Citat:
Ursprungligen postat av jakobsson_
4400 för en skärm är ju tamejfan mycket pengar.
Nej, det är det inte. Du kan aldrig avgöra om det är mycket pengar om du inte vet vad du ska göra med skärmen. Ska du använda den till professionellt foto- eller CAD-arbete så är 4400 ett fynd.
Ska du däremot bara surfa och skriva i Word, så är det kanske i överkant, men inte mycket.
Till trådskaparen:
Vad använder du datorn MEST till? Om det är spel, så vilka typer av spel är det?
När det gäller tillverkarnas angivna ms på skärmen, så kan du aldrig tro på vad dom säger. I princip ingen skärm jag läst test på har uppfyllit specifikationerna på hastigheten som tillverkaren uppgivit och jag skulle bli grymt förvånad om jag en vacker dag skulle se ett sådant test. Ungefär samma som ljudnivåerna på fläktar, dom är alltid helt off.
När det gäller uppdateringshastighet, så är min personliga uppfattning att allt som är 8-9 ms eller lägre är tillräckligt även för FPS. När jag själv stod i valet och kvalet mellan två Viewsonic skärmar, så hade dom en som hade 2-3 ms och en som hade 8 ms. Den snabbare "spelskärmen" tyckte jag inte se någon skillnad på hos polaren när vi lirade CS och BF2, från den andra 8 ms skärmen. Det som däremot VAR skillnad, var att spelskärmen var avsevärt sämre att sitta länge framför i Word och att titta på film var allt annat än godkänt.
Ofta får du ge avkall på väldigt mycket annat när du väljer en skärm som är väldigt snabb och dessutom är de extra ms du tjänar överflödiga, i min mening.