2006-10-25, 18:21
Medlem
Zcapegoats avatar
Kan fortfarande tycka att det är askul att festa, men det blir nog aldrig så kul igen som det var på högstadiet. Kanske är för att jag nu är 20 och alltså både får köpa och dricka det. Förbjuden frukt smakar bäst brukar man ju säga.
Citera
2006-10-25, 19:38
Medlem
MYRSLOKENs avatar
Jag tröttnade när jag var 20 år, sen dess har jag knappt druckit en droppe, är 27 nu.
Finner inget nöje i det alls, äckligt är det också.
Citera
2006-10-25, 23:33
Medlem
lifers avatar
Tycker inte det är så himla roligt men jag har ingen flickvän eller ett socialt liv i veckorna så någonting måste man ju göra.
Citera
2006-10-25, 23:36
Medlem
Cock_Sparrers avatar
har med tröttnat på skiten festar kanske 1 gång var tredje månad..
var som sagt roligast när man gick i högstadiet
Citera
2006-10-25, 23:59
Medlem
DunderKs avatar
Tycker alkohol är kul ibland, men gillar ruset. Föredrar hemmafest eller ta o dricka bärs med goda vänner. Har inte varit ute så mycket än på krogen ännu men tycker inte det är speciellt lockande, köa i en halvtimme, betala runt hundralappen för inträde, alkoholen är dyr, trångt, dålig musik...kan nog fylla på med mer.
Det kan däremot vara riktigt trevligt på småkrogar som man kan sitta ner o snacka över nån öl
Citera
2006-10-26, 03:04
Medlem
jag älskar att supa bärs grabbar går fan inte tröttna på
Citera
2008-10-04, 16:58
Medlem
Blivit av med min supartalang

Verken jag eller min polare har kunnat dricka lika mycket/haft samma tempo när vi har druckit de senaste gångerna.

I sommras drack vi ofta 10++ starköl då vi umgicks/festade, numera är detta nästintill en omöjlighet. Jag VET att det inte beror på att jag inte tåler lika mycket längre utan det går helt enkelt inte ner mer än kanske 4-5 öl sen börjar jag få kvälvningar. Så kan knappast bli full!

Kanske ska tillägga att jag nyligen fyllt 18 och jag tänker om det kanske har något med puberteten att göra? Att man helt plötsligt tappar sin "talang" då man gått igenom något steg? Jag vet inte, därför jag frågar er.

Peace out!
Citera
2008-10-04, 17:03
Moderator
Ruskigbusss avatar
Välkommen till vuxenvärlden. Varför sörja detta? Det blir ju billigare så här.

Om det inte spelar någon roll - så köp lite bättre sprit, typ goda viner.
Citera
2008-10-04, 17:05
Medlem
Wzzys avatar
Det händer alla som fyller arton, var lika dant för mig. Förstod inte riktigt vad som hände men fick sedan höra att när man blir myndig så blir man av med öltoleransen.

Men skämt och sido så tror jag inte på grund av puberteten. Kanske är så att du håller på att bli alkoholist
Citera
2008-10-04, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wzzy
Det händer alla som fyller arton, var lika dant för mig. Förstod inte riktigt vad som hände men fick sedan höra att när man blir myndig så blir man av med öltoleransen.

Men skämt och sido så tror jag inte på grund av puberteten. Kanske är så att du håller på att bli alkoholist

Alkoholist? Nja det tror jag inte, för jag dricker kanske i genomnsnitt 2-3ggr/månad. Vaddå tyder detta på något sätt på alkoholism? Kan erkänna att jag smygdricker lite ibland i veckodagarna men det är inte pga ngn abstinens eller dyl, det är i sådana fall bara för att jag har tråkigt!

Ngn annan som har någon annan teori?

Jag ska supa ikväll så då får vi se hur det går

Edit: Kom på att jag under senaste tiden börjat snusa allt mer, kan detta påverka supandet? Ifall man snusat typ innan/undertiden man dricker?
Citera
2008-10-04, 18:03
Medlem
Varva lite shots ibland skall du nog se att fyllan kommer på posten...
Nej men om man dricker öl ska man dricka det så länge det är gott, inte bara för att bli full, det finns det starkare varor för.
Citera
2008-10-04, 18:05
Medlem
RM12s avatar
Drick sprit då? köp hem en mintu å häll i dig så lover jag att du blir kanon
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in