2002-08-01, 22:03
äldre konto (old)
Ej medlem
kan du sluta använda termen rånluvevänstern?den är kränkande mot dom som vill undvika registrering och kunna leva någurlunda "normala" liv vid sidan om sitt politiska engagemang.publiciteten är inte så omfattande så att dom får några extra väljare.om vi kommer längre?det är upp till dig... 8)
2002-08-02, 08:13
Medlem
Memnoks avatar
Wizdaniel: Det är helt sjukt att du faktiskt försvarar AFA:s agerande med att "de har aldrig dödat någon". Det funkar ju bara om du endast jämför dem med de nazistiska motståndarna, jämför dem med resten av samhället istället. Personligen har jag aldrig dödat, misshandlat eller kastat tegelsten genom en McDonaldsruta. Betyder det att jag och mina polare borde starta en liberalistisk/konservativ aktionsgrupp för att försvara oss mot AFA och nazisterna?

Den enda aktion jag någonsin gjort var att jag en gång på första maj gick och demonstrerade för kapitalismen i min tigerkostym och Boss rock med en skylt där det stod: "Det här är MIN skylt" och på baksidan "kapitalism skapar jobb"
2002-08-02, 11:50
Medlem
Re: varför klagar alla på AFA?

Citat:
Ursprungligen postat av wizdaniel
jag tycker det är smått irriterande att många kritiserar AFA så hårt för vad dom gör mot SD,ND och NSF.men som en

AFA är inte bara farliga för nazister utan även för sådana som inte har samma värderingar som AFA. AFA har begått brott mot civila, företagare och åsiktsmotståndare.

Jag kan hålla (faktist) med nazister på en sak trots att jag inte har nazistiska värderingar att AFA är inte lika hårdbevakad i media som nazistiska gruppering är.
2002-08-02, 13:44
äldre konto (old)
Ej medlem
jag kan hålla med om att AFA inte alls är lika hårdbevakade i media som nazisterna/extremhögern.jag försvarar inte allt AFA gör,bara en del av deras aktioner.och för övrigt så jämför jag dom inte med resten av samhället,utan just dom nazistiska grupperingarna.men det skulle man ju veta om man gjort sig besväret att läsa mina inlägg noggranare... :roll:
2002-08-03, 13:11
Medlem
Memnoks avatar
Jag skrev att man BORDE jämföra dem med vanliga människor, inte att du gjorde det.

Vad tycker du då? Skall jag och mina polare bilda en aktionsgrupp för att vara en motpol eller gällde ditt snack bara vänstermänniskor?
2002-08-07, 17:29
Medlem
Memnoks avatar
Allvarligt talat jag skulle vilja veta.

Borde alla politiska åskådningar enligt dig skaffa sig en militant gren som "motpol" mot alla andras?

Socialdemokraterna har väl enligt dig polisen som sin militanta gren...... :twisted:
2002-08-07, 18:01
äldre konto (old)
Ej medlem
jag kan inte styra om folk väljer o bilda grupper som motpol till sina politika motståndare.ja tycker att folk inte ska lägga all skuld på AFA.kolla istället på extremhögern som har en massa saker på samvetet.mordet på björn söderberg,bilbomber i journalisters bilar,misshandel o lite annat smått o gott.AFA har också gjort saker som går att ifrågasätta men få de inte o låta som nazisterna e oskyldiga.öga för öga är en vanlig mänsklig reaktion(inte en bra sådan dock)...
2002-08-07, 18:12
äldre konto (old)
Ej medlem
Nu är ju saken den att AFA ger sig inte på enbart nazister. De attackerar precis alla som inte lyder under den röda fanan.

Eller klassar du SD som nazister nu? Klassar du dom stackars affärsinnehavarna i göteborg, stockholm och linköping som nazister??
Är polisen nazister?

Hur ofta ser du skinns slå sönder en hel stad? hur ofta attackerar skinns olika företag och poliser???

I era röda ögon så är allt som skiljer sig ifrån ren Stalin kommunism, nazism.
2002-08-07, 18:17
äldre konto (old)
Ej medlem
masko,e du senil eller?hur många gånger har jag försökt förklara för dig att hela vänstern inte är stalinister.inte ens en tiondel är det.ja sa inte att ja kan försvara allt dom gör,ja säger bara att man ska kolla på deras "huvudmotståndare" (extremhögern) o inte bara AFA.men det fattar väl inte senila rasist sympatisörer som du masko....
2002-08-07, 18:26
äldre konto (old)
Ej medlem
Ja men "huvudmotståndare"?

Vad säger du om alla oskyldiga som drabbas av dina superhjältar? AFA består till stor del av kriminella invandrare
2002-08-07, 18:31
äldre konto (old)
Ej medlem
"kriminella invandrare"? e de inte ni som brukar säga att AFA består av överklassglin som har klasskomplex?angående oskyldiga människor så antar ja att du menar gbg,men som ja redan sagt så försvarar jag inte deras agerande där.
2002-08-08, 08:59
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wizdaniel
jag kan inte styra om folk väljer o bilda grupper som motpol till sina politika motståndare.ja tycker att folk inte ska lägga all skuld på AFA.kolla istället på extremhögern som har en massa saker på samvetet.mordet på björn söderberg,bilbomber i journalisters bilar,misshandel o lite annat smått o gott.AFA har också gjort saker som går att ifrågasätta men få de inte o låta som nazisterna e oskyldiga.öga för öga är en vanlig mänsklig reaktion(inte en bra sådan dock)...

Wizdaniel: Du hänvisar hela tiden till nazistiska grupperingar och deras våldsdåd, hur funkar det i ett demokratiskt samhälle? "Ja, herr domare, jag slog honom, sparkade på honom och kastade gatsten efter en annan polis. Men nazisterna är faktiskt jättedumma och dödar folk och så, det har jag aldrig gjort...."
Man måste jämföra AFA med resten av samhället eftersom de inte lever utanför det, oavsett hur ädla motiv de kan ha begår de kriminella handlingar och det kan man aldrig acceptera om det inte gäller civil olydnad. (=inga töntiga rånluvor, stanna på plats efter brottet begåtts, ge dig frivilligt till polisen och ta debatten i domstolen och pressen)

Civil olydnad har jag full respekt för och hade AFA sysslat med detta så hade jag applåderat dem.

Det bör tilläggas att jag avskyr nazister/rasister mer än jag ogillar kommunister/anarkister/syndikalister. Har själv varit vänstersympatisör och ordförande i en antirasistisk förening.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in