2006-10-20, 08:44
Medlem
osiriz88s avatar
http://nexgenwars.com/

En fin sida dr anhngare av alla de 3 stora konsolljttarna - Nintendo, Sony och MS, kan rsta p den konsoll dom tror kommer vinna "konsollkriget". Sidan r en av de bsta rstningssidorna eftersom att den ven visar frsljningssiffrorna fr alla 3 konsoller, och detta uppdateras kontinueligt varje dag. Det ska bli intressant att terkomma till denna sida p Juldagen och se hur frsljningssiffrorna ligger till d.

Just nu ligger Wii p frsta plats, 360 p andra och PS3 (inte helt ovntat) ligger sist.
Citera
2006-10-20, 09:00
Medlem
Ivanovics avatar
Wii in my heart.

D ska man visst kunna ladda ner och spela gamla NES/SNES/N64 spel, Fast det kommer skert att finnas ett chip som gr att man kan spela egna ROMs som man laddat ner gratis.
Citera
2006-10-20, 09:45
Bannlyst
Jag har satsat p 360, kanske ska kpa Wii senare.

Ps3 verkar ballt med 7 CPU och Nvida grafik. Och en cool controll.

Men det r bara 6 CPUn, och de gr p 1.3 GHZ var, allt fr mnga CPUn r ej bra. Sen s har Nvidas graffe blivit ratad av en del tillverkare. Och fjrkontrollen blir den gammla, fr de inte kunde f vibrator i den nya.

360 som jag kpt har 3 CPUn, men de r bttre med frre, och de gr p 3.2 GHZ var. Och Alla 3 anvnds! Kontrollern... Jag gillar den ej men de hller vad de lovar i af...

Wii r ju bara fr underbar, 360 kpte jag fr ett halvr sedan. Och Nintendon r ju det som kom till nr man var liten. Inte sviker man en barndomsvn, med oddliga klassiker som Zelda och Mario, ingen hjdargrafik men det r det ultimata party konsollen. Och ha mysigt hemma i en kall vinter konsollen=)
Citera
2006-10-20, 10:36
Medlem
Big Bosss avatar
Tycker bara 360 har det mest intressanta spelen. Wii's handkontroll lockar inte alls och spelen knns uttjatat. Zelda, Mario r fruktansvrt uttjatat. : /
Vinnande koncept jovisst.
Citera
2006-10-20, 10:40
Medlem
jaha jovissts avatar
En omrstning om vilka konsoller som r bst, nr bara en av tre finns p marknaden? Lite oserist kan man ju tycka.
Citera
2006-10-20, 11:10
Medlem
Vad fr dom siffrorna ifrn att s mnga konsoller r slda?
Verkar snarare ka lite hipp som happ med x antal
Sen visar dom inte antalet personer som rstat heller.
Var inte mycket till information p den sidan men gller att vara kllkritisk
Citera
2006-10-20, 13:34
Medlem
Wolfen22s avatar
Jag hoppas PS3:an, men om man ser p hur mycket 360 sljer (5 konsoler sldes under de typ 20 sekundrarna jag var p sidan) tror jag nog att den till sist vinner. Dremot mste man ju tnka p att den har redan varit ute i ver ett r, och har inga konkurrenter ute p marknaden n s lnge. Vnta bara tills man slpper ls ps3 och wii!! D jvlar blir det konsolkrig p riktigt.
Citera
2006-10-20, 13:37
Medlem
Big Bosss avatar
Som jag ser det slpps det mest Japanska RPG'n till PS3'an. Sen slpps de flesta andra spel som r coola till PS3'an till bde 360 o PS3. Sen har 360 en drs exklusiva spel.
Citera
2006-10-21, 12:30
Medlem
Wolfen22s avatar
Men det har ju ps3an ocks; Killzone, Final Fantasy-serien (utan crystal chronicles delen), Motor Storm, Metal Gear-serien, Resistance (fan fr GTA som slpps till bde 360 och ps3, jvla sell-outs... ), och de r bara de som utlovats n s lnge, 5 mnader fre konsolen slpps.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in