2006-10-22, 18:38
Medlem
Hans Castorps avatar
Varför är det alltid så här?: När en riktig förbrytare gripits och pressfotograferna varit framme och förevigat detta, så ser man på bilden två sammanbitna manliga poliser som mellan sig leder busen ifråga. Busen har händerna på ryggen och är något plågsamt framåtböjd, kläderna i oreda och smutsiga. Kan man se ansiktet på busen så visar det en min av uppgivenhet och lite rädsla. Vi förstår att situation är tyngd av allvar, det luktar våld och desperation. Och bakom detta dramatiska ekipage kan man ALLTID se en svans bestående av en liten poliskvinna med viktig min som med någon del av handen liksom vidrör busen på avstånd, bakifrån, för att på nåt vis beskäftigt markera sin del av bytet.

Det vi ser är Lisa, 24, nyligen poliskvinna, med en utpräglat empatisk förmåga och ansvarskänsla för andra samt med lite skinn på näsan. Lisa, 24, har mycket höga tankar om sig själv. Hon har just gjort en insats som ger henne liiite mer förståelse om mänskligheten än alla andra. Det låter hon ingen i omgivning missta sig om.

Har delvis befunnit mig i denna situation själv, och det är en mycket empirisk verklighetsbeskrivning jag gör här.

Se bifogat exempel: http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,914342,00.html
Citera
2006-10-22, 18:40
Medlem
Vart vill du komma? Att kvinnliga poliser är malliga? Det stämmer säkert
Citera
2006-10-22, 20:14
Medlem
CGGHs avatar
Jo detta är talande, kvinnliga snytfittor som vill sola sig i glansen av manliga polisers glans. Fenomenet skin på näsan är vanligt, hoppas dock att PHS slutar plocka in småflickor och satsar på riktiga poliser.
Citera
2006-10-22, 21:37
Bannlyst
När jag såg den där bilden reagerade jag över vad otroligt lika de manliga poliserna verkar vara. Som tvillingar. Nån som håller med?
Citera
2006-10-22, 21:40
Medlem
CGGHs avatar
Kan detta bero på att alla manliga poliser ser likadan UT TYP...
Citera
2006-10-22, 21:49
Medlem
-Planter-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hans Castorp
Varför är det alltid så här?: När en riktig förbrytare gripits och pressfotograferna varit framme och förevigat detta, så ser man på bilden två sammanbitna manliga poliser som mellan sig leder busen ifråga. Busen har händerna på ryggen och är något plågsamt framåtböjd, kläderna i oreda och smutsiga. Kan man se ansiktet på busen så visar det en min av uppgivenhet och lite rädsla. Vi förstår att situation är tyngd av allvar, det luktar våld och desperation. Och bakom detta dramatiska ekipage kan man ALLTID se en svans bestående av en liten poliskvinna med viktig min som med någon del av handen liksom vidrör busen på avstånd, bakifrån, för att på nåt vis beskäftigt markera sin del av bytet.

Det vi ser är Lisa, 24, nyligen poliskvinna, med en utpräglat empatisk förmåga och ansvarskänsla för andra samt med lite skinn på näsan. Lisa, 24, har mycket höga tankar om sig själv. Hon har just gjort en insats som ger henne liiite mer förståelse om mänskligheten än alla andra. Det låter hon ingen i omgivning missta sig om.

Har delvis befunnit mig i denna situation själv, och det är en mycket empirisk verklighetsbeskrivning jag gör här.

Se bifogat exempel: http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,914342,00.html

Det hela handlar självklart om att kvinnor inte ska vara poliser.
De är svagare, de är söligare, de är lättare att lura, de är blödigare
och de har noll respekt bland utländska kriminella som bor eller verkar i Sverige, i synnerhet män från Mellanöstern.

Varför har vi så många ouppklarade brott? För att vi har många blödiga/naiva kvinnor inom polisväsendet.

Ett exempel från igår natt, 4 poliser jagar ett par våldsverkare, de två manliga poliserna ligger 30 meter före de 2 kvinnorna och kvinnorna tappade konstant mark hela tiden. Det känns stabilt att kvinnorna inte hinner springa ikapp buset.
Sen har jag sett många situationer där kvinnliga poliser blivit totaltägda av kriminella (där det rört sig om enbart kvinnliga poliser
utan några manliga poliser). Det känns väldigt tryggt.
Har sett en kvinnlig polispatrull släppa samma våldsamma man tre gånger runt hörnet, varav våldsmannen kommit tillbaka
och bråkat för att fjärde gången med en ny patrull (med manliga poliser) bli forslad till fyllecell.
Finns hur mycket som helst, de flesta kvinnliga poliser är en fars. Finns säkert en eller annan butch som kan fungera men de flesta fungerar inte alls.

Kvinnor ska vara kvinnor inte försöka vara män, idiotin att kvinnor och män skulle kunna sköta polisiära uppgifter
på lika bra sätt är just det, idioti.
Så kvinnorna som nämns vill självklart ljuga för sig själva att de duger som poliser trots att de vet innerst inne
att de definitivt inte fungerar som poliser.
Därav handpåläggningen "Jag kan också".
Fast om man pratar om realiteter så är det ett hatbrott. Eftersom folk inte kan med sig att granska sig själva och sina tillkortakommanden.
Dessutom har tyvärr polismyndigheten fått order om att ta in ännu fler kvinnor, så värre kommer det bli.
Polismyndigheten kommer bli ordentligt mesigare än vad den är.

Summa summarum:
Desto fler kvinnliga poliser desto sämre kommer det bli.
Citera
2006-10-23, 12:23
Medlem
johnjohns avatar
Jag måste instämma med trådskaparen. När jag tittade på bilden så var min första tanke "Vad i helvete gör hon för nytta?"

I mitt yrke händer det att jag måste kalla på Polis och jag bryr mig inte så mycket om det kommer en mixed patrull men om det kommer två tjejer då skulle jag dra öronen åt mig. Hittills har det aldrig hänt förmodligen för att den som bestämmer vilka som ska åka ihop fattar att två brudar i en polisbil är en för mycket.

Jag vill dock tillägga att i Polisyrket är det viktigt att ha en balans mellan manlig och kvinnlig personal då jag anser att kvinnor och män är duktiga på olika saker som kan komma dig och mig som medborgare till gagn.
Citera
2006-10-23, 16:08
Bannlyst
snyggt val av forumdel, tomte.
Citera
2006-10-23, 18:23
Medlem
Scrambles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hivmannen
snyggt val av forumdel, tomte.
Ja, inte var det speciellt lyckat.

Flyttar tråden till feminism, anser trådskaparen att det är helt uppåt väggarna så får h*n ta det med feminismmodsen.

//mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in