Citat:
Ursprungligen postat av Economicum
Det där att man teleporteras vid konv låter konstigt/irriterande.
Gällande NPCs, som är så få, är det alltså som så att det enbart finns 3st i början eller kan man enbart ha 3st i början? Med tanke på ens aligntment måste man ju ha möjlighet att välja mellan en rad olika kompanjoner menar jag?
I BG2 var det väl lagom tycker jag, men det hade gärna fått vara många fler NPCs i NVN2.
Nej, jag menar vad jag skrev. Det finns 3 stycken NPC's tillgängliga från början, totalt. Efter ett antal timmars spelande får man tillgång till en fjärde, och i den takten fortsätter det. Problemet är ju att companions auto-levelas, och eftersom levels spelar mycket större roll i D&D 3.5 (eftersom man bestämmer skills och feats vid level-up) så tenderar senare companions att vara rätt förstörda eftersom de fått dåliga skills/feats valda. De kommer även med rätt kass gear, så vill man använda någon av dem får man försöka spara grejer åt dem.
Citat:
Ursprungligen postat av Economicum
Schysst med DD 3.5, ska bli intressant att testa. Ska läsa lite mer om det. I BG2, när man levlar, har man som regel extremt lite att göra. Mestadels att trycka på accept.
Är det någon större förändring på den biten?
Jag vill ha mycket text, mycket att göra och många valmöjligheter. I t.ex BG hade jag 22st lvl7 spells, det var kul att grundligt gå genom dem
Har f.ö fått intrycket att spelet är en aning linjärt, är det så? Spelet verkar heller inte ha blivit någon hit direkt, jämfört med t.ex BG2.
Edit: Finns det någon översikt över DD 3.0, 3.5 osv? Vore intressant att läsa
Jag förstår inte var folk får det här ifrån att NWN2 var en flopp. Det sålde så pass bra att de kunde släppa två expansioner, vilket är jävligt bra. Det verkar vara en handfull personer som hade många buggar vid launch som smyger runt överallt och skapar rykten om att NWN2 suger...
Jag föreslår att du läser manualerna, det är alldeles för mycket för att jag ska kunna ge en bra överblick. Hela klabbet finns att köpa just nu för 107 spänn på Gamersgate (då får du NWN1 också), finns säkerligen billigt hos andra också:
http://se.gamersgate.com/DD-DDNWNC/d...ights-complete
Ett alternativ är även att googla runt lite, du hittar säkert något matnyttigt.
Angående linjärt så är originalkampanjen lite åt det hållet, men jag tycker ändå det är väldigt bra gjort med fenomenal writing emellanåt. Första expansionskampanjen, Mask of the Betrayer, är bland det bästa jag spelat någonsin vad avser story, endast Baldur's Gate - serien och Planescape: Torment toppar det.
Andra expansionskampanjen, Storm of Zehir, är egentligen som Icewind Dale i NWN2 motorn. Du bygger hela ditt party och drar runt på en overview map och slaktar monster, typ. Jag föredrar originalkampanjen och MotB.