Citat:
Ursprungligen postat av wizdaniel
jag kan inte styra om folk väljer o bilda grupper som motpol till sina politika motståndare.ja tycker att folk inte ska lägga all skuld på AFA.kolla istället på extremhögern som har en massa saker på samvetet.mordet på björn söderberg,bilbomber i journalisters bilar,misshandel o lite annat smått o gott.AFA har också gjort saker som går att ifrågasätta men få de inte o låta som nazisterna e oskyldiga.öga för öga är en vanlig mänsklig reaktion(inte en bra sådan dock)...
Wizdaniel: Du hänvisar hela tiden till nazistiska grupperingar och deras våldsdåd, hur funkar det i ett demokratiskt samhälle? "Ja, herr domare, jag slog honom, sparkade på honom och kastade gatsten efter en annan polis. Men nazisterna är faktiskt jättedumma och dödar folk och så, det har jag aldrig gjort...."
Man måste jämföra AFA med resten av samhället eftersom de inte lever utanför det, oavsett hur ädla motiv de kan ha begår de kriminella handlingar och det kan man aldrig acceptera om det inte gäller civil olydnad. (=inga töntiga rånluvor, stanna på plats efter brottet begåtts, ge dig frivilligt till polisen och ta debatten i domstolen och pressen)
Civil olydnad har jag full respekt för och hade AFA sysslat med detta så hade jag applåderat dem.
Det bör tilläggas att jag avskyr nazister/rasister mer än jag ogillar kommunister/anarkister/syndikalister. Har själv varit vänstersympatisör och ordförande i en antirasistisk förening.