2014-03-23, 01:16
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lugna ner dig
2 blunts.
http://i.imgur.com/JT58DkH.jpg

Det ser otroligt gott ut! Vad för gräs hade du i?
Citera
2014-03-23, 02:10
Medlem
HappyHours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HoAmAj
Nja, det får vara ett tjockt och helt grymt filter om det ska ta all eller ens det mesta av rökdoften på en gång. När man renar luft så går luften igenom många gånger, eller flera filter.

Jag har en luftrenare hemma som är grymt effektiv på att hålla hela lägenheten hyfsat doftfri dock.
Men den renar ju luften konstant.
Sitter vi 4 pers och bränner av en stock här så tar det 5-10 minuter så är det rätt bra igen.
När den gått över natten så är lägenheten som ny. Känns som att luften är lite torr bara, vädra så är det fint.
Jag skulle tippa att din gasmask i bästa fall tar 30-50% av rökdoften.
Men det är en gissning.

Självklart ska detta genomföras
Ja ska absolut testa!

Vad är det för luftfräschare? Har kört länge med rökelse, vilket bara maskerar lukten tills tillfälligt, men tillräckligt länge för att övrig röklukt ska försvinna.
Citera
2014-03-23, 02:15
Medlem
who-s avatar
Vad tycker ni man ska använda för tejp osv och material om man vill göra en hemmagjord pipa? Hittade nämligen en bongkopp som jag vill göra om till pipa. Har ni några tips? Har lite grejer så jag kan forma den någorlunda som en pipa men behöver tips om hur man får den så tät som möjligt.

Mvh
Citera
2014-03-23, 05:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av who-
Vad tycker ni man ska använda för tejp osv och material om man vill göra en hemmagjord pipa? Hittade nämligen en bongkopp som jag vill göra om till pipa. Har ni några tips? Har lite grejer så jag kan forma den någorlunda som en pipa men behöver tips om hur man får den så tät som möjligt.

Mvh

Vilka material hade du tänkt tillverka pipan av?

Annars har du en vanlig bongkopp så använd en 0.5 litets colaflaska.
Gör ett hål för koppen långt ner på flaskan, täta med plastfolie, sen ett kick-hole för att tömma pipan lättare om du vill, sen är det bara å röka ur hålet där du normalt dricker ur.
Sen kan du ju fylla flaskan med is för att kyla ner röken så du kan dra fetare hits också.
Senast redigerad av Knasen2k 2014-03-23 kl. 05:19.
Citera
2014-03-23, 06:01
Medlem
who-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knasen2k
Vilka material hade du tänkt tillverka pipan av?

Annars har du en vanlig bongkopp så använd en 0.5 litets colaflaska.
Gör ett hål för koppen långt ner på flaskan, täta med plastfolie, sen ett kick-hole för att tömma pipan lättare om du vill, sen är det bara å röka ur hålet där du normalt dricker ur.
Sen kan du ju fylla flaskan med is för att kyla ner röken så du kan dra fetare hits också.

Det där lät nånting som jag kommer fundera vidare på. Nej jag tänkte om någon vet hur man kan täta springor som det kommer genom luft i pipan. Måste ju finnas nåt att köpa som gör hela pipan tät eftersom den är av 2 delar. Så precis där under koppen slutar och röret som man suger i sig röker kommer finns det läckor som luft tränger sig förbi så det lir inte riktigt bra sug. Hoppas någon förstår vad jag skriver har tagit massa benso och sub och röka så ursäkta röran haha.
Citera
2014-03-23, 06:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av who-
Det där lät nånting som jag kommer fundera vidare på. Nej jag tänkte om någon vet hur man kan täta springor som det kommer genom luft i pipan. Måste ju finnas nåt att köpa som gör hela pipan tät eftersom den är av 2 delar. Så precis där under koppen slutar och röret som man suger i sig röker kommer finns det läckor som luft tränger sig förbi så det lir inte riktigt bra sug. Hoppas någon förstår vad jag skriver har tagit massa benso och sub och röka så ursäkta röran haha.

Går koppen in i röret så prova å linda gladpack/plastfolie runt delen av koppen som går in i röret.
Går röret in i koppen så linda plastfolie runt röret.
Citera
2014-03-23, 12:53
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Det ser otroligt gott ut! Vad för gräs hade du i?
Random 120kr per gram-gräs som slog mig hååårt
Citera
2014-03-23, 13:14
Medlem
HoAmAjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappyHour
Ja ska absolut testa!

Vad är det för luftfräschare? Har kört länge med rökelse, vilket bara maskerar lukten tills tillfälligt, men tillräckligt länge för att övrig röklukt ska försvinna.

Electrolux Oxygen.
Brutalt bra. Har man fönstren öppna så känns det för grannar, bränner man rökelse så kan man lika gärna tala om för grannarna för i 90% av fallen bränner Svennar rökelser precis av den anledningen. Men med renaren kan vi sitta 10 pers om det är så och blejza framför TV'n eller över en diskussion.

Lägenheten blir inte ett rökmoln och efter tar det 10 minuter typ så är det väck i stort sett helt igen.
Citera
2014-03-23, 14:29
Medlem
who-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knasen2k
Går koppen in i röret så prova å linda gladpack/plastfolie runt delen av koppen som går in i röret.
Går röret in i koppen så linda plastfolie runt röret.

Okej tack! Gladpack? Är det som plastfolie eller nå annat material ?
Citera
2014-03-23, 23:09
Medlem
Psychadelic1s avatar
God kväll!

http://i.imgur.com/VjNZeqk.jpg dags att rulla godnattaren
Citera
2014-03-24, 23:46
Medlem
BibbiStorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychadelic1
God kväll!

http://i.imgur.com/VjNZeqk.jpg dags att rulla godnattaren
Ser ruggigt gott ut! Är ingen haschälskare i vanliga fall, men det där såg inbjudande ut!
Citera
2014-03-25, 18:19
Medlem
fr3aksh0ws avatar
Längesen jag postade i denna tråden så jag kände mig tvungen att posta detta jag köpte av en polare nyss.

https://anonfiles.com/file/b45685b0ac41b6143b492ed21f4808cb
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in