2006-10-24, 20:10
Medlem
core_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zhyper
På en massa ställen i umeå har de dem iaf. Min skola har dem med "2x coffeine"

Ja alla har 2x caffeine. När den lanserades stog det på ALLA burkar Twice the Caffeine vilket lever kvar än
Citera
2006-10-24, 20:40
Bannlyst
När börjar det bli farligt/inte bra för hälsan (hur mkt koffein) ska man ha tills det blir så?
Citera
2006-10-24, 21:00
Medlem
Pendeltågs avatar
Övrigt >>>>>>>>>>>>>>>>>>> Mat och dryck.

//Moderator
Citera
2006-10-24, 21:08
Medlem
Celerons avatar
Jolt Cola säljs väl i det flesta större livsmedels butiker.

I stan (Borås) säljs Jolt-Cola i alla City sparköp butiker.

I både burk 33 cl och plastflaska 50 cl.

En fråga:
Varför finns inte Jolt i 1.5 liters flaskor förresten?
Citera
2006-10-24, 23:49
Bannlyst
På Konsum där jag bor finns det i 50cl-flaskor iaf. Det måste väl betyda att det finns på andra Konsum/Coop-affärer?

Sen så brukar väl turkioskar ha det också... inte ovanligt.
Citera
2006-10-26, 00:48
Medlem
Seductivity

En joltcola innehåller ungefär lika mycket koffein som en kopp kaffe(om jag minns rätt). Dvs nånting på max 100mg.
En koffeintablett ligger på 100mg och apoteket slutade sälja sina 100-pack för att man kunde ta sitt liv med det. Nu säljer dom 30-pack och har hört att du behöver minst 2 sådana.

Om man ska tro på mitt minne så måste du altså få i dig 60st joltcola under relativt kort tid.

Dessutom har koffein en laxerande effekt så du lär nog skita ut det innan du orkar hälla i dig så mycket. Men det är säkert onyttigt i doser över 1000mg också.
Citera
2008-04-25, 23:54
Medlem
Amazingthings avatar
Amerikansk jolt

Tjenare,

Tänkte höra med er om ni vet någon sida som säljer Amerikansk Jolt, dvs denna typ http://www.thinkgeek.com/images/products/zoom/jolt_cx2.jpg . Har kollat runt lite, varken amazon eller jolts egna webshop skickar till Sverige.

Hade annars tänkt att någon i USA köper jolt där, och skickar det till mig. Men vad tror ni frakten kan gå på? En platta ska tydligen ligga runt 10kg och hade väl tänkt mig 2-3 st. En till sak, funkar vårt "mottagaren betalar"-system likadant i amerika, dvs amerikanaren bara lägger på brevet utan något frimärke eller liknande och jag får betala allt när det kommer till Sverige?
Citera
2008-04-26, 00:31
Medlem
rotten_88s avatar
så dom har körsbärs jolt i staterna!? flummigt
skulle va nice å smaka nån gång
Citera
2008-04-26, 00:38
Medlem
Gaius Caligulas avatar
Japp

Citat:
Ursprungligen postat av rotten_88
så dom har körsbärs jolt i staterna!? flummigt
skulle va nice å smaka nån gång

Ah ja, nog finns det i USA alltid. Jolten finns lite har och var dar jag bor, och pa min skolas bookstore/convenience store sa finns det massor utav energidrycker, och aven Jolt. Jolt Cherry och Jolt Blue Raspberry ar sa javla goda! Kan nog vara svart att fa tag pa i Sverige, men den dar Amerkanska affaren i Sthlm ar val basta stalle att borja leta pa...
Citera
2008-04-26, 19:12
Medlem
Amazingthings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaius Caligula
Ah ja, nog finns det i USA alltid. Jolten finns lite har och var dar jag bor, och pa min skolas bookstore/convenience store sa finns det massor utav energidrycker, och aven Jolt. Jolt Cherry och Jolt Blue Raspberry ar sa javla goda! Kan nog vara svart att fa tag pa i Sverige, men den dar Amerkanska affaren i Sthlm ar val basta stalle att borja leta pa...

Kan bli svårt att komma ända upp till Sthlm då jag bor i Linköping dock :/ Men vad heter butiken så kanske man skulle kunna ringa?
Citera
2008-04-27, 02:09
Medlem
Gaius Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazingthing
Kan bli svårt att komma ända upp till Sthlm då jag bor i Linköping dock :/ Men vad heter butiken så kanske man skulle kunna ringa?

Gray's heter butiken - kolla http://www.grays.se/

Jag kikade lite snabbt och hittade ingen Jolt, men du skulle ju kunna kontakta dem och fraga om de kan ta in, eller om de vet vart du annars skulle kunna hitta det.
Citera
2008-11-30, 16:11
Medlem
Blue240s avatar
Finns det ingen hemsida man kan besöka och köpa ett par flak? =)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in