2006-11-05, 03:09
Medlem
Ok, jag vill gärna ha iFox temat. Så jag installerade det och inget hände. Kan inte förklara det bättre än så.
Men hoppas ändå att någon kan förklara vad jag gjort för fel och vad jag borde göra för att det ska funka!
Citera
2006-11-05, 09:51
Bannlyst
När jag loggade in på datorn idag så var alla mina bokmärken försvunna!
Jag vet inte om det har att göra med att datorn kraschade igår, så jag fick starta om den, eller om det skett nån sorts automatisk uppdatering (jag hade iofs redan installerat version 2 utan problem, och utan att bokmärkena försvunnit)

nån som vet om bokmärkena kan tänkas ligga i en fil nånstanns, så att man kan återställa dem?
Citera
2006-11-05, 10:37
Medlem
Yes...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stierna875
nån som vet om bokmärkena kan tänkas ligga i en fil nånstanns, så att man kan återställa dem?
Hos mig ligger dom här:
C:\Documents and Settings\<användarnamn>\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\<profilmapp>\bookmar ks.html
Citera
2006-11-05, 11:51
Bannlyst
så jag kan ta en fil från bookmarksbackupsmappen och döpa om den till bookmarks.html och flytta den till mappen där nuvarande bookmarks.html ligger?

EDIT: svar, ja, det kunde jag! (testade nyss). tack för svaret!
Citera
2006-11-05, 12:05
Medlem
Yes...s avatar
Trevligt att det löste sig!
Citera
2006-11-05, 14:00
Medlem
FillilutteN2s avatar
När kommer smoothwheel i fungerande version? Jag vet att ff2.0 numera har mjuk rullning som standard men jag hade i smoothwheel ställt in så att den scrollade snabbare när jag tryckte på en knapp på musen vilket jag trivdes med. Eller finns det kanske något annat plugin jag kan göra detta med ?

/ filli
Citera
2006-11-05, 15:03
Medlem
sektledarens avatar
Jag får inte foxy tunes att fungera, nån som har nån idé om varför ?
Citera
2006-11-06, 16:36
Medlem
Kopos avatar
Läst igenom tråden och inte hittat följande i 2.0.
Använder den automatiska sökfunktionen dagligen för att söka i artiklar, men jag saknar pilarna som gjorde att man hoppade till nästa ord i sökningen. Som det är nu får jag bara upp första ordet i texten.
Citera
2006-11-06, 16:41
Medlem
Z4Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kopo
Läst igenom tråden och inte hittat följande i 2.0.
Använder den automatiska sökfunktionen dagligen för att söka i artiklar, men jag saknar pilarna som gjorde att man hoppade till nästa ord i sökningen. Som det är nu får jag bara upp första ordet i texten.
Om du menar Ctrl-f så är det bara att trycka på enter för att komma till nästa ord.
Citera
2006-11-06, 20:29
Medlem
Sereenas avatar
Går det att ställa in FF2 så att vissa filtyper automatiskt öppnas (tex torrentfiler) ??

Och isåfall hur ska jag göra (har inte mycke vana med FF alls)

Och nån som vet nåt snyggt mörk theme (i still med darkshift themsen) som funkar på FF2?
Citera
2006-11-07, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenLaden
vet inte om det varit uppe här, men jag saknar verkligen "jump link" tillägget i 1.5 som gjorde att man kunde hoppa förbi flashbacks jobbiga disclaimer vid externlänkning. Någon som har en aning om det finns någon annan liknande funktion.

Här finns en fix: https://addons.mozilla.org/firefox/156/
Citera
2006-11-07, 22:39
Medlem
Not_mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Går det att ställa in FF2 så att vissa filtyper automatiskt öppnas (tex torrentfiler) ??

Och isåfall hur ska jag göra (har inte mycke vana med FF alls)

Och nån som vet nåt snyggt mörk theme (i still med darkshift themsen) som funkar på FF2?

Nästa gång du klickar på en fil och dialogrutan kommer upp (spara, öppna osv), välj ett program i listan, välj öppna och sen är det bara att hitta rätt program. Skulle du sen vilja spara inställningen så att FF alltid gör likadant (t.ex. med torrentfiler) klickar du i bocken där det står typ utför alltid denna åtgärd för denna sorts fil eller nåt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in