2006-10-25, 15:13
Medlem
Dödens avatar
Hur stort är forumet om man räknar ren text?
Hur stort är forumet om man räknar det som det ser ut på internet, med bilder osv?

Går det att på något sätt spara ner alla inlägg?

Kan ni inte släppa hela forumet på dvd?
Det skulle kunna vara en bra inkomstkälla + att ni sprider nyttig kunskap vidare. Om det blir helt ogenomförbart så släpp bara vissa extra intressanta delar.
Citera
2006-10-26, 00:34
Medlem
pooboxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Döden
Hur stort är forumet om man räknar ren text?
Hur stort är forumet om man räknar det som det ser ut på internet, med bilder osv?

Går det att på något sätt spara ner alla inlägg?

Kan ni inte släppa hela forumet på dvd?
Det skulle kunna vara en bra inkomstkälla + att ni sprider nyttig kunskap vidare. Om det blir helt ogenomförbart så släpp bara vissa extra intressanta delar.

Offline Explorer kanske kan funka.
Citera
2007-01-14, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pooboxxx
Offline Explorer kanske kan funka.
Funkar sjukt bra!
Rekommenderas!
Citera
2009-07-10, 19:15
Medlem
Hur stort är Flashback?

Jag har litet kunskap om datorer och internet, men jag är ändå intresserad av hur stort egentligen Flashback är. Alltså, hur stort utrymme i gigabyte Flashback upptar som hemsida/server.
Citera
2009-07-10, 19:21
Bannlyst
Jag gissar på att det inte alls tar upp mycket.
Det är bara en massa små avatarer som ska sparas och alla forumsinlägg, men text tar då inte mycket plats.
Citera
2009-07-10, 19:26
Medlem
Mr YMCAs avatar
Utifrån antalet inlägg, egen erfarenhet och lite huvudräkning skulle jag säga runt 35-40 GB. Kan självklart variera beroende på vilken databastyp och optimering FB använder.
Citera
2009-07-10, 22:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mr YMCA
Utifrån antalet inlägg, egen erfarenhet och lite huvudräkning skulle jag säga runt 35-40 GB. Kan självklart variera beroende på vilken databastyp och optimering FB använder.

Skojar du eller

1-2 GB max på databasen som indexerar inläggen.
Citera
2009-07-10, 22:14
Medlem
O Dirlewangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0126
Skojar du eller

Det är absolut mycket mindre än gemene man tror.

Jag är en gemen man.
Citera
2009-07-10, 22:38
Medlem
Mr YMCAs avatar
Citat:
Men det var inte frågan.
Citera
2009-07-10, 22:55
Medlem
Balthazaer-s avatar
Citat:
Skojar du eller

Inte en chans. En snabb jämförelse med ett vBulletin-forum jag administrerar (116 000 poster som tar upp ~120 MB i postcontent och diverse index) säger mig att FBs 16 miljoner poster tar upp ungefär 18 GB.

Plus då användartabell på runt 70 MB och andra småtabeller som jag inte orkar räkna på.
Citera
2009-07-11, 01:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Balthazaer-
Inte en chans. En snabb jämförelse med ett vBulletin-forum jag administrerar (116 000 poster som tar upp ~120 MB i postcontent och diverse index) säger mig att FBs 16 miljoner poster tar upp ungefär 18 GB.

Plus då användartabell på runt 70 MB och andra småtabeller som jag inte orkar räkna på.

Nu är denna vbulletin grymt strippad skulle jag tro. Men visst, kanske mer än 1 gb
Citera
2013-06-29, 15:32
Medlem
Pulver-Henkes avatar
Hur stort kan Flashback bli? + other stuff

Fundering 1: Finns det någon gräns för hur många inlägg som kan postas här? Finns det någon som vet hur mycket data det rör sig om som nu finns lagrat? Vart finns det förresten lagrat? Kan hela Flashback raderas med en knapptryckning?

Fundering 2: Kommer Flashback att fungera som ett historiearkiv i framtiden tror ni? Här kan man ju faktiskt gå in och se hur folk tänker och resonerar rakt upp och ner. Tänk om man kunde gå till 1968 och se vad Flashback skrev om upploppen i Paris. Ja, nog har det ett visst historiskt värde allt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in