2007-02-13, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av menhelvete
För mig blir det såhär:

Adblocka:

http://www.flashback.org/images2006/misc/fb/*
Citera
2007-02-13, 18:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Yesum
Vad är det för skillnad på "Remove from this website" och "Remove from this domain" ?

Jag har noll koll på allt vad domän och websidor heter...

Vad är den stora skillnaden? Domän och website är väl i princip samma grej?
Citera
2007-02-13, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TwE
Adblocka:

http://www.flashback.org/images2006/misc/fb/*

Det har jag redan gjort..
Citera
2007-02-13, 19:51
Medlem
Så fall får du väll skaffa ubuntu så borde det fungera
Citera
2007-02-13, 21:36
Bannlyst
Tack så mycket för hjälpen, Rauz! Det blev sjukt stilrent här på Flashback... la till 11 modifieringar på RIP programmet... kanonbra komplement. Okej om det tar 1-2-3 sekunder extra för sidan att ladda... det är det värt.

Har några andra frågor om Firefox, började använda det igår.

Om man vill rensa formulär, lösenord, ta bort cookies och internet-filer, sånt man kunde göra med Internet Explorer... var gör man det i Firefox? Jag hittar ingenting om det...

Sen den där "Rss feed" har jag ingen bra koll på... den ska tydligen funka så att den uppdaterar automatiskt om nån förändring ägt rum på en website.
Till höger om adressfältet där det står flashback.info så finns den där oranga ikonen, kan man ta bort den?

Och slutligen... om jag vill spara ner en bild från nätet... så högerklickar jag och väljer "Spara bild som..."... därefter spar jag ner den på skrivbordet och då bör det vara färdigt. Men en ruta (Filhämtaren) dyker upp precis efter.. skitjobbig... kan man ta bort den eller nåt?
Citera
2007-02-13, 21:43
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Tack så mycket för hjälpen, Rauz! Det blev sjukt stilrent här på Flashback... la till 11 modifieringar på RIP programmet... kanonbra komplement. Okej om det tar 1-2-3 sekunder extra för sidan att ladda... det är det värt.

Om man vill rensa formulär, lösenord, ta bort cookies och internet-filer, sånt man kunde göra med Internet Explorer... var gör man det i Firefox? Jag hittar ingenting om det...

Sen den där "Rss feed" har jag ingen bra koll på... den ska tydligen funka så att den uppdaterar automatiskt om nån förändring ägt rum på en website.
Till höger om adressfältet där det står flashback.info så finns den där oranga ikonen, kan man ta bort den?

Och slutligen... om jag vill spara ner en bild från nätet... så högerklickar jag och väljer "Spara bild som..."... därefter spar jag ner den på skrivbordet och då bör det vara färdigt. Men en ruta (Filhämtaren) dyker upp precis efter.. skitjobbig... kan man ta bort den eller nåt?

Filhämtaren kan du ställa in hur den ska betee sig. tex stänga när det är klart, finns lite olika alternativ på hur/vart den ligger mm (pup, eller som ett info fält mm)
Citera
2007-02-13, 22:15
Medlem
Citat:

Ctrl + Shift + Delete
Citera
2007-02-13, 22:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Filhämtaren kan du ställa in hur den ska betee sig. tex stänga när det är klart, finns lite olika alternativ på hur/vart den ligger mm (pup, eller som ett info fält mm)

Jag bokade bara av "Visa fönstret Filhämtaren när en fil hämtas"... det var lätt.

Vet du nåt om mina andra frågor?
Citera
2007-02-13, 22:26
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Jag bokade bara av "Visa fönstret Filhämtaren när en fil hämtas"... det var lätt.

Nope, resten är inte funktioner som jag använder / bryr mig om....
Citera
2007-02-13, 22:41
Medlem
Rauzs avatar
Citat:
Twe har ju redan svarat på den frågan, tryck Ctrl-Shift-Delete eller välj "Clear Private Data" från Tools-menyn.

Angående RSS-funktionen så kan du läsa lite mer här och här.
Citera
2007-02-13, 23:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rauz
Twe har ju redan svarat på den frågan, tryck Ctrl-Shift-Delete eller välj "Clear Private Data" från Tools-menyn.

Angående RSS-funktionen så kan du läsa lite mer här och här.

Måste ha missat det, tack Twe!

Går det att ta bort "Historik" fliken i Verktygsfältet? Helt onödigt för min del.

Detsamma gäller den lilla Google sökfunktionen... kan man ta bort den?

Och slutligen, få bort mappen "Länkar" i Bokmärken... jag tror inte det räcker med att högerklicka och välja "Ta bort".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in