Citat:
Ursprungligen postat av Winterfall
Verkar som om du är en sådan varelse som säger "mitt ord är min lag" och därmed kan inte besegras eftersom du själv anser att du har rätt och alla andra har fel. Och med tanke på den attityden så kändes det inte direkt meningsfullt.
Eh? Ja, jag tycker att jag har rätt. Om någon inte håller med mig så tycker jag att den personen har fel. Det är liksom så åsikter funkar? Menar du att du inte vill diskutera med någon som har åsikter? Förklara gärna hur du tänker. Jag är uppriktigt nyfiken.
Citat:
På de arbetsplatser jag har varit på och i de bostadsområden jag har bott i (fyra än så länge) så har det alltid funnits demokrati. Vill du ge exempel där det absolut inte råder demokrati?
Absolut. I mitt hyrseshus så är alla helt förbannade på hyrorna precis har höjts. Om vi som bodde i detta hus och styrde det demokratiskt så skulle det inte behövas genereras någon vinst utöver underhåll och liknande. Jag kan lätt avlöna fastighetsskötare och liknande men att pengar till aktieägare och koncernen är helt odemokratiskt. Jag väljer helst en styrelse som kan sköta huset. Missköter de sig så röstas de bort. Vinsterna går till att sköta huset, ingen ska tjäna pengar på andras rätt till boende.
Har du haft demokrati på din arbetsplats? När röstade du och dina kollegor fram eran chef senast?
Citat:
Är det inte här som AFA kommer in i bilden? Tycker man att invandringen är alltför stor. Ja då jävla! Då får man både huset, bilen och allt annat förstört och blir uthängd i media. Jag menar, man får ju inte vara oliktänkande i vissa frågor, ånej!
Har du något exempel på någon som fått huset, bilen och allt annat förstört för att man tycker invandringen är för stor? Tror du AFA styr media?
Citat:
Jaha, så först säger ni "Du får säga precis vad du vill!" och i nästa stund blir det "Öppnar du käften så använder vi våld mot dig". Ni alltför tragiska. Låt oss ta ett exempel, om en person står och delar ut flygblad som tillhör SD, kommer ni då i en stor grupp och hoppar på hans huvud (läs angripa fysiskt) och sedan säger "Meh, han delade ju ut flygblad" när han ligger död?
När har någon sagt "Öppnar du käften så använder vi våld mot dig"? Jag kommer inte på någon gång när antifas har hoppat på någons huvud för att han delat flygblad. Jag tycker inte heller att SD är så farliga att de ska fysiskt angripas. I alla fall inte hoppa på hans huvud. Det är i alla fall min åsikt.
Citat:
Så istället för att säga till läraren/rektorn/förälder, så gaddar ni ihop er och börjar slå mobbaren tills h*n ligger medvetslös och antagligen fått men för livet? Jomen visst, det låter ju demokratiskt och civiliserat.
Nej, det bästa vore att ställa honom till svars och sen kanske det blir fysiskt, men förhoppningsvis kan man undvika det. Grejen är ju att vissa försöker ta sig rätt att trakassera och förtrycka folk och jag tror inte att du är så naiv att du tror att sådana helt plötsligt lägger av för att man pratar med dem.
Citat:
AFA är ett stort skämt. Ni består ju av tonåringar som tydligen inte fått någon uppmärksamhet hemifrån och har absolut inga åsikter alls att komma med. Ni beter er ju som småungar (det är väl antagligen det ni är) som måste krossa allt i er väg bara för att få uppmärksamhet och göra er röst hörd. Ni har aldrig gjort något bra och kommer aldrig någonsin göra något bra.
Jag skulle gissa på att jag är ungefär tio år äldre än dig på sättet du skriver och argumenterar på. Nu är jag visserligen inte med i AFA men de flesta där är i 20-års åldern.
Det är svårt att svara på ditt inlägg för det är ganska oklart vad du egentligen menar. Kom gärna tillbaka när du är lite mer konkret så kan förhoppningsvis reda ut lite frågetecken.