2006-10-19, 13:18
Medlem
Hansomfisers avatar
Jag jobbar på kontor hela dagarna, och eftersom jag äter jättemycket mat så är min mage inte alltid i topptrim vad gäller gaser. Jag brukar alltså sitta och smygfisa hela dagarna. Vi har ca 2 meter mellan oss kollegor på kontoret (vi är 5 st som sitter). Någon gång då o då får man höra kommentarer som "fan grabbar det är väldigt kvavt härinne" osv. Och nu när hösten är här så är det oftast stängda fönster. Än så länge har de inte kommit på att det är jag som fiser, men de lär väl göra det så småningom.

Har en polare t ex som jobbade på Saab tidigare och gjorde växellådor på löpande band, och där fes han som fan och alla visste om det (han är kroppsbyggare och äter hur mkt skit som helst). En gång fes han så hårt så de fick stoppa bandet tillfälligt för att det var så äcklig lukt, alla fick en 10 minuters break och han fick dra in till chefen och få en diskret utskällning i form av "dina kollegor är inte nöjda med dina prestationer på jobbet.."

Frågan är - fiser ni på era arbetsplatser (utejobb som byggnadsarbetare osv räknas inte. Ska vara kontor eller annan stängd, mindre plats).
Låt höra era detaljerade erfarenheter. Har ni fått kommentarer någon gång osv?

MVH
Citera
2006-10-19, 13:21
Bannlyst
Vad har detta med "sex och samlevnad" att göra?
Citera
2006-10-19, 13:25
Bannlyst
[quote=UrbanResident]Vad har detta med "sex och samlevnad" att göra?[/QUOT

Det undrar jag med
Citera
2006-10-19, 13:25
Medlem
Läskigs avatar
Själv brukar jag inte ha några större problem med avgaser i magen, så brukar inte behöva läga av någon jättefis under arbetstid, men om man nu har det så är det ju inte mycket man kan göra åt saken, men visst känner man att man behöver lägga av en mastodontfis så kan man ju allt försöka gå in i någon städskrubb eller något...
Citera
2006-10-19, 13:27
Bannlyst
Borde flyttas till arbetsliv och studier.
Men vadfan. Försök ändra kosten så att du inte fiser så jävla mycket då. Eller stoppa en wunderbaum i kalsongerna.
Citera
2006-10-19, 13:28
Medlem
skärpnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UrbanResident
Vad har detta med "sex och samlevnad" att göra?

Har väl endå med samlevnad att göra? Allt på denna avdelning behöver inte handla om att flickvännen bajsar blod efter analsex eller om det vore rätt att banga på flickvännens mamma.

OnT:
Själv går man på gymnasium och har ingen erfarenhet av gasutsläpp på arbetet, men jag kan säga att det förekommer en hel del i skolan (självklart inte jag själv, utan mina kompisar). Då gäller det att, enligt tradition, antingen ha en effektiv skenmanöver redo eller om den är uppenbar skratta högt med sina polare (det ska polarna ställa upp på) utan att avslöja vem.
Citera
2006-10-19, 13:30
Medlem
Bonzo666s avatar
Att försöka fisa mindre kring andra människor känns som en självklarhet och insikt nånstans efter 6-års ålder?
Citera
2006-10-19, 13:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bonzo666
Att försöka fisa mindre kring andra människor känns som en självklarhet och insikt nånstans efter 6-års ålder?
Men det blir roligt igen när man blir vuxen..
Citera
2006-10-19, 13:37
Medlem
Hansomfisers avatar
Klart detta har med "samlevnad" att göra, då jobb är samlevnad av ett slag.

Fler detaljerade fishistorier i stil med min polares som jag beskrev, tack. Inga moraltanter. Här snackar vi vis med Han Som Fiser, och då är bara de som har någon fishändelse att berätta välkomna.
Citera
2006-10-19, 13:40
Medlem
Bonzo666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hansomfiser
Klart detta har med "samlevnad" att göra, då jobb är samlevnad av ett slag.
Ja.
Citat:
Ursprungligen postat av Hansomfiser
Fler detaljerade fishistorier i stil med min polares som jag beskrev, tack. Inga moraltanter. Här snackar vi vis med Han Som Fiser, och då är bara de som har någon fishändelse att berätta välkomna.
Välkommnandet sker inte genom din inbjudan. Vi moraltanter (20+ med normal hyfs och fisuppfattning) tillåts alltså att se ned på ditt fisande bland de andra pojkarna.

Är det ok eller inte med fisar bland kollegerna på jobbet? Händer det så händer det. Men många av oss ser det inte som en förmån, en god egenskap värd att hyllas för eller något rakt beundransvärt som lukt(eller smak)upplevelse..
Citera
2006-10-19, 13:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skärpning
Har väl endå med samlevnad att göra?

Angående att detta skulle ha med "samlevnad" att göra ställer jag mig ytterst tveksam till.

Det är ju inte direkt så att man "samlever" med sina arbetskamrater...man umgås möjligtvis på sin höjd...eller vistas under samma tak några timmar på ett dygn...men samlever man? Icke!

Citat:
Ursprungligen postat av skärpning
Allt på denna avdelning behöver inte handla om att flickvännen bajsar blod efter analsex eller om det vore rätt att banga på flickvännens mamma.

Nej förvisso inte...och tur är väl det.
Citera
2006-10-19, 13:48
Medlem
Princans avatar
Gör som mig: Bajsa 3-4 gånger om dagen så löser (hö hö hö) det sig.

Du kan ju alltid lätta på trycket när du står bredvid någon som folk avskyr så han får skulden, för inte kan det vara du som är så ohyfsad och fiser ...näää, det måste vara han som alla hatar!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in