bakom hoten och misshandeln.

Tänk som oss. Du vet att det smäller!
2007-02-25, 04:12
Medlem
inertia.s avatar
Citat:
Jag skrev ju att jag inget visste om AFA i nian. Det enda jag vet om fascism, och AFA är att det är precis samma tanke bakom hoten och misshandeln.

Vad jag menar med mina översittar-inlägg är att du inte verkar ha koll på vad fascism är för något.
2007-02-25, 04:35
Medlem
Detfårinteplatss avatar
Har du lust att förklara för mig vad fascism innebär?

Om det osar AFA utgår jag ifrån att jag har rätt i mina tidigare inlägg.
2007-02-25, 09:28
Medlem
Gammal Hårdrockares avatar
Stalin:

Försvarar du på fullaste allvar AFA eller provocerar du bara? Om du försvarar dem, försvarar du även andra våldsorganisationer som t ex div nazistgrupperingar, terroristgrupper som t ex Röda Brigaderna, Hamas, Hizbollah, vit maktgrupperingar som t ex KKK, AWB och Aryan Nation. Tycker du även att högerfascism som t ex det som Pinnen symboliserade borta i Chile var helt ok?
Eller gör du skillnad på galningar och antidemokrater? Är det ok att vara antidemokrat och våldsverkare bara man har de "rätta" åsikterna och låtsas vara vänster?

Vad jobbar du med förresten, skulle vara kul att veta. Eller är du en sådan som kallar sig arbetare men som aldrig har gjort ett ärligt skitjobb i hela sitt liv utan driver omkring på något svenskt "universitet" eller lever på soc och fikar dagarna i ända med svartklädda små anemiska smurfer som tror sig förespråka arbetarna?
2007-02-25, 10:34
Medlem
AndreaS1s avatar
Citat:

Går du fortfarande i nian?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in