2006-10-23, 17:36
Bannlyst
Jag har en kompis som jag inte träffar allt för ofta, men när jag väl gör det är han helt konstig.
Jag listar:

1. Han är allmänt nervig.
2. Kan inte hålla blicken stilla.
3. Han måste verkligen fingra på nåt.
4. Kan inte hålla benen stilla.
5. Han kan inte hålla käften. Pratar/sluddrar på som fan.
6. Är allmänt positiv & trevlig. (Kanske inte är drogrelaterat, men iaf)

Vad i hela helvete går killen på? Nånting måste det vara!

Några förslag?
Citera
2006-10-23, 17:43
Medlem
Amfetamin verkar det som.
Citera
2006-10-23, 17:44
Medlem
grappens avatar
Alla kriterier lutar väl åt amfetamin.

Edit: damn, too late ^^
Citera
2006-10-23, 17:44
Bannlyst
Citera
2006-10-23, 17:47
Medlem
Nemesis1s avatar
Jo, amfetamin låter väl mest troligt, men ta det inte förgivet... Alla dessa symptom stämmer in på mig, och jag går inte på knark (till vardags)...
Citera
2006-10-23, 17:50
Bannlyst
Finns det några andra alternativ till tjack han kan tänkas missbruka?
Citera
2006-10-23, 17:57
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SenthaX
Finns det några andra alternativ till tjack han kan tänkas missbruka?
Diverse andra liknande stimulanter, allt från ritalin till kokain, men amfetamin är ju den överlägset mest vanliga...
Citera
2006-10-23, 18:12
Bannlyst
Okej. Vad tycker ni jag ska göra? Han är alltid sån när jag träffar honom. Vilket tyder på missbruk. Att bara bruka har jag inge problem med, jag är inge bättre själv. Men jag vet hur det är att sitta där i väntan på att bli stimulerad så allt släpper & man blir kung igen. Vill inte att han ska göra samma sak. Vill inte att nån av mina polare ska vara fast. Antar att ni fattar?
Citera
2006-10-23, 18:15
Medlem
maiden_666s avatar
snacka med honom och försök klämma ur honom sakta men säkert vad han tar(om han tar något). Sedan fråga hur ofta han brukar ta det han tar. Sedan kan du planera vidare om du ska göra något åt saken..
Citera
2006-10-23, 18:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av maiden_666
snacka med honom och försök klämma ur honom sakta men säkert vad han tar(om han tar något). Sedan fråga hur ofta han brukar ta det han tar. Sedan kan du planera vidare om du ska göra något åt saken..

Ja det verkar vara det enda vettiga. Folk kommer säkert säga "det är hans liv låt han knarka sönder sig balblablabla knark är inte farligt"

Men det är det om man inte kan hantera det, och det kan uppenbarligen inte han. För det märks verkligen hur tydligt som helst. Han är bara 18 år & är aldrig hemma. Alltid ringer han till nån & kommer dit & sover. Är i skolan nån dag då och då. Helt förstörd.
Citera
2006-10-23, 18:20
Medlem
tjackis .

jadu fråga honom rakt ut , men på ett vänligt sätt så han inte känner sej anklagad .
litar han på dej osv , så lär han berätta hur det ligger till
annars är channsen stor att han ställer till med ett jvla liv pga. att han säkert kommer känna sej påhoppad .

jaja , det löser sej nog peace
Citera
2006-10-23, 19:21
Bannlyst
Man kan ju alltid hoppas.

Aja, känns inte som om det blev något vidare till diskussion.

Mod? Vänlig lås,släng & spräng tråd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in