Citat:
Ursprungligen postat av slipZen
Var stod du i den diskussionen? Man kan inte ha alla hästar i stallet om man ens överväger att det skulle vara så att den svenska försvarsmakten så grovt och systematiskt skulle särbehandla homosexuella.
Ni vet väl att t.o.m. tjejer får göra lumpen idag va?
Såna pärlor man hittar då man rotar i vad som hänt under ens semester!
Jo faktiskt så särbehandlas homosexuella i försvaret.. kan inte påminna mig att jag sett några intresseorganisationer för heterosexuella, nekrofila,koprofila eller någon annan sexuell läggning än just officerare med HBT läggning..
Att man dessutom tillåter manifestationer iklädda uniform såsom under Pridefestivalen är väl inget annat än just särbehandling.
Skulle jag visa mig i uniform bärandes på en skylt "Heterosexuella officerare" så skulle jag få en jävla lavett av min bataljonschef..eller varför inte i uniform med en röd fana första maj..
Att dessa särbehandlingar faller under "
positiv särbehandling" visst, men påstå inte att homosexuella inte särbehandlas i försvaret.
Kontentan av detta är inte att racka ned på någons sexuella läggning, det handlar snarare om att jag fullständigt skiter i vad som attraherar mina arbetskollegor/soldater, ..ska försvaret fungera med mångfald ska det fan inte heller manifesteras i någon riktning..